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
auto
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

A Peugeot bemutatta az új, teljesen elektromos E-208 GTi modellt, amely nemcsak a GTi embléma visszatérését jelenti, hanem egy új korszak nyitányát is a sportos kisautók világában.

A GTi jelölés immár 40 éve egyet jelent a vezetési élménnyel és dinamikus teljesítménnyel a francia márkánál: a sorozatot 1984-ben a 205 GTi indította el, amit előbb 1,6 literes, majd 1,9 literes benzinmotorral forgalmaztak, és ez a típus úttörője lett a kis méretű, de nagy teljesítményű sportos ferdehátúak kategóriájának. Azóta a GTi jelvény más modellekre is felkerült, például a 306, 206, 207 vagy éppen a 208 korábbi generációira, de ez az első alkalom, hogy tisztán elektromos hajtású autó viselheti.

A GTi változat az alap e-208-hoz képest külsőre és a lemezek alatt is eltér. A karosszéria 30 mm-rel alacsonyabb, az első nyomtáv 56 mm-rel, a hátsó pedig 27 mm-rel szélesebb, ami jelentősen javítja a menetdinamikát. A 18 colos, Peugeot GTi feliratú könnyűfém keréktárcsák nemcsak látványosak, hanem kialakításuk révén hatékonyabb fékhűtést is biztosítanak. A karosszéria részleteiben megjelenő piros elemek – például az ívelt sárvédőkön, a lökhárítóbetéteken, a féknyergeken és a hűtőrács díszítésén – a legendás 205 GTi stílusát idézik meg.

Az utastérben a sportosságot és dinamizmust az ikonikus piros szín uralja: piros szőnyegek, biztonsági övek, valamint egyedi, piros betétekkel ellátott sportülések és perforált Alcantara kárpitozású sportkormány gondoskodnak az izgalmas hangulatról. A GTi exkluzív digitális műszeregysége és infotainment rendszere piros színsémával működik, és különleges teljesítménymutatók megjelenítésére is képes.

A Peugeot Sport mérnökei által fejlesztett GTi az első teljesen elektromos modell a márka kínálatában, amely a motorsportban szerzett tapasztalatokkal készült. A futóművet sportosra hangolták, és a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok révén is kiemelkedő kanyarstabilitást és tapadást kínál. A kormányzás karakterisztikáját újrakalibrálták, a menetstabilizáló rendszer pedig sportmódot is tud, amely korlátozza a vezetőtámogató rendszerek beavatkozását. A fékrendszer is a teljesítményre optimalizált: elöl négydugattyús, 355 mm-es tárcsafékek dolgoznak, míg hátul is tárcsafékek kaptak helyet.

Az E-208 GTi 280 lóerős villanymotorral érkezik, amely 345 Nm nyomatékot biztosít, és 0-ról 100 km/h-ra mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul. Az akkumulátor 54 kWh kapacitású, optimalizált vezérlése és teljesítményorientált hűtőrendszere intenzív vezetés során is megóvja. A hatótáv körülbelül 349 km (WLTP), a töltés 100 kW-os gyorstöltővel 20–80%-ra kevesebb mint 30 perc alatt elvégezhető.

Az autó felszereltségének része a Peugeot i-Connect Advanced rendszer, hangvezérlés, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat, valamint a MyPeugeot alkalmazáson keresztül elérhető távvezérlés. A V2L funkció révén a jármű képes külső eszközöket is ellátni árammal.

Azt egyelőre nem árulta el a vállalat, hogy mikor és mennyiért lesz elérhető az e-208 GTi.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás