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 Az utóbbi években kisebb verseny alakult ki a plug-in hibrid gyártók között, miután több olyan típus is piacra került, amely már 100 tisztán elektromos kilométerre volt képes. Most elkezdték bejelenteni az ezeknél is nagyobb akkuval szerelt modelleket. A Hyundai és a Toyota azonban úgy döntött, hogy nem megy utánuk. Az észszerűség határa Míg korábban jellemzően az 50 kilométeres WLTP határ körül volt a plug-in hibridek tisztán elektromos hatótávjának határa, mostanra már több nagy autógyártónál is vannak 100 kilométeres modellek a kínálatban.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNi9jb3VvdXQtYmFubmVyLTEyMDB4MTYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYvY291b3V0LWJhbm5lci0xMjAweDE2MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Úgy tűnik azonban, hogy valamiféle verseny alakulhat ki ezen a téren, ugyanis páran ennél is tovább mennének a hagyományos hajtást és a villanyautókat összekötő hídon. A BMW, a Mercedes-Benz, a Land Rover és a Volkswagen is rendelkezik pár 110-130 kilométer közötti típussal, amelyekbe tipikusan 20-30 kWh közötti akkupakkok kerülnek a belső égésű motor mellé, de az új Audi Q3 PHEV változata is ebbe a kategóriába tartozik majd. A Geely-hez tartozó Lync & Co legújabb 08-as típusa pedig hamarosan áttöri a 200 kilométeres hatótávot is és az egyelőre csak Kínában kapható másik Geely modell, az új Volvo XC70 is hasonló képességekkel rendelkezik. Az Automotive News Europe szakmai konferenciáján ebben a témában kérdezték nemrég a Toyota európai termék és marketing menedzserét, Andrea Carluccit, aki viszont egyértelművé tette, hogy a világ legnagyobb autógyártója nem száll be ebbe a csatába. A 100 kilométeres határnál már elérjük a megfelelő egyensúlyt. Ennél is nagyobb akkukat szerelni egy olyan autóba, ami nem tisztán elektromos, túl költséges – mondta cég képviselője. A Toyota európai PHEV eladásai egyébként 139 százalékkal emelkedtek az év első négy hónapjában. Hasonlóan gondolkodik a Hyundai is, amely 27 százalékos plug-in hibrid növekedést könyvelt el április végéig Európában – igaz, ez is mindössze 11 ezer autót jelent. A konferencián a témában megszólalt Xavier Martinet is, aki a koreai autógyártó európai ágának vezérigazgatója. A PHEV és az EREV [hatótávnövelt elektromos] hajtásláncok átmeneti technológiák és ha ezeket még kifinomultabbá akarjuk tenni, azzal csak elnyújtjuk az elektromos átállást, ami komplikált és költséges lesz. Hol van ennek a vége? – tettel fel a kérdést a CEO. Martinet egyébként egy külön interjúban azt is elmondta a lapnak, hogy szerinte ezek a szupernagy hatótávú PHEV modellek taktikai lépések egyes autógyártók részéről, mivel 2026-tól az EU szigorúbban számolja a konnektoros hibridek kreditjeit. Mint emlékezetes, tavaly, amikor befutottak az első valós, az autók fedélzetei rendszereiből kötelezően kiolvasott adatok az Unióhoz, kiderült, hogy a valóságban lényegesen kevesebbet futnak ezek az autók tisztán elektromosan, mint amit a szabályozó korábban feltételezett. Így jövőre már változik az elszámolás, amire egy válasz lehet az elektromos hatótáv növelése. Azonban 2028-ban tovább szigorodnak az EU szabályai, Martinet szerint pedig ezért két vagy három év múlva még kevésbé lehet érdekes a PHEV hajtáslánc az autógyártóknak, mint most – írja az Automotive News Europe. Az idei év első négy hónapjában a tavalyi 7,3-ról 8,2%-ra nőtt a PHEV modellek részaránya az európai újautó-piacon az ACEA adatai szerint. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!