Az amerikai vámokat, a cég átalakításának költségeit, a CO2 szigorítás költségeit és a villanyautók magasabb arányát okolja a Volkswagen a csökkenő nyereség miatt, de úgy néz ki, a nyomok főleg a prémium és luxus márkákhoz vezetnek. Persze azért még így is 2,3 milliárd eurót keresett a cég az elmúlt három hónapban. Nehéz hat hónap Az év második három hónapjában közel 82 milliárd eurós árbevételt könyvelt el a Volkswagen Csoport, míg adózott eredménye 2,3 milliárd lett. Előbbi csak három százalékos csökkenés, de a profit 36 százalékkal lett kevesebb. A félév mérlege sem jobb: 158 milliárdos árbevételük szinte megegyezett a tavalyival, de a nyereség 38,5 százalékkal esett. Volkswagen Csoport (millió EUR) 2025 Q2 Változás 2025 H1 Változás Értékesítési árbevétel 80.806 -3,0% 158.364 -0,3% Bruttó eredmény 13.602 -13,6% 26.402 -9,8% Üzemi eredmény 3834 -29,4% 6707 -32,8% Üzemi nyereséghányad (%) 4,7% -1,8 4,20% -2,1 Adózás előtti eredmény 3314 -32,9% 6423 -36,3% Adózott eredmény 2291 -36,3% 4477 -38,5% A vállalat sajtóközleménye szerint az év első felében 1,3 milliárd euróba került nekik az amerikai vámok emelkedése, mivel azokat nem tudták áthárítani a vásárlókra. Emellett az Audi, a Volkswagen személyautós üzletága, valamint a Cariad átalakítása is elvitt 700 milliót. A kétmilliárd eurós kiadások azonban nem magyarázzák teljesen a 3,3 milliárdos visszaesést. A cég a villanyautók növekvő arányát is indokként hozta fel. Mint arról nemrég beszámoltunk, 47 százalékkal több tisztán elektromos járművet adott el a csoport az év első felében és ezen belül a mainstream márkákat felvonultató Core üzletág kiemelkedett. Az első félévben a Volkswagen márka eladásainak 8 százaléka (+14%), a Škoda értékesítésének 14 százaléka (+148%), a Seat/Cupra márkák 12 százaléka (+105%) és a szintén ide tartozó kishaszongépjármű üzletág eladásainak is 14 százaléka (+73%) tisztán elektromos volt. Ám a részletesebb pénzügyi beszámoló szerint a hatalmas növekedés ellenére a Core üzletág működési eredménye még javult is, igaz, csak szerény 1,5 százalékkal. Ez jó hír, ezek szerint ugyanis az olcsóbb elektromos modellek és variánsok nem csökkentették a cég profitját. 2025 H1 Eladott darabszám (ezer) Árbevétel (millió EUR) Működési eredmény (millió EUR) Üzletág: 2025 Változás 2025 Változás 2025 Változás Core (VW, Skoda, Seat, Cupra, LCV) 2527 1,3% 72.480 5,0% 3455 1,5% Progressive (Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati) 547 1,9% 32.573 5,3% 1087 -45,2% Sport Luxury (Porsche) 135 -11,1% 16.138 -8,8% 832 -71,3% CARIAD – – 564 32,4% -1172 0,8% Power Co – – 11 – -592 -256,6% TRATON (Scania, MAN, International, busz) 153 -5,0% 21.195 -6,8% 1245 -39,3% Kínai vegyesvállalatok 1242 -1,8% – – – – VW Mobility – – 29.362 6,7% 1811 31,8% Egyéb -267 0,1% -13.959 -46,0% 40 110,0% Volkswagen Csoport összesen 4363 0,4% 158.364 -0,3% 6707 -32,8% Ahogy arra már az értékesítési adatokat ismertető korábbi cikkünkben utaltunk, az ilyen nagy autógyártók általában a kommerszebb márkáikon csak szerény nyereséget realizálnak, az igazi vastag profit a prémiumokon van. Közel 50 százalékkal nőttek a Volkswagen Csoport villanyautó-eladásai Így az Audi és a Porsche márkák eladásainak csökkenése már eleve nem volt jó előjel, most pedig pont az ezeket is magukba foglaló üzletágak jelentették a működési eredmény legnagyobb csökkenését. A Progressive eredménye 45, a Luxury Sporté pedig 71 százalékkal esett vissza az első félévben. Így a konszern autós üzletágának működési eredménye közel a felére, 4,8 milliárd euróra csökkent, és ezt csak részben tudta kompenzálni a pénzügyi üzletág (Mobility) 500 milliós erősödése. A cég az év második felére továbbra is nehéz és bizonytalan világgazdasági és politikai környezetet vár, ami negatív hatással lehet az értékesítésre is. Kelet- és Közép-Európában, Dél-Amerikában és Kínában az autópiac növekedését, Nyugat-Európában a stagnálást, Észak-Amerikában pedig a csökkenését prognosztizálják. Saját magukra nézve azt várják, hogy nagyjából a 2024-es éves eladásokat ismétli majd meg a cégcsoport. Fontos azonban, hogy az anyag összeállításakor a VW vezetése még azt várta, hogy Észak-Amerikában marad a 27,5 százalékos vám 2025 második felében is. Az ezt érintő új megállapodás mindenképpen pozitív fejlemény a cég szempontjából. Megállapodás: megegyezett Trump és az Unió az autóipari vámokról Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!