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
auto

Közel 36 százalékkal csökkent a Volkswagen Csoport nyeresége

üzlet
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvcHJlc2FsZXMvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY0L3ByZXNhbGVzLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9raWEtZXY0LTYwMHg1MDAtMDcxNi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA3L2tpYS1ldjQtMTMwMHgxNjAwLTA3MTYuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9raWEtZXY0LTEzMDB4MTYwMC0wNzE2LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Az amerikai vámokat, a cég átalakításának költségeit, a CO2 szigorítás költségeit és a villanyautók magasabb arányát okolja a Volkswagen a csökkenő nyereség miatt, de úgy néz ki, a nyomok főleg a prémium és luxus márkákhoz vezetnek.

Persze azért még így is 2,3 milliárd eurót keresett a cég az elmúlt három hónapban.

Nehéz hat hónap

Az év második három hónapjában közel 82 milliárd eurós árbevételt könyvelt el a Volkswagen Csoport, míg adózott eredménye 2,3 milliárd lett. Előbbi csak három százalékos csökkenés, de a profit 36 százalékkal lett kevesebb.

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

A félév mérlege sem jobb: 158 milliárdos árbevételük szinte megegyezett a tavalyival, de a nyereség 38,5 százalékkal esett.

Volkswagen Csoport
(millió EUR)
2025 Q2 Változás 2025 H1 Változás
Értékesítési árbevétel 80.806 -3,0% 158.364 -0,3%
Bruttó eredmény 13.602 -13,6% 26.402 -9,8%
Üzemi eredmény 3834 -29,4% 6707 -32,8%
Üzemi nyereséghányad (%) 4,7% -1,8 4,20% -2,1
Adózás előtti eredmény 3314 -32,9% 6423 -36,3%
Adózott eredmény 2291 -36,3% 4477 -38,5%

A vállalat sajtóközleménye szerint az év első felében 1,3 milliárd euróba került nekik az amerikai vámok emelkedése, mivel azokat nem tudták áthárítani a vásárlókra. Emellett az Audi, a Volkswagen személyautós üzletága, valamint a Cariad átalakítása is elvitt 700 milliót.

A kétmilliárd eurós kiadások azonban nem magyarázzák teljesen a 3,3 milliárdos visszaesést.

A cég a villanyautók növekvő arányát is indokként hozta fel. Mint arról nemrég beszámoltunk, 47 százalékkal több tisztán elektromos járművet adott el a csoport az év első felében és ezen belül a mainstream márkákat felvonultató Core üzletág kiemelkedett.

Az első félévben a Volkswagen márka eladásainak 8 százaléka (+14%), a Škoda értékesítésének 14 százaléka (+148%), a Seat/Cupra márkák 12 százaléka (+105%) és a szintén ide tartozó kishaszongépjármű üzletág eladásainak is 14 százaléka (+73%) tisztán elektromos volt.

Ám a részletesebb pénzügyi beszámoló szerint a hatalmas növekedés ellenére a Core üzletág működési eredménye még javult is, igaz, csak szerény 1,5 százalékkal. Ez jó hír, ezek szerint ugyanis az olcsóbb elektromos modellek és variánsok nem csökkentették a cég profitját.

2025 H1 Eladott darabszám (ezer) Árbevétel (millió EUR) Működési eredmény (millió EUR)
Üzletág: 2025 Változás 2025 Változás 2025 Változás
Core
(VW, Skoda, Seat, Cupra, LCV)
2527 1,3% 72.480 5,0% 3455 1,5%
Progressive
(Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati)
547 1,9% 32.573 5,3% 1087 -45,2%
Sport Luxury
(Porsche)
135 -11,1% 16.138 -8,8% 832 -71,3%
CARIAD 564 32,4% -1172 0,8%
Power Co 11 -592 -256,6%
TRATON (Scania, MAN, International, busz) 153 -5,0% 21.195 -6,8% 1245 -39,3%
Kínai vegyesvállalatok 1242 -1,8%
VW Mobility 29.362 6,7% 1811 31,8%
Egyéb -267 0,1% -13.959 -46,0% 40 110,0%
Volkswagen Csoport összesen 4363 0,4% 158.364 -0,3% 6707 -32,8%

Ahogy arra már az értékesítési adatokat ismertető korábbi cikkünkben utaltunk, az ilyen nagy autógyártók általában a kommerszebb márkáikon csak szerény nyereséget realizálnak, az igazi vastag profit a prémiumokon van.

Közel 50 százalékkal nőttek a Volkswagen Csoport villanyautó-eladásai

Így az Audi és a Porsche márkák eladásainak csökkenése már eleve nem volt jó előjel, most pedig pont az ezeket is magukba foglaló üzletágak jelentették a működési eredmény legnagyobb csökkenését.

A Progressive eredménye 45, a Luxury Sporté pedig 71 százalékkal esett vissza az első félévben.

Így a konszern autós üzletágának működési eredménye közel a felére, 4,8 milliárd euróra csökkent, és ezt csak részben tudta kompenzálni a pénzügyi üzletág (Mobility) 500 milliós erősödése.

A cég az év második felére továbbra is nehéz és bizonytalan világgazdasági és politikai környezetet vár, ami negatív hatással lehet az értékesítésre is. Kelet- és Közép-Európában, Dél-Amerikában és Kínában az autópiac növekedését, Nyugat-Európában a stagnálást, Észak-Amerikában pedig a csökkenését prognosztizálják.

Saját magukra nézve azt várják, hogy nagyjából a 2024-es éves eladásokat ismétli majd meg a cégcsoport. Fontos azonban, hogy az anyag összeállításakor a VW vezetése még azt várta, hogy Észak-Amerikában marad a 27,5 százalékos vám 2025 második felében is. Az ezt érintő új megállapodás mindenképpen pozitív fejlemény a cég szempontjából.

Megállapodás: megegyezett Trump és az Unió az autóipari vámokról

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás