PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvcHJlc2FsZXMvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY0L3ByZXNhbGVzLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wOS9raWEtZXY0LTYwMHg1MDAtMjAyNS0wOS0xMC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA5L2tpYS1ldjQtMTMwMHg2MDAtMjAyNS0wOS0xNS0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDkva2lhLWV2NC0xMzAweDYwMC0yMDI1LTA5LTE1LTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Luca de Meo, a Renault előző vezérigazgatója június 15-én váratlanul jelentette be lemondását, ám úgy néz ki, a francia autógyártónak nem tartott fél évig új CEO-t találnia, mint tette azt a Stellantis, amely tavaly decemberben került hasonló helyzetbe. Már be is jelentették, ki lesz de Meo utódja. Házon belül 23 éve dolgozik a Renault-nál Francois Provost, aki jelenleg a cég beszerzési igazgatója – emellett ő vezette a partnerkapcsolatokért felelős, illetve a PR csapatot is. Az eléggé eklektikus portfólió után azonban most, július 31-én átveszi a cég vezetést a következő négy évre. Francois Provost. Forrás: Renault A szakember olyan belső jelölteket utasított maga mögé, mint a Renault és Dacia márkák vezetői. Ebben talán az is segítségére volt, hogy karrierjét a francia pénzügyminisztériumban kezdte, majd a francia honvédelmi miniszter tanácsadója is volt és a mai napig jó politikai kapcsolatai vannak – a Renault részvények 15 százaléka a francia államé. Provost 2002 óta dolgozik az autógyártónál, értékesítés és marketing területen kezdett a hazai piacon, 2005-ben viszont már a Renault-Nissan Portugal vezérigazgatójává nevezték ki. 2008-ban az értékesítési és marketing osztály stratégiai alelnöke lett, majd 2010-től a Renault orosz leányvállalatát vezette. Utóbbi pozícióból egy év után a Renault Samsung Motors dél-koreai vezérigazgatói székébe távozott, majd 2016-ban a francia cég kínai üzletágának irányítását vette át, mígnem megkapta egész Ázsiát. 2020-ban a nemzetközi partneri kapcsolatokért felelős alelnöki székbe ült át, immár újra hazai földön és közvetlenül Luca de Meónak jelentett, aki az egyik megbízható embereként tekintett rá. 2022-ben kapta meg a PR csapat vezetői posztját is a többi munkaköre mellé. Az utóbbi évek egyik fő eredménye, amit hozzá kötnek a Horse Powertrain elindítása, amely a kínai Geely-vel közös leányvállalatként a hagyományos hajtásláncok fejlesztésért és gyártásáért felelős – írja az Automotive News összefoglalója. Rendkívüli: lemondott a Renault vezérigazgatója Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!