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 Nyugdíjba vonul Adrian Mardell, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója, aki 30 évet töltött a cégnél és az utóbbi közel három esztendőben töltötte be a CEO pozíciót. Az anyacégtől érkezik az utódja. Szülői felügyelet A Jaguar Land Rover (JLR) 2008 óta van a Tata tulajdonában, de most először kapott indiai vezérigazgatót a két patinás brit márkát egyesítő holding cég. PB Balaji egyébként eddig az anyavállalat Tata Motors pénzügyi igazgatója volt és állítólag már egy ideje szorosabb viszonyt ápol a JLR vezetésével, jól ismeri a céget és a terveket. A cég vezetését kritikus pillanatban veszi át az indiai szakember, ugyanis a JLR jelenleg története legnagyobb átalakulásán megy át – a Jaguar márka minden modelljét vadonatúj elektromos típusra cseréli a következő években és eközben egy-két árkategóriával feljebb pozicionálja magát. Ez egyben az összes brit üzem több mint egy évig tartó átalakítását is jelentette, ami a gyártás leállításával járt. Így a Jaguar márka esetében jelenleg szinte csak a már korábban legyártott készleteket tudják értékesíteni. A radikális átalakulás egyik emblematikus eleme a megosztó Type 00 koncepció és az azt kísérő woke-nak titulált reklámkampány lett, de valószínűleg nem úgy, ahogy a cég remélte. Elkészült az utolsó benzines Jaguár a híres brit gyárban Pénzügyileg a vállalat egyébként kimondottan sikeres volt az elmúlt években, hiszen tíz egymást követő negyedévben lett nyereséges és a legutolsó üzleti évét 2,5 milliárd dolláros profittal zárta. A legutóbbi negyedévben azonban a felére csökkent az eredmény és már csak 4 százalékos lett a nyereségráta. Ennek fő okát a magas amerikai vámban látta a cég vezetése, amely most a britek esetében is 27,5-ről 15 százalékra mérséklődött. A legnagyobb egyébként a Land Rover modelleket gyártják és a legtöbb pénzt is ezek termelik. Sűrű váltások A JLR-t korábban tíz éven át egy német szakember, Ralf Speth vezette akinek BMW-s és Fordos múltja is volt. A stabilitás időszaka után azonban zűrzavaros évek következtek. Váratlanul lemondott a Jaguar Land Rover vezére 2020-ban a Renault-tól érkezett a JLR élére Thierry Bolloré aki azonban mindössze két évet töltött a vállalat élén, mikor 2022 novemberében váratlanul lemondott. Ekkor a cég egy gyors döntéssel az akkori CFO-t, Adrian Mardell-t nevezte ki vezérigazgatónak, de ezt mindig is átmeneti megoldásnak gondolta a Tata, amely elkezdte a végleges utód keresését. Ez valószínűleg nem volt egy sikeres mutatvány, mivel nemcsak, hogy közel három évig tartott, de a most kiszemelt szakember végig ott volt előttük, az anyacég pénzügyi igazgatójaként dolgozott. Ha eleve vele terveztek volna, ehhez nem kellett volna három év. PB Balaji novembertől veszi át a cég irányítását. Mégis életben maradhat a Jaguar I-Pace – de nem úgy, ahogy gondolod Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!