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 Nyugdíjba vonul Adrian Mardell, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója, aki 30 évet töltött a cégnél és az utóbbi közel három esztendőben töltötte be a CEO pozíciót. Az anyacégtől érkezik az utódja. Szülői felügyelet A Jaguar Land Rover (JLR) 2008 óta van a Tata tulajdonában, de most először kapott indiai vezérigazgatót a két patinás brit márkát egyesítő holding cég. PB Balaji egyébként eddig az anyavállalat Tata Motors pénzügyi igazgatója volt és állítólag már egy ideje szorosabb viszonyt ápol a JLR vezetésével, jól ismeri a céget és a terveket. A cég vezetését kritikus pillanatban veszi át az indiai szakember, ugyanis a JLR jelenleg története legnagyobb átalakulásán megy át – a Jaguar márka minden modelljét vadonatúj elektromos típusra cseréli a következő években és eközben egy-két árkategóriával feljebb pozicionálja magát. Ez egyben az összes brit üzem több mint egy évig tartó átalakítását is jelentette, ami a gyártás leállításával járt. Így a Jaguar márka esetében jelenleg szinte csak a már korábban legyártott készleteket tudják értékesíteni. A radikális átalakulás egyik emblematikus eleme a megosztó Type 00 koncepció és az azt kísérő woke-nak titulált reklámkampány lett, de valószínűleg nem úgy, ahogy a cég remélte. Elkészült az utolsó benzines Jaguár a híres brit gyárban Pénzügyileg a vállalat egyébként kimondottan sikeres volt az elmúlt években, hiszen tíz egymást követő negyedévben lett nyereséges és a legutolsó üzleti évét 2,5 milliárd dolláros profittal zárta. A legutóbbi negyedévben azonban a felére csökkent az eredmény és már csak 4 százalékos lett a nyereségráta. Ennek fő okát a magas amerikai vámban látta a cég vezetése, amely most a britek esetében is 27,5 százalékról 15 százalékra mérséklődött. Sűrű váltások A JLR-t korábban tíz éven át egy német szakember, Ralf Speth vezette akinek BMW-s és Fordos múltja is volt. A stabilitás időszaka után azonban zűrzavaros évek következtek. Váratlanul lemondott a Jaguar Land Rover vezére 2020-ban a Renault-tól érkezett a JLR élére Thierry Bolloré aki azonban mindössze két évet töltött a vállalat élén, mikor 2022 novemberében váratlanul lemondott. Ekkor a cég egy gyors döntéssel az akkori CFO-t, Adrian Mardell-t nevezte ki vezérigazgatónak, de ezt mindig is átmeneti megoldásnak gondolta a Tata, amely elkezdte a végleges utód keresését. Ez valószínűleg nem volt egy sikeres mutatvány, mivel nemcsak, hogy közel három évig tartott, de a most kiszemelt szakember végig ott volt előttük, az anyacég pénzügyi igazgatójaként dolgozott. Ha eleve vele terveztek volna, ehhez nem kellett volna három év. PB Balaji novembertől veszi át a cég irányítását. Mégis életben maradhat a Jaguar I-Pace – de nem úgy, ahogy gondolod Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!