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
auto

Júliusban 70 százalékkal nőtt a villanyautók eladása Magyarországon

elektromos autó piac
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7b3JkPVt0aW1lc3RhbXBdO2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZCBfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMTMyMTE4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4=

Az év második felében rögtön alkalom nyílt egy kis trónfosztásra, hiszen a negyedév eleje mindig gyenge a Teslánál. A kérdés az volt, ki lesz a befutó az üldözők közül.

A Datahouse aktuális adatsorából kiderült, hogy egy prémium gyártó mutatott rendkívül erős formát.

Típusok

2024 azonos hónapjához képest 70 százalékkal több tisztán elektromos új személyautó került forgalomba hazánkban, ami még akkor is figyelemre méltó adat, ha a tavaly július akkor a harmadik leggyengébb hónap volt a hazai villanyautó-piacon.

Most első helyen új aranyérmest is avathattunk, ugyanis rendkívül erős, 108 darabos eladási számot produkált a BMW iX1. Ez teljesen azért nem a semmiből érkezett, a típus már egy ideje a legnépszerűbb elektromos modell a márka hazai kínálatában, de az első hat hónapban összesen 172 talált belőle gazdára, ennek fényében a júliusi darabszám kiemelkedő, a teljes eddigi éves eladások 39 százaléka.

Az ezüstérmes Kia EV3, ha nem is ilyen száz feletti számokkal, de konzisztensen ott van a havi listák élén, a Renault 5 pedig úgy néz ki, kezdi beváltani a hozzá fűzött reményeket a mostani bronzéremmel.

A két Tesla negyedik és ötödik lett, az adataikban talán csak az érdekes, hogy mindkét típusból jóval többet adtak át, mint tavaly ilyenkor.

# Típus 2025. július
1 BMW IX1 108
2 KIA EV3 67
3 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 61
4 TESLA MODEL Y 54
5 TESLA MODEL 3 49
6 VOLVO EX30 28
7 BYD DOLPHIN 27
8 HYUNDAI INSTER 27
9 HYUNDAI KONA 27
10 VOLKSWAGEN ID.4 26
11 HYUNDAI IONIQ 5 23
12 BYD SEALION 7 22
13 BMW IX 21
14 FORD EXPLORER 20
15 SKODA ENYAQ 19
16 BYD SEAL 18
17 BYD ATTO 2 16
18 VOLKSWAGEN ID.3 16
19 BMW IX2 15
20 FORD NEW PUMA 15
Egyéb: 325
Összesen: 984

Az első hét hónap után az élen a Tesla Model Y van, amely már szinte teljesen leküzdötte a korábbi visszaesést. A folyamatosan erős havi adatok egyre megingathatatlanabbá teszik a Kia EV3 második helyét is, miközben a Tesla Model 3 csak szépíteni tudott, a júniusig begyűjtött -28 százalékról – ez mostanra -21 százalék lett.

# Típus 2025. január-július Változás
1 TESLA MODEL Y 808 -3%
2 KIA EV3 440
3 TESLA MODEL 3 383 -21%
4 BMW IX1 280 496%
5 BYD ATTO 3 234 -21%
6 BYD SEAL 201 12%
7 HYUNDAI KONA 163 -28%
8 VOLVO EX30 159 -64%
9 HYUNDAI IONIQ 5 146 49%
10 FORD EXPLORER 145
11 BYD SEAL U 144 929%
12 BMW I4 111 0%
13 HYUNDAI INSTER 109
14 BYD DOLPHIN 108 -37%
15 RENAULT 5 E-TECH 104
16 SKODA ELROQ 97
17 BMW I5 89 128%
18 FORD CAPRI 87
19 BYD SEALION 7 83
20 MERCEDES EQA 83 34%
Egyéb: 2019
Összesen: 6203 19%

A TOP 20-ban kiemelkedtek a BMW iX1, a Hyundai Ioniq 5, a BMW i5 valamint a Mercedes-Benz EQA növekedési számai. A legnagyobb visszaesést a BYD Dolphin és Atto 3, a Volvo EX30 és a Tesla Model 3 produkálták, de sok új belépő is van a listán.

Márkák

A márkák rangsorát is a BMW vezette júliusban, mögötte a BYD és a Tesla kerültek még fel a dobogóra – ez a három márka tudott 100 feletti értékesítési számot felmutatni.

# Márka 2025. július
1 BMW 171
2 BYD 107
3 TESLA 103
4 KIA 82
5 HYUNDAI 81
6 RENAULT 61
7 FORD 57
8 VOLKSWAGEN 53
9 MERCEDES 47
10 VOLVO 42
11 SKODA 30
12 MINI 27
13 AUDI 18
14 OPEL 16
15 TOYOTA 14
16 NISSAN 12
17 CITROEN 12
18 OMODA 12
19 CUPRA 8
20 PORSCHE 7
Egyéb: 24
Összesen: 984

A hét hónap mérlegében a Tesla egy kerek 1200 darabos eredménnyel első, ami továbbra is visszaesés 2024-hez képest, de a 11 százalék mínusz már jobban néz ki mint a februári -61%.

A BYD második helye is stabil. Bár több korábban népszerű modell visszaesett, összességében a kínálat egésze 28 százalékkal magasabb eladási számot ért el, mint tavaly.

A Kia nagyon jön fel az EV3 hátán, de egyelőre a 75 százalékos emelkedésnek köszönhetően BMW harmadik helye nem ingott meg.

# Típus 2025. január-július Változás
1 TESLA 1200 -11%
2 BYD 851 28%
3 BMW 674 75%
4 KIA 578 338%
5 HYUNDAI 493 18%
6 FORD 364 528%
7 MERCEDES 310 17%
8 VOLVO 273 -47%
9 VOLKSWAGEN 249 35%
10 SKODA 166 61%
11 AUDI 134 58%
12 RENAULT 113 265%
13 MINI 111 236%
14 TOYOTA 103 106%
15 OPEL 90 53%
16 CUPRA 88 38%
17 CITROEN 87
18 NISSAN 65 -84%
19 OMODA 55
20 PORSCHE 48 586%
Egyéb: 151
Összesen: 6203 19%

Konszernszinten csoportosítva a számokat a Tesla továbbra is első, ám a második helyezett már a Hyundai-Kia nevét viseli. A koreai cég gyakorlatilag megduplázta tavalyi eladásait – ez leginkább a Kia EV3 számlájára írható. Az új modell a konszern magyar elektromos eladásainak 41 százalékát tette ki. A BYD ezen a listán a harmadik, de közelít a BMW Csoport, amelyet az idén feltámadó MINI most már segít, nem pedig lehúz.

# Cégcsoport 2025. január-július Változás
1 TESLA 1200 -11%
2 HYUNDAI-KIA 1071 94%
3 BYD 851 28%
4 BMW CSOPORT 785 88%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 685 54%
6 FORD 364 528%
7 MERCEDES-BENZ 310 14%
8 GEELY 273 -47%
9 STELLANTIS 242 67%
10 TOYOTA 125 76%
11 RENAULT CSOPORT 123 186%
12 NISSAN 65 -84%
13 CHERY 55
14 SAIC 29 -82%
15 KG MOBILITY 16 -27%
16 HONDA 5 -95%
17 DONGFENG 3
18 LUCID 1
Összesen: 6203 19%

Hajtásláncok

Idén júliusban 10.809 új személyautót adtak el Magyarországon (+27%), ami 77 ezerre emelte az eddigi éves számot (+7%).

A tisztán elektromos hajtás piaci részesedése júliusban kiemelkedő, 9% volt, míg az első hét hónap eredménye kerekítve 8% – ez 19 százalékos növekedést jelent darabszámban. Vajon a tradicionálisan erős második félévvel át tudjuk lépni idén a 10 százalékot?

Július végén a hagyományos, nem tölthető hibridek és a dízelek is a tavalyi szinten voltak, arányuk nem változott az újautó-piacon. A plug-in hibridek enyhén visszaestek, de összeomlásról nincs szó itt sem.

A hagyományos benzinesek 24 százalékon voltak a hetedik hónap végén, miközben három éve még 40% volt az arányuk. A mild hibridek térnyerése töretlen, a piac 35 százalékát tették ki.

A júniusi eladási adatok ebben a cikkben találhatók:

Soha ennyi villanyautót nem adtak még el Magyarországon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás