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
auto

Fizetésképtelen a Windrose?

elektromos teherautó
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

Érdekes posztot tett közzé nemrégiben Kyle Maki, a Windrose Technology ügyfélkapcsolati és operatív igazgatója. Az elektromos nyergesvontatókat fejlesztő kínai vállalat menedzsere a LinkedIn felületén kritizálta munkaadóját, az alapító-vezérigazgató Wen Hant. Állítása szerint a cég már 90 napos késésben van a bérek kifizetésével és megfelelő főhadiszállás hiányában egy lakókocsiból működik. Állításait egyelőre semmilyen bizonyíték nem támasztja alá, a Windrose nem adott ki hivatalos közleményt.

forrás: windrose.tech

A mindössze három éve alapított tervezővállalat székhelye Kínában, Hefei városában található és májusi adatok szerint körülbelül 150 munkavállalót foglalkoztat; a járművek (saját gyártókapacitás hiányában) az Anhui Jianghuai Automobile és a Higer Bus üzemeiben készülnek. A cég büszkesége az R700 nagy teljesítményű nyergesvontató, mely 800 V-os feszültségű és 729 kWh kapacitású akkumulátorával több mint 670 kilométeres hatótávval kecsegtet még teljes, 49 tonnás terhelés mellett is.

A társaság globális terjeszkedési stratégiára alapozva próbált gyors növekedést elérni. Júliusban bejelentették, hogy az Egyesült Államokból 60 millió dolláros megrendelést kaptak elektromos kamionokra, illetve azt, hogy partnerséget kötöttek a chilei Trailerlogistics Sudamerica logisztikai vállalattal. Pár nappal korábban a német DEKRA tesztelő szervezetet jelölték meg együttműködő félként, különös tekintettel a helyi és nemzetközi biztonsági előírásokra. Wen Han olyan ígéretet is tett, miszerint a Windrose összeszerelő üzemet létesít az Egyesült Államokban és Belgiumban is.

Nem tudni, hogy a fiatal vállalat valóban csődbe jut-e. Kínai sajtóinformációk szerint a 60 millió dolláros amerikai megrendelés mögött a kaliforniai Nevoya áll, amely csak elektromos kamionokat üzemeltet. A társaság azonban azt nyilatkozta az electrive.com nevű portálnak, hogy a szerződés még nem került véglegesítésre. A Nikkei korábbi jelentése szerint eddig a 2027-re kitűzött 10.000 darab járműnek csupán a töredéke, száznál is kevesebb került leszállításra Kínában. A Trump beiktatása és a vámháború kezdete előtt a Reutersnek még optimistán nyilatkozó vezérigazgató 6400 db, főképp az Egyesült Államokból érkezett előrendelésről is beszélt, három éven belüli szállítási határidővel. Han nemrégiben a Nikkei újságírójának megerősítette: továbbra is tartják magukat eredeti elképzeléseikhez: Kaliforniában egy régi összeszerelő üzemet újítanak fel, év végéig pedig egy új, nagyobb gyár helyszínéről döntenek majd, ahonnan az amerikai igényeket tudják majd jobban kiszolgálni. Egyes állítások szerint a Windrose Belgiumban, Antwerpenben hozott létre termelőegységet és terveik között szerepel egy további gyár létesítése az észak-franciaországi Onnaingban. Egyelőre tehát egyik értesülés sem cáfolja megnyugtató módon a másikat, így a teljes igazság napvilágra kerülésére valószínűleg még várnunk kell.

Dékány Zsolt

Összehasonlítás