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
auto

10 dolog, amit szeretek a BMW iX3-ban…

villanyautózás a gyakorlatban

… és 10 amit nem.

Kétrészes mini cikksorozatom első részében összeszedtem, hogy mi történt az elmúlt három évben a BMW iX3-asommal, ezúttal pedig azt fogom megosztani, hogy mik azok a dolgok, amiket kifejezetten szeretek az autóban. Természetesen nem lenne teljes ez a cikk, ha a napi rendszerességgel bosszúságot okozó dolgokról hallgatnék, ezért azokból is lesz egy csokorral.

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

Ami tetszik

1. Rendkívül csendes és kényelmes

Amikor kérdezik, hogy milyen az iX3, akkor azzal szoktam kezdeni, hogy életem legjobb autója. Kényelmes, kisimítja az úthibákat és csendesen, erőfeszítés nélkül siklik. Olyan a sebességérzet benne 180-nál, mint más autónál 120-130 körül. Hihetetlen jól elrejti az autóban ülőktől a valós sebesség érzetét. Nem egy versenyautó, és nyilván egy SUV-val a kanyarodás sem egy életre szóló élmény, de nekem ez nem is a száguldásról, hanem a mindennapi közlekedésről szól. Nagyra értékelem, hogy még 3 év és közel 56 ezer, többnyire magyar utakon megtett km után sem zörög semmi az utastérben.

2. Zseniális lézeres adaptív fényszórók

A BMW már a LED-es fényszórók megjelenése előtt megoldotta, hogy a többi közlekedő elvakítása nélkül jól megvilágítsa az autó előtti utat. A különböző helyekre világító LED-ek kikapcsolgatása helyett lámpánként két fénycsóvát irányít fizikailag különböző irányokba, így kihagyva a fénycsóvából azt a részt, ami a szembejövőnek például kellemetlenséget okozna. Természetesen, ha kell, akkor a kettőből egyet ki is kapcsol az autó. A lényeg, hogy ez teljesen automatikus és hihetetlenül jól is működik. Nekem fixen be van állítva automatikusra, és a rendszer önállóan kezeli. A megvilágítás tökéletes, és soha nem villognak le a szemből jövő kamionok, hogy vakítom őket. Más autókból nézve ez teljesen hihetetlen, de jól mutatja, hogy megoldható jól is ez a feladat.

3. Jól hangolt vezetéstámogató rendszer

Az adaptív tempomatot és sávtartást együtt kínáló rendszer működési területe nagyon korlátozott, hiszen csak többsávos úton használható igazán, de ott jól működik. Szépen tartja a sávot, manuális sávváltás után automatikusan újraaktiválja a sávtartást, és a sebességet nagyon finoman és kényelmesen szabályozza. A sávtartást bőven 140 felett is tudja (nem hogy nem büntet, ha gyorsabban megyek, de be lehet a tempomatot is állítani magasabb sebességre), és dugóban araszoláskor automatikusan a sáv szélére húzódik, hogy helyet hagyjon a megkülönböztető jelzést használó járműveknek. Egyedül a felvezető autó vakon követése miatt kell rá odafigyelni, mert az előttünk menőt követve tud azért hülyeséget csinálni.

4. Elfogadható fogyasztás és töltés

Méretéhez és formájához képest elfogadható a fogyasztása. Nagy átlagban 20,5-21 kWh/100 km közötti értékre kell számítani, de persze fagypont közelében autópályán 26-28 kWh/100 km reálisabb. A 150 kW-os töltési csúcs nem különösebben jó, ezért ha sietni kell, akkor érdemes ügyesen taktikázni és csak az akku alsó tartományát használni, de családi utakon, amikor az ember nem rohan, akkor kibírható. Ma a 37 perces 10-80%-os töltés már messze átlagon alulinak számít, de nem élhetetlen. Az Adria teszten a téli időjárás ellenére kimondottan jól teljesített.

5. Akku előfűtés akár manuálisan is

A BMW iX3 az egyike volt azoknak az autóknak, amik kínáltak manuális akkufűtést, hogy télen nagy teljesítményű töltőhöz menet elő lehessen készíteni az akkut. Sokáig már maga az előfűtés is kuriózumnak számított, az meg végképp, hogy ennek az indítását az autós is kérheti. Van autógyártó, amely ettől a lehetőségtől még 2025-ben is elzárkózik. A kézzel indítás előnye, hogy így a Waze vagy Google maps is használható navigációra, nem vagyunk kötve a gyári navigációhoz.

6. Gyors és stabil Apple CarPlay

BMW sokáig küzdött a CarPlay stabil megvalósításával. A telefon és az autó közötti kapcsolat gyakran megszakadt, és csak a teljes újrapárosítással lehetett orvosolni a problémát. Ma az akadozás már ritka, és újratelepítésre soha sincs szükség. A kapcsolat rendkívül gyorsan létrejön, lényegében mire becsatolom az övet, a CarPlay már fut a középső képernyőn.

7. Remek telefonos applikáció

Bár a My BMW app sem tökéletes, de a legjobbak egyike. Egyébként nincs is tökéletes alkalmazás. A My BMW az alapfunkciókon túl az utak és töltések adatainak rögzítésével (bár itt sem minden tökéletes), illetve a töltésindítással tud kiemelkedni a mezőnyből. Az alkalmazás tudása nagyon függ attól, hogy milyen autónk van, hiszen az iX3-nál sem érhető el minden olyan funkció, ami az újabb modelleknél ott figyel. De ezekről majd később még lesz szó. Az app stabil, relatíve gyors, de az autó mellett állva is a neten keresztül kommunikál a gyorsabb, lokális Bluetooth kapcsolat helyett.

8. Digitális kulcsvariációk

A BMW többféle megoldást is kínál az iX3 nyitására-zárására és elindítására. A hagyományos kulcs a legkézenfekvőbb, hiszen azt elő sem kell venni a zsebünkből vagy a táskánkból. A bankkártya méretű RFID kártya akár tárcában is hordható, és a sofőroldali kilincshez tartva nyitja az ajtókat. Az autó indításához a kártyát a telefontöltő padra kell tenni. A kártyához hasonlóan működik a telefon tárcájában elhelyezhető digitális kulcs is, amit ráadásul a tárcán keresztül mással is meg tudok osztani (és vissza tudom vonni a megosztást). Ha tehát úgy akarom kölcsönadni az autót egy barátomnak vagy családtagomnak, hogy nem vagyok ott az autó közelében, akkor elég csak átküldenem a digitális kulcsot, és egy percen belül mehet is az autóval. Ha tartósan, állandó jelleggel szeretném megosztani az autót mással (például közeli hozzátartozóval), akkor a meghívott félnek érdemes BMW ID-t létrehozni, mert így a teljes autó az applikációs hozzáféréssel együtt megosztható. A Bluetooth kapcsolatos telefonkulcs funkciót viszont az iX3 még nem tudta, így a zsebben lévő telefont nem fogja érzékelni.

9. BMW ID-hez rendelt profil

Ez valószínűleg engem jobban izgat, mint a legtöbb autótulajdonost, de szerintem technológiailag ez egy lényeges funkció. Az autóban használt felhasználói profilt az autó a felhőben tárolt BMW ID-hez szinkronizálja. Így ha a BMW ID-hez egy másik BMW-t rendelek, akkor arra letölti a profilom, és minden úgy lesz beállítva rajta (hőmérséklet, befúvás erőssége, ülésállapot, stb.) ahogy legutóbb beállítottam. Szerencsére egyre több gyártó ismeri fel, hogy ez a helyes irány, amikor egy autóban már annyi beállítási lehetőség van, mint a mai villanyautókban.

10. Menetrögzítő (Drive recorder)

Nem szokott nagy figyelmet kapni, de a BMW-k egy ideje már fel vannak szerelve menetrögzítő kamerákkal, amiknek a képét visszamenőleg is lehet rögzíteni. Egy baleset vagy egyéb esemény után az aktiválás előtti 20 másodperc történéseit is el tudja menteni, akár mind a négy kamera szemszögéből. Érdemes az aktiválását gyorsbillentyűre tenni, a használatát pedig időről időre gyakorolni, hogy amikor kell, akkor rutinból menjen, és legyen felvétel az eseményekről.

+1 Olyan mint a többi X-es BMW

Szerintem nagyot nyert a BMW azzal, hogy az elektromos autóit az első i3 után a hagyományos autókkal azonos formában gyártotta. Az ügyfelek újdonságokra nyitott csoportja nem egy másmilyen BMW-t, hanem egy másmilyen hajtású BMW-t szeretne venni. Ezért is jó, hogy az iX3 nagyjából úgy néz ki, mint egy dízel vagy hibrid X3, csak a dizájnelemek és a felni árulkodnak arról, hogy az iX3 tisztán elektromos hajtású.

Amin jó lenne változtatni

1. Nem ebbe az autóba illő hangok

A legidegesítőbb az ajtócsukódás hangja. Nem BMW-be, nem drága autóba illő hang. Mintha egy bádogdoboz fedelét csapnám le. Bármelyik Volkswagen, Škoda és a legtöbb kínai autó is jobb ezen a téren. Ráadásul ez nem egyedül az iX3-at érinti a BMW palettán, hanem más modelleket is. Ugyanígy a futómű, vagy inkább a lengéscsillapítók és a fékek felől induláskor és megálláskor jövő nyekergések is zavaróak. Emiatt még vissza is akartam vinni az elején, de a szerviz azt mondta, hogy ez úgy van rendben. Az első biztonsági öv az utas kiszállásakor megtekeredve húzódik vissza, ami miatt a csat menet közben kocogtatja a B oszlop kemény burkolatát. Ez is egy olyan zavaró hangforrás, amit ebben a kategóriában nem akar elnézni az ember.

2. Start gomb

Beszállás után az autó alaprendszerei felélednek, így működésbe lép a műszerfal is, de az induláshoz a fékre lépés után a Start / Stop gombot is meg kell nyomni. Nagy ügy – mondhatnánk. De amikor már sok-sok éve vannak olyan autók, amiknél elég csak a fékre lépni és kiválasztani az irányt az induláshoz, akkor ez egyből zavaróvá válik. Szerencsére kiszálláskor már nem kell sem P-be tenni, sem kikapcsolni a rendszert, a P állás kiválasztását, az elektronikus rögzítőfék aktiválását és a rendszer lekapcsolását megoldja magának az autó.

3. Macerás töltőnyílás

Ez szintén egy olyan probléma, ami leginkább azután kezd fájni, hogy lát jobb megoldást az ember. A töltőnyílás fedelét kézzel kell nyitni és zárni (nem motoros), ráadásul a külső fedél alatt van két kis kihajtható fedlap is a töltőcsatlakozó felső AC és alsó DC érintkezőin. Ezeket is kézzel kell kinyitni, majd a töltés végén becsukni. Mondjuk legalább nem igénytelen gumikupakokkal kell bajlódni. A német mérnökök természetesen mindenre gondoltak, így a külső nyílás belső oldala úgy van kialakítva, hogy azt még véletlen se lehessen becsukni, amíg a belső fedlapok nincsenek a helyükre zárva. De még jobb lett volna, ha A) teljesen elhagyják a belső fedlapokat vagy B) úgy alakítják ki a rendszert, hogy a külső ajtó becsukja a belső fedlapokat is. Van olyan autó, ahol egy egyszerű, motorosan nyíló és csukódó ajtó takarja a töltőcsatlakozót, amit sem további fedlapok, sem gumikupakok nem védenek. Az ilyen autóknál a kábel kihúzása után a töltőcsatlakozóval nem kell törődnie az autósnak, mire töltés után az autóba beül, a töltőnyílás fedele már zárva van.

4. Nem írja ki százalékosan a töltöttséget

Apróságnak tűnhet, de a mindennapokban fontos, hogy az ember ne csak a becsült hatótávval, de az akku százalékos töltöttségével is tisztában legyen. Márpedig az iX3 ezt az adatot nem írja ki a műszerfalra, csak a töltöttséget. Van ugyan egy mutatós műszert imitáló digitális kijelző, amiről meg lehet becsülni a töltöttséget (elsősorban a háromnegyed, fél és negyed állások körül), de ennél pontosabb adatot csak akkor kapunk, ha leállítjuk az autót, és frissítjük az autó állapotát az applikációban. Hiába jött már több frissítés is, ez nem változott. Mondjuk a BMW mentségére legyen mondva, a megtehető km sokkal kevésbé kamu, mint a legtöbb villanyautóban. Ha folyamatosan autópályán megyünk, akkor az értéket az adott körülményekhez és sebességhez számolja ki, amit jó közelítéssel tartani is tud. A töltöttségi szint egyébként töltés közben az applikációban is csak egy becsült érték. Az adatok frissítésekor ugyanis az alkalmazás nem az autót, hanem a központi szervert kérdezi. Az autó a szerver adatait csak néhány percenként frissíti, így ha például egy DC töltőn hirtelen visszaesik a teljesítmény, arról az autótól nem fogunk egyből értesülni. Egy szoftverfrissítés gyakoribbá tette az adatküldést, illetve a töltési időt jelentősen befolyásoló változás esetén az autó most már elküldi az adatokat, de ez még mindig nem az a közvetlen kapcsolat, ami ma már elvárható (és szerintem az újabb BMW-k tudják is).

5. Korlátozott tudású My BMW alkalmazás

Bár fentebb dicsértem a My BMW applikációt, van azért kritikám is vele kapcsolatban. Persze nem feltétlen a telefonon futó szoftver a hibás, hiszen tudná, amit szeretnék, de az autó maga nem támogatja. Nem lehet ilyen alap dolgokat beállítani, mint a kívánt töltöttségi szint (pl. csak 80%-ig töltsön, vagy ha 80%-ra van állítva, akkor távolról 100%-ra módosítani), az AC töltés áramerőssége (pl. korlátozni 10 vagy 12 amperre) és a klimatizálásnál a kabin kívánt hőmérséklete (hogy pl. 20 fokra hűtse le az utasteret). Ez utóbbi persze nem akkora gond, hiszen ha arra a hőfokra előkészíti a kabint, amin legutóbb használtuk, az a legtöbb esetben tökéletes, de a töltés paramétereinek állítása nagyon hiányzott. Többször előfordult, hogy este lefekvés előtt csak azért kellett kimennem az autóhoz, mert akkor vettem észre, hogy nem állítottam be a 100%-ra töltést, miközben másnap szükségem volt az akku teljes kapacitására. Mindenesetre ezek a funkciók minden az iX3 után megjelent BMW-nél elérhetők az applikációban, csak ez a modell nem kapja már meg azt a frissítést.

6. Korlátozott OTA frissítések

Van ugyan távoli frissítés, de azt a BMW – legalábbis az iX3 esetén – inkább csak a komolyabb hibák kijavítására használta, a felhasználói élmény javítására nem. Hiába jött ki több újabb főverzió is, azokból a 3 éves autó már semmit sem kap meg. Emögött valószínűleg hardveres kötöttségek állnak, de azért láttunk már olyan architektúrát, aminél ezt meg tudják oldani. Ugyanígy nem frissült az önvezetés képessége sem, pedig mondjuk egy jól működő automatikus sávváltásért lehet, hogy még fizettem is volna.

7. E-pedál hiánya

Az előző autómban az e-pedál volt az egyik legkedvesebb funkcióm, ami lehetővé tette, hogy a gyorsítópedállal ne csak gyorsítani, de a fékezést is használva aktívan csökkenteni is tudjam az autó sebességét. A BMW-ben is van e-pedál, de ehhez minden alkalommal B állásba kellene húzni a váltókart, amit én nem bírtam megszokni. Helyette az adaptív/intelligens regeneratív fékezést szoktam meg, ami egyébként szintén egy nagyon ügyes funkció. Ha nem megy előttünk semmi, akkor a gyorsítópedál felengedése után hagyja az autót kigurulni, de ha közben utolérünk valakit, akkor a rendszer elkezd fékezni. Egy bizonyos sebesség alatt, amikor már nincs motorfék, akkor az autó nem használja az üzemi féket, csak gurul tovább. Ha nem fékezünk, akkor belecsorog az előttünk álló autóba. Komolyan és őszintén nem értem, hogy mi az a szituáció, amikor ez egy kívánatos végkimenetele egy lassítási folyamatnak.

8. Néha bizonytalan klíma

Alapvetően nagyon jó az autóban a hűtés és a fűtés is, de ha hosszabb ideig ülök az autóban, akkor télen is elkezd kellemetlenül hűvös levegőt fújni. Lehet, hogy ez szándékos, hogy ne pilledjen el a jó melegben az autós, de nem esik jól. De az is lehet, hogy szimplán túlmelegíti a kabint, amit gyorsan akar a kívánt hőfokra hűteni, és ezért enged be hűvös levegőt. Ha nem ültem volna már olyan hőszivattyús autóban, ami ezt jól megoldja, akkor lehet, hogy nem is zavarna annyira. De ültem.

9. Valami folyik a csomagtérajtóból

A csomagtér ajtajának alsó peremén van egy apró lyuk, amin keresztül az ajtóba bejutó nedvesség tud kifolyni. Az a gyanúm, hogy ideális esetben onnan nem kellene kifolyjon semmi, de néha mégis megtörténik. Ilyenkor viszont az ajtón belülről hoz valami zsíros, ragadós anyagot is a víz, ami egy csíkban végigfolyik a hátsó lökhárítón. Ha nem törlöm le időben, akkor olyan szinten rászárad, hogy csak körömlakklemosóval tudom leszedni (szerencsére a fóliázás bírta a strapát). Nem gyakori jelenség, de a három év alatt előfordult néhányszor, hogy megjelent a csík.

10. Bénácska navigáció

A navigáció bár használható, valahol a múltban ragadt. Elvileg tud akár töltőkkel is tervezni, de ez lassú és nehézkes. Legalábbis az autón. Az applikáción keresztül jól működik a dolog, még azt is be lehet állítani, hogy mely hálózatokat preferáljuk, vagy hogy csak a BMW töltőkártyával indítható nagy teljesítményű töltőket válassza. Az így tervezett út elküldhető az autó navigációjának, de hiába választjuk ki a töltőket előre, az autó navigációja ezeket az információkat nem kapja meg, ezért egyből újratervez. Az újabb főverziójú szoftverek navigációja ennél sokkal-sokkal jobb, de azokat ez a típus sajnos már nem fogja megkapni. Azért érdekes ez a navigáció, mert egyébként sok okosságot tud. Például beállítható, hogy az utunk során mely országokban akarjuk elkerülni az autópályákat, de képes megtanulni a rutinunkat is, így egy idő után automatikusan ajánlja a szokásos úti célokat.

+1 Nincs frunk

A mérnökök nem használták ki azt a ziccert, hogy a teljesen üres motortérbe, ahol egy nagyobb méretű belső égésű motor is el kell férjen, tervezzenek egy extra csomagtartót. Pedig nagyon jól el lehet pakolni oda az autó állandó és kötelező kiegészítőit, így azok nem a hátsó csomagtartóban hánykolódnak a mindennapokban. Arról nem is beszélve, hogy praktikusabb innen kivenni a töltőkábelt, ha az utcai AC töltőnél nem akarjuk ország-világ előtt felfedni, hogy mi minden van a csomagtartónkban. Szerencsére ez a probléma külső gyártótól beszerezhető kiegészítővel könnyedén orvosolható.

Szigorú vagyok? Lehet. Autókat tesztelő újságíróként az kell legyek. De az autóért sok pénzt kiadó tulajdonosként sem akarok elnéző lenni. Más sem lesz az. Az autónak napokon belül érkezik a frissítése a Neue Klasse architektúra és modellcsalád első típusaként. A problémák egy részét teljesen biztos, hogy orvosolják (navigáció, app tudása, frunk, stb.), de reméljük, hogy nem állnak meg az egyértelmű problémák javításánál.

Villanyautó teszt: BMW iX3 (2022)

A problémák ellenére a BMW iX3 egy piszok jó autó, az előnyei segítenek elfogadni a kisebb-nagyobb hibákat, hiányosságokat vagy nehézségeket. Tudom, hogy többen is ugyanilyen típust használtok. Írjátok meg, hogy mivel értetek egyet és mivel nem, illetve mi az amit kihagytam a pozitív és a negatív listáról!

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás