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
auto

IAA 2025: Cupra Tindaya – a spanyolok következő arca

A Cupra a müncheni IAA Mobility szalonra elhozta a Tindaya nevű tanulmányautóját, ami nem Tom Holland és Zendaya új közös celebneve, hanem az a koncepció, ami megmutatja, hogyan néz majd ki a holnap Cuprája.

Nem voltak szívbajosak a tervezők.

A Cupra mérnökei és formatervezői mindent beleadtak, hogy a Tindaya ne csak egy szokványos kiállítási darab legyen, hanem egy valódi iránytű a márka jövőjéhez. Ez az eddigi legnagyobb autó, amit a márka valaha épített: a 4,72 méter hosszú SUV brutális és agresszív kisugárzása a hatalmas légbeömlőknek és éles törésvonalaknak köszönhető. A Cupra dizájnerei azt mondják, élő, lélegző tárgyat akartak alkotni – ennek hatását erősítik a pulzáló fényjátékok szerte az autón. Az összkép nem csak feltűnő, de karakteresen cuprás, azaz sportos, vagány és egy kicsit lázadó is.

4,1 másodperces 0–100 sprintjével sportautókat megszégyenítően gyors, sőt, az eddigi legfürgébb Cupra. A tanulmányba hatótávnövelős elektromos rendszer (REx) került, amely 489 lóerőt és akár 1000 kilométeres teljes hatótávot ígér, miközben megtartja a tisztán elektromos autók csendes, kiegyensúlyozott vezetési élményét.

Az utastérben sem aprózták el a látványt: kagylóülések, yoke-kormány, 24 colos ívelt kijelző a kormány mögött, és egy prizma alakú vezérlő a középkonzolban, ami sci-fibe illő módon váltogatja a beállításokat. Nincs érintőképernyő – a Cupra szerint a jövő az AI-alapú hangvezérlésé, a gombokat pedig direkt visszahozták, mert a tervezők szerint a vezető így marad igazán kapcsolatban az autóval.

A Tindaya nem valószínű, hogy pont ebben a formában kerül majd gyártásba, de minden részlete egyfajta előzetes annak, ami a következő években a Cupra-szalonokba érkezik.

Na de mi a helyzet a vállalat Volkswagen Polo méretű városi villanyautójával? Arról ebben a cikkben írtunk.

IAA 2025: Cupra Raval – a Polo, amit megkívánsz

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás