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
auto

A BYD magyar gyáráról és megawattos európai töltőkről szivárogtak információk

üzlet

A CnEVPost híradása szerint a BYD „félhivatalos‟ fiókja posztolt ki érdekes információkat a cég európai tervei kapcsán a kínai Weibo felületén.

A szegedi gyár indulásáról és a töltőhálózatot érintő tervekről is szó volt.

Még idén

A fiók információ szerint

a BYD még idén megkezdi az autók gyártását Szegeden és az első típus, ami hazánkban készül majd, az a Dolphin Surf kisautó lesz.

Ez a modell egyébként épp a jövő héten vendégeskedik nálunk, úgyhogy hamarosan részletes tesztben mutatjuk majd be.

A szegedi gyár kapcsán a Reuters július végén azt közölte, hogy informátoraik szerint az üzem indulása késik és a gyártás csak jövőre fog megkezdődni. Ezt a vállalat cáfolta.

A kínai villanyautós oldal szerint a Weibo fiók azt is tudni véli, hogy már jövőre 200-300 darab 1 megawattos töltő európai bekapcsolását tervezi a BYD – ezt a teljesítményt egyes Denza modellek tudják felvenni.

Ezzel kapcsolatban némileg szkeptikusak vagyunk, ugyanis az ehhez szükséges teljesítmény beüzemelése gyakran évekig is eltart az európai áramszolgáltatóknál, tehát, ha csak a BYD nem kezdte meg már pár éve 200-300 helyszínen ennek a megigénylését, akkor ez nehezen hihető. Emellett ekkora teljesítmény rendelkezésre állása tetemes rendszeres kiadást is jelent, de ezt persze simán benyelheti az autógyártó a marketingbüdzséje részeként.

A BYD jelenleg 32 európai országban és régióban van jelen és összesen 13 modellt kínál a piacon. A CnEVPost híre szerint 2026-ban 2000 szalont akar nyitni a gyártó Európában és német hálózata 120 lokációra bővülhet a jövő év végére.

Idén már nem indul el a BYD szegedi gyára és csökkenhetnek a tervezett darabszámok is

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás