Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Az akkutechnológia rohamos fejlődése és az olyan elektromos buszok közelgő eljövetele, mint a Mercedes-Benz eIntouro kissé szkeptikussá tettek a tölthető hibridekkel szemben, azonban úgy tűnik, Svédországban másképp gondolják: a napokban mutatta be a Scania autóbuszokba szánt, Super névre keresztelt hajtásrendszerét, mely a hagyományos dízel kivitel mellett plug-in hibrid változatban is elérhető lesz. Ez utóbbit elsősorban azon ügyfeleinek ajánlja a gyártó, akik a költségek és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett rugalmas felhasználásra törekszenek és meg szeretnének felelni a nulla kibocsátású övezetek által támasztott követelményeknek is, azaz olyan helyekre is tervezik a behajtást, ahová az csak környezetkímélő járművekkel lehetséges. fotó: Scania Mind a hagyományos, mind a tölthető hibrid változat a Scania 13 literes Super motorjaira épül, melyek a gyártó teherautóiból már ismerősek lehetnek. A belső égésű erőforrás 25%-kal hosszabb élettartama az ígéretek alapján 2.000.000 kilométer futásteljesítmény elérését is lehetővé teszi, tüzelőanyagaként pedig hidrogénezett növényi olaj és biodízel is felhasználható. A PHEV verzió 80 kilométeres elektromos hatótávot ígér 290 kilowattos teljesítmény mellett; a beépített 89 kWh kapacitású akkumulátor CCS2 csatlakozón keresztül 130 kW teljesítménnyel tölthető.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 fotó: Scania A hatfokozatú sebességváltóval egybeépített villamos hajtásrendszer 4-féle üzemmódban működtethető: a klasszikus hibrid mellett tisztán elektromos, szintentartó és kényszerített töltés funkciók közül választhat a járművezető. Az üzemeltetők és a sofőrök munkáját megkönnyítendő, lehetőség van a ScaniaZone szolgáltatás igénybevételére is, amellyel az elektromos üzemmód automatikusan kapcsolható be és ki az előzetesen beállított geolokációs határokon való áthaladáskor. A különböző menetmódok kombinálása által egy olyan platformot alkotott a Scania, amely rendkívül takarékos távolsági utazást tesz lehetővé, vegyes forgalomban akár 40%-os üzemanyag-megtakarítást eredményezve. „Új belső égésű és hibrid hajtásláncaink ragyogó példái a Scania kettős elkötelezettségének a fenntarthatóság és a távolsági autóbuszokat üzemeltető ügyfeleink jövedelmezősége iránt” – mondta Carl-Johan Lööf, a Scania személyszállítási megoldásokért felelős termékmenedzsment-vezetője. „Ezekkel az új hajtásrendszerekkel hihetetlenül versenyképes megoldásokat tudunk majd nyújtani a távolságibusz-üzemeltetőknek – függetlenül az egyedi szükségleteiktől, illetve azoktól a kihívásoktól, melyekkel szembe kell nézniük – kielégítve mind a jelenlegi, mind a jövőbeli üzleti igényeiket.” Nos, meglátjuk majd, hogy életképes lesz-e a megoldás és özönlenek-e majd a megrendelések a Scaniához. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!