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 Ha valaki 2-3 gyerekkel és sok csomaggal közlekedik, de nem akar kisbuszt, vagy egy furgon személyszállító változatát, akkor már ma is több jó villanyautó közül választhat. De az ár azért nem mindegy, kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 20-25 millióért vegyenek autót. De vajon létezik-e tisztességes méretű és hatótávú családi villanyautó 20 millió alatt? Mennyibe kerülnek Magyarország legolcsóbb villanyautói? Nagy család 20 millió fölött nem kunszt jó családi villanyautót venni, ebben az árkategóriában már gyors töltést, 500 kilométer feletti hatótávokat és gazdag felszereltséget kapunk. De mi a helyzet egy kicsivel lejjebb, úgy 17 millió körül? Mivel egyterűeket nagyon már nem forgalmaznak Európában, kisbuszt, vagy személyszállító furgont pedig nem mindenki akar venni, ezért abban a 4,5-4,8 méter körüli D-SUV kategóriában gondolkodunk most, ami ma az egyik legnépszerűbb a piacon. Ha nem áll rendelkezésünkre a világ minden pénze, akkor pár észszerű kompromisszumot azért kell kötni, de ennyi pénzért joggal várhatja el a vásárló, hogy az autó megfeleljen pár minimális követelménynek: Minimum 400 km feletti WLTP hatótáv A 100 kW feletti / 40 perc alatti 10-80-as töltés A hőszivattyú, valamint első ülésfűtés, és ha lehet kormányfűtés is a listán vannak, mivel ezek nem egyszerűen kényelmi extrák, a téli hatótávot is lényegesen tudják javítani. Automata LED fényszórók. Még, ha a LED mátrix nem is mindig jár ennyi pénzért, azért a halogén felett eljárt az idő. Legalább tolatókamera és hátsó parkolószenzor legyen benne. Elektromos csomagtérajtó Adaptív tempomat, lehetőleg sávtartóval. Android Auto vagy jól használható saját infotainment. Négy vagy ötcsillagos EuroNCAP törésteszt. A szóba jöhető típusok közül az alacsony töltési teljesítmény (85 kW) miatt zártuk ki a Leapmotor C10-et, a 20 millió fölötti ár diszkvalifikálta a BYD Sealion 7-et, a Peugeot 5008-at és a Volkswagen ID.7 kombit is. A Volkswagen ID.4 erős jelöltnek tűnt a most 13 milliónál induló akciós árával, de a 360 kilométeres WLTP hatótáv miatt kihúztuk – akinek ez nem szempont, az nézze meg a 13,5 milliós Start Prime felszereltséget. Sajnos hatótávban a következő lépcsőfok 20 milliós árat jelent a típusnál. A kínálat A 4,5 méter feletti, árban 17 millió körüli kategóriában most nyolc versenyző felelt meg a minimális követelményeknek, de érkeznek új szereplők is, például 18 milliós kezdőárral az XPeng G6 is jó ajánlatnak tűnik, egyelőre azonban a cég magyar weboldala még üres, részletes felszereltségi és árlista nincs, csupán egy plázában lévő ideiglenes standon lehet ismerkedni az autókkal. Az egyes típusoknál igyekeztünk megtalálni azt a minimum felszereltségi szintet is, ami a fenti követelményeknek megfelel, de nem megy jelentősen 17 millió fölé – ami még így is hiányzik, annak az árát, csomagját külön jeleztük. Márka BYD Citroen Hyundai Kia Típus Seal U C5 Aircross Ioniq 5 EV6 Variáns Comfort Comfort Range – You RWD – Prime e170 RWD – Air Ársáv (m Ft) 17,3-19,2 17,5-19,2 16,3-23,3 17,6-22,4 Konkrét felszereltség (m Ft) 17,3 18,3 16,8 18,5 Méretek Hossz (mm) 4785 4652 4655 4695 Tengelytáv (mm) 2765 2784 3000 2900 Szélesség tükrökkel (mm) 2085 2108 2116 2120 Magasság (mm) 1668 1690 1605 1550 Első csomagtartó (l) 0 0 57 52 Hátsó csomagtartó/ lehajtott (l) 425 / 1440 565 / 1668 520 / 1580 490 / 1290 Tömeg (kg) 2020 2109 1965 1955 Fordulókör (m) 11,0 10,9 12,0 11,6 Műszaki adatok Nettó akkukapacitás (kWh) 71,8 73,7 63 63 Akkutípus LFP NMC NMC NMC WLTP hatótáv (km) 420 516 440 428 Autópálya hatótáv (@110 km/h átlag) ~260 ? 252 244 10-80% töltés (perc) 42 30 18 18 Max töltési teljesítmény (kW) 115 160 195 195 Teljesítmény (kW/LE) 160/214 157/213 125/170 125/170 Meghajtás Elsőkerék Elsőkerék Hátsókerék Hátsókerék Gyorsulás (s) 9,3 8,9 8,5 8,7 Végsebesség (km/h) 175 170 185 185 Garancia Teljes garancia 6 év / 150.000 km 5 év / 100.000 km 5 év / km nélkül 7 év /150.000 km Akku és hajtáslánc garancia 8 év / 200 ill. 150.000 km 6 év / 100.000 km 8 év / 160.000 8 év / 160.000 Extrák A felszereltségi szint ára (m Ft) 17.290.000 17.500.000 16.799.000 17.599.000 Hőszivattyú igen 395.000 500.000 Power csomag 500.000 Akkufűtés igen ? 150.000 igen Ülés és kormányfűtés elöl igen 335.000 igen igen Automata LED fényszórók igen igen igen igen – Mátrix LED – MAX 1.800.000 Executive 4.200.000 igen Elektromos első ülések igen MAX 1.800.000 igen Earth szint + Relax csomag 1.400.000 Elektromos fűthető tükrök igen nem fűthető igen igen Toltaókamera igen igen igen igen – 360-as kamera igen MAX 1.800.000 Executive 4.200.000 Earth szint + Vision csomag 1.500.000 Első+ hátsó „radar” igen igen igen igen Távolságtartó tempomat + sávtartó igen igen igen igen Biztonság EuroNCAP törésteszt 5 csillag 4 csillag 5 csillag 5 csillag Az összefoglaló táblázatunkban egyébként olyan szemmel is érdemes ezeket az autókat nézni, hogy itt már nagyon a 2 tonna saját tömeg határán táncolunk, és 2027-től Budapesten az ennél nehezebb autók dupla parkolási díjat fognak fizetni. Lehet, nem baj ha 2000 kiló alatt van a kiszemelt autó. (Érdeklődve várjuk az importőrök kreatív ötleteit arra, hogy az éppen csak átcsúszó modellekből mit fognak kivenni a magyar piacra, hogy ne legyen túl nehéz a típus). Márka Nissan Opel Skoda Tesla Típus Ariya Grandland Enyaq Model Y Variáns Evolve Edition 73 kWh eJoy 60 RWD – Standard Ársáv (m Ft) 15,5-21,2 17,8-21,8 16-25,4 16,7-25,4 Konkrét felszereltség (m Ft) 17,5 17,78 16 16,7 Méretek Hossz (mm) 4595 4650 4658 4797 Tengelytáv (mm) 2775 2784 2766 2890 Szélesség tükrökkel (mm) 2170 2103 2148 2129 Magasság (mm) 1660 1665 1622 1621 Első csomagtartó (l) 0 0 0 117 Hátsó csomagtartó/ lehajtott (l) 468 / 1690 550 / 1645 585 / 1710 854 / 2138 Tömeg (kg) 1945 2207 2002 1906 Fordulókör (m) 10,8 10,9 9,3 12,1 Műszaki adatok Nettó akkukapacitás (kWh) 63 73 59 60 Akkutípus NMC NMC NMC LFP WLTP hatótáv (km) 404 525 437 534 Autópálya hatótáv (@110 km/h átlag) 300 315 245 365 10-80% töltés (perc) 31 33 24 24 Max töltési teljesítmény (kW) 130 160 165 175 Teljesítmény (kW/LE) 160/214 156/210 150 / 204 ? Meghajtás Elsőkerék Elsőkerék Hátsókerék Hátsókerék Gyorsulás (s) 7,5 9 8,1 7,2 Végsebesség (km/h) 160 170 160 201 Garancia Teljes garancia 3 év / 100.000 km 5 év / 200.000 km 4 év / 200.000 km 4 év / 80.000 km Akku és hajtáslánc garancia 8 év / 160.000 km 8 év / 160.000 km 8 év / 160.000 km 8 év / 160.000 km Extrák A felszereltségi szint ára (m Ft) 17.490.000 17.790.000 15.998.999 16.669.000 Hőszivattyú igen igen igen igen Akkufűtés igen igen igen igen Ülés és kormányfűtés elöl igen Komfort csomag 480.000 igen igen Automata LED fényszórók igen igen igen igen – Mátrix LED igen GS 1.000.000 Plus 60 csomag 1.500.000 RWD Premium 3.900.000 Elektromos első ülések igen Komfort csomag 480.000 Plus 60 csomag 1.500.000 igen Elektromos fűthető tükrök igen igen igen igen Toltaókamera igen Komfort csomag 480.000 igen igen – 360-as kamera igen GS 1.000.000 Advanced 60 csomag 2.300.000 – Első+ hátsó „radar” igen igen igen igen Távolságtartó tempomat + sávtartó igen igen igen / Plus 60 csomag 1.500.000 igen Biztonság EuroNCAP törésteszt 5 csillag 4 csillag 5 csillag 5 csillag BYD Seal U ABC sorrendben haladva az első versenyző a BYD Seal U. Az Atto 3 egy méretkategóriával kisebb, a Sealion 7 pedig már 20 millió fölött indul. Viszont a Seal U belefér a fenti követelményekbe. Sajnos pontos belső méreteket nem találtam sehol, úgyhogy azt ellenőrizni kell, hátul mennyi a hely széltében (gyerekülések…). A Seal U alapára jelenleg 17,3 millió forint akciósan és ezért elég gazdag alapfelszereltséget kapunk. Az aktuális árlista szerint a fent meghatározott minimumon felül alapáras a panorámatető, a 19 colos felni, a fűtött és elektromosan behajtható tükrök, valamint a V2L funkció is, adapterestül. Nálunk már valószínűleg fájdalomküszöb felett van, de 19,2 millióért ehhez a Design felszereltség +90 kilométer hatótáv mellé többek között nagyobb belső képernyőt, esőérzékelős ablaktörlőt, színes hangulatvilágítást, 10 hangszórós Infinity hangrendszert, vezeték nélküli telefontöltőt, 360-as kamerát és HUD kijelzőt ad. Akinek engedi a pénztárcája, fontolja meg. A BYD mellett szól a gazdag felszereltség, de a vezetési élményt és a szoftveres rendszer kiforrottságát nem találtuk túl meggyőzőnek tesztünkben. Szabolcs tesztjének autópályás fogyasztása alapján 260 km körüli valós autópálya hatótávot tippelek: Villanyautó teszt: BYD SEAL U Design Citroën ë-C5 Aircross A Stellantis nagyautói közül a C5 Aircross az első. A típus nagyon új, teszten még nem járt nálunk, az utastér belső méreteiről pedig sajnos nem találtam megbízható adatokat. Ám a külső méretek alapján elvileg el kellene férni benne a családnak. A C5 Aircross két akkumérettel rendelhető, a kisebbik 74-es akkuval 500 km feletti WLTP hatótávot ígér. A nagyakkus, 100 kWh-s változat 680 kilométerre növeli az elméletileg megtehető távolságot, de ez már 20 millió felett indul. A típus 17, 5 milliós alapmodellje a You felszereltség, de ebből olyan dolgok hiányoznak, mint a tolatókamera, a kulcs nélküli nyitás, a fényre sötétedő középső visszapillantó, az elektromos csomagtérajtó, hátsó szellőzőnyílások, a telefonos alkalmazásból indítható előfűtés/hűtés, az elektromos tükrök, vagy az oszthatóan dönthető üléstámlák. De az első ülések is mechanikusak. Ha a költségvetésbe belefér, 700 ezerért érdemes megnézni a második PLUS szintet, a MAX viszont, amely az elektromos üléseket, mátrix fényszórókat és 360-as kamerát is ad, már további egymillióba kerül, így alig maradnánk 20 millió alatt. A C5 Aircross kapcsán meg kell említeni, hogy európai töréstesztje csak négycsillagosra sikerült Reméljük a C3 és az Opel Frontera elektromos rendszerének töltőhibája nem kíséri végig az egész platformot. 680 km hatótávval debütált a legújabb elektromos Citroën Hyundai Ioniq 5 Az Ioniq 5 nemrég esett át egy faceliften és nálunk is járt új tesztautó, úgyhogy érdemes megnézni mennyit fejlődött ez a típus az utóbbi pár évben. A modell kapcsán a legnagyobb dilemma az volt, hogy vajon a kisebbik, vagy a nagyobb akkupakkot válasszuk-e a listába. Mivel itt most kifejezetten az olcsóbb opciókat kerestük, a kisebb mellett döntöttünk, ami szerényebb, 440 kilométeres hatótávot jelent. De akinek belefér, 1,5 milliós felárért, azaz 17,8 millió forintért nagyobb teljesítményt és 570 kilométeres hatótávot kap, ami nem rossz üzlet. Az alap Comfort Plus felszereltség nagyon fapados, 16,3 millióért mechanikus ülés jár, a vezeték nélküli telefontöltésen kívül többek között pár szoftveres baleset-megelőző funkció és az L2-es sávtartó is hiányzik. Ezért, félmilliós felárért cserébe a második szintet, a Prime-ot tettük a táblázatba, hiszen még így is befértünk 17 millió alá. Viszont sajnos még ennek az árában sincs benne a hőszivattyú, illetve az akkufűtés – ezek nélkül viszont én ma már nem rendelnék autót. Szerencsére legalább felárért rendelhetőek ezek a szolgáltatások. A következő, Executive szint már tartalmazza a fenti két extrát, meg egyébként sok más hasznos dolgot is. Például mátrix LED fényszórókat és V2L funkciót is ad, de csak a nagyobbik akkuval érhető el, ezért 21 milliónál kezdődik az ára. A Hyundainál és a Kiánál muszáj megemlítenünk a nagyon szigorú szervízpolitikát. Nem csak rendszeres, 60+ ezer forintos szervizekre kell az autót elvinni, de egyetlen kilométert vagy napot sem lehet csúszni, különben ugrott a garancia. Erre érdemes odafigyelni. Tibor nemrég tesztelte az Ioniq 5 facelift összkerékhajtású változatát: Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq 5 LR RWD – az őszinte Kia EV6 Megjegyzés: a Kia EV5 árlistája a cikk elkészülte után várt elérhetővé. Akciósan, limitált darabszámban jelenleg 18 milliótól rendelhető a Launch Edition, a típus normál ára 18,9 millió lesz. Az Ioniq 5 testvérmodelljénél is nagyon hasonló a helyzet, csak a Kia egy picit még feljebb árazza magát, így ez a típus eleve – most akciósan – 17,6 milliónál indul. Az Air alapfelszereltségből itt is hiányoznak olyan extrák, mint a digitális kulcs, a motoros csomagtérajtó, a hőszivattyú, vagy az elektromos ülések, és van, ami nem is rendelhető. De a második, Earth nevű csomag már 18,5 milliótól kezdődik, azonban még ehhez is külön meg kell venni az elektromos üléseket, a hőszivattyút és motoros csomagtérajtót is. Így az EV6-nál maradtunk az alapváltozatnál, amihez csak a félmilliós POWER csomagot (hőszivattyú és V2L), illetve az ADA biztonsági opciót (holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő) tudtuk kiválasztani, más opció nincs – így járunk 18,3 milliónál. Ha valakinél nem ennyire szigorú a büdzsé, akkor 1,3 millióért 120 kilométer extra hatótávot kap a nagyobb akkuval. A második fokozat, az Earth felszereltség 900 ezer forintba kerül és itt további félmillióért elektromos üléseket és hátsó ülésfűtést (RELAX csomag), 600 ezerért pedig 360-as kamerát, HUD kijelzőt és egyéb asszisztenseket vásárolhatunk (VISION csomag). A prémium hangrendszer még 700 ezer forintba kerül. A szervizintervallumokkal itt is vigyázni kell! Az EV6 két éve járt nálunk teszten: Villanyautó teszt: Kia EV6 e228 RWD Nissan Ariya Kissé elfeledett versenyző a Nissan Ariya, pedig most ezt is akciózzák. Sőt, olyannyira, hogy 15,5 milliós indulóára azt jelenti, a kisakkus változattal egészen elmehetünk a legnagyobb felszereltségig és még akkor is beleférünk a keretbe a 17,5 milliós összeggel. Akinek fontosabb a hatótáv és ennél nagyobb a keret, a nagyakkus Ariya alapváltozata 18,8 milliónál indul. Azért egy apró betűs részletre érdemes odafigyelni az akciós ajánlat kapcsán: ez csak készpénzes vásárlásra igaz. Van most ugyan egy 0 THM-es ajánlata is a Nissannak, de annak választása esetén hárommillió forinttal többe kerül mindegyik változat, ami nagyon nem mindegy. Ezzel együtt a készpénzes áron felszereltségben párja nem nagyon lehet a Nissannak, papíron nagyon jól néz ki az ajánlat. Talány, miért nem veszik igazán sehol – tavaly 42 ezret adtak el belőle Amerikában, Európában, Kínában és Japánban összesen. Nálunk Tibor két éve tesztelte: Villanyautó teszt: Nissan Ariya Opel Granland A Grandland a Stellantis többi nagyautójához hasonlóan az ára miatt határeset, hiszen akciósan is 17,8 milliónál indul, viszont most elérhető hozzá 0 THM-es hitel. Az Opel nagy családi autója egyébként a legtöbb elvárt extrát hozza ezért az árért, de ha hihetünk az árlistának, a tolatókamera egy feláras extra csomagban van benne, ami ülés- és kormányfűtést és elektromos első üléseket is tartalmaz félmillió forintért. Az alapár egy 73 kWh-s NMC akkut tartalmaz, amely a mezőny egyik legnagyobb hatótávját biztosítja, de felárért van ennél nagyobb akku is. A Grandland-et én Németországban próbáltam pár órát, és nekem tetszett, az ülések rendkívül kényelmesek benne, de amikor Tibornál volt egy hetet, neki sok kis hülyeség rontotta az élményt, illetve valahogy nem érzete jól magát benne: Villanyautó teszt: Opel Grandland Škoda Enyaq A cseh gyártótól a nagyobb modellt választottam a családi méret miatt, ám itt is csak a kisebbik, 437 kilométeres hatótávot biztosító akku fér bele ebbe az árba. A nemrég bevezetett facelift nem csak a dizájnnak, a hatékonyságnak és a töltési teljesítmények is jót tett. Most 24 perc a 10-80-as töltési idő. A 60-as jelölésű modell egyébként most akciós felszereltséggel is elérhető – ezt választottuk a táblázathoz. Az alapfelszereltség már eleve elég jó, de a konszern hagyományaihoz híven, ami hiányzik, azt csak nagyobb csomagokban tudjuk megrendelni. Ezek közül értelmesnek tűnik a Plus 60 jelölésű, ami 1,5 millióért ad egy raklapnyi extrát, köztük az elektromos első üléseket, a sávtartót és egyébként a LED mátrix fényszórókat is. Aki 360-as kamerát és további extrákat akar, annak van egy 2,3 milliós Advanced 60 és egy 3,3 milliós Max 60 csomag is – ezek persze egymásra épülnek, nem kell mindet sorban megvenni. Március végén egy villámteszten tudtuk kipróbálni a friss változatot: Villámteszt: Škoda Enyaq – nagyon nehéz lesz belekötni Tesla Model Y Igen, a 17 millió alá most már befér a Tesla Model Y is az új Standard változattal, amely 16,66 millió forintért kínál 534 kilométeres WLTP hatótávot. A töltési teljesítmény maradt 175 kW, így korábbi tesztünkhöz hasonlóan valószínűleg továbbra is 24 perc alatt lehet 80 százalékra tölteni a nagyjából nettó 60,5 kWh-s LFP akkupakkot. Az alacsonyabb ár eléréséhez a Tesla alaposan megnyirbálta a típus korábban gazdag alapfelszereltségét. Eltűnt a panoráma üvegtető, a hátsó képernyő, a középkonzol pohártartók előtti rekesze, a hátsó ülésfűtés és az első üléshűtés, a Mátrix fényszóró és egyszerűbb lett a futómű rezgéscsillapítása is. Magyarországon is megjelent az olcsó Tesla Azért a mostani listánk minimum elvárásait így is teljesíti az autó, mert a kormány és ülésfűtés, a hőszivattyú, az elektromos ülések és tükrök, valamint a tempomat és a sávtartó is megmaradtak. Az új alacsonyabb felszereltség megjelenése valószínűleg jó húzás volt a cég részérről, a probléma inkább az, hogy kivezették a következő lépcsőfokot, az eddigi alapmodellt. A nagyakkus „prémium‟ felszereltségű változat pedig hatalmas ugrással, 3,9 milliós felárral ad alig 88 kilométerrel több hatótávot és gazdagabb extralistát. Táblázatunkban az új Y Standard autópályás hatótávja becsült érték a korábbi kisakkus „prémium‟ modell 800 kilométeres autópályás tesztje és korábbi fogyasztástesztje alapján, de az olcsóbb változat a kisebb felninek hála elvileg még kicsit messzebb is jut, mint drágább elődje. A nagyakkus, összkerekes „prémium‟ változatot itt teszteltük, itt téli hőmérséklet melletti fogyasztási értékek is vannak: Tesla Model Y LR AWD (Juniper) – Mindenki ezt akarja 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!