PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Opel Frontera Gravel – a Mátrában teszteltük az egyedüli példányt

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

Ritkán adódik olyan alkalom, hogy egy autógyártó valóban egyetlen példányban épít valamit – és még ritkább, hogy ezt terepen, természetes közegében is meg lehet nézni, ki lehet próbálni. Az Opel most pont egy ilyen különlegességgel állt elő: a Frontera GRAVEL koncepció a márka új, elektromos családi SUV-jának alapjaira épült, de teljesen más világot képvisel. Míg a sorozatgyártású Frontera a hétköznapokra született, a Frontera Gravelt kifejezetten a kalandokra, a poros utakra és a felfedezés szabadságára tervezték. Abban a szerencsés helyzetben lehettünk, hogy ezt az egyetlen példányban elérhető autót nemcsak egy konferencia vagy bemutatóterem sarkában reflektorokkal jól megvilágítva nézegethettük, hanem a Mátrába is elvihettük egy fotózás erejéig.

A Gravel nem az a fajta koncepcióautó, ami tele van látványos, de a gyakorlatban tulajdonképpen megvalósíthatatlan ötletekkel. Az Opel Frontera Gravelt akár holnap gyártásba lehetne küldeni, hiszen minden ezen az autón felvonultatott megoldás praktikus és elérhető. Az alapmodell már jól ismert Opel Frontera elektromos változata, amit nemcsak vagányabbá tettek, de fel is készítettek arra, hogy elhagyja a szilárd útburkolatokat.

Az alapot a matt fekete tető és motorháztető, illetve a „Desert Stone” színű fóliázás adja. Már önmagában ez is sokat lendít az autó megjelenésén. Ezt dobják fel a narancssárga kiemelések a tükrökön, a lökhárítókon és az Opel emblémán is.

A Borbet által gyártott 16 colos CWQ felnikre ráadásul kavicsos, köves talajra való gumik kerültek, hogy méltó legyen az autó nevére. Ezek a módosítások akár egyedileg is kivitelezhetők.

A dekorációs módosításokon felül a kalandozásokhoz számos extra kiegészítő is felkerült az autóra. Az egyik leglátványosabb a tetőn lévő Thule Canyon XT csomagtartó, ami akár a kempingfelszerelés, akár kerékpárok szállítására alkalmas lehet, de egy kinyitható sátor is ráerősíthető. Az autó orrán elhelyezett csörlő fontos segítség lehet, ha a sofőr túlvállalja magát, az éjszakai túrákon pedig az extra fényszórók lehetnek a túrázók segítségére. Ezek a kiegészítők drasztikusan megváltoztatják az alapvetően barátságos Frontera-külsőt.

A kinti hangulat a Frontera Gravel belterében is folytatódik. A fejtámlával egybeépített sportos ülések műbőrrel kombinált, alcantara hatású mikroszálas anyagú borítást kaptak, amiben a hangsúlyos narancs betétek mellett a varrás is élénk színű. Az extra külső lámpák kapcsolásához külön panel is került az autóba, de a klíma érdekes módon manuális állítású.

Az Opel Frontera Gravel bemutatóautó egy egyszeri átalakítás. A külsőt megfelelő színű fólia felrakásával érték el, de a gyári csapat a szokásos fóliázásnál jóval igényesebben járt el, Az ajtók belső éleit is lefestették, hogy az autó eredeti piros színe a lehető legkevesebb helyen legyen látható.

Az Opel Frontera Gravel persze mindezek ellenére sem veheti fel a versenyt a névadó egykori Opel Fronterával, de csendes és emissziómentes működése sokkal jobban illik abba a környezetbe, amit a közlekedés elektrifikációjával meg szeretnénk menteni. Reméljük, hogy hamarosan a valódi, munkára szánt terepjárók piacát is eléri az elektromos meghajtás, hogy olcsóbban, csendesebben és tisztábban közlekedhessenek azok is, akik a munkájuk miatt időnként kénytelenek letérni az aszfaltozott útról.

Az Opel Frontera utcai változatáról hamarosan részletes tesztet is publikálunk.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás