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
auto

Rekordot döntött a magyar villanyautó-piac

elektromos autó piac

A Datahouse októberi adatai szerint 10.803 új személyautót adtak el az előző hónapban Magyarországon.

Villanyautóból 943 fogyott októberben, amivel az eladások átlépték a tavalyi teljes év értékesítési adatát, és így új rekord született.

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

Típusok

A negyedév első harmada mindig érdekes abból a szempontból, hogy ez tradicionálisan a Tesla gyenge periódusa, így jobban látjuk, mit csináltak a többiek.

Az előző hónapban két BYD modell, a kis Dolphin Surf és a nagy Sealion 7, valamint két Hyundai modell, a kis Inster és a nagy Ioniq 5 végeztek az első négy helyen. A Model Y csak az ötödik lett. Érdekesség, hogy az eddig szárnyaló Kia EV3 is csak a Top 10 végén talált most helyet.

Bár a Top 20-ba nem fért be, de megérkezett az első 8 darab elektromos Suzuki is az országba – az első eVitara szállítmány valószínűleg még a képviselet és a kereskedések bemutatóflottájába kerülhetett.

# Típus 2025. október
1 BYD DOLPHIN SURF 64
2 BYD SEALION 7 52
3-4 HYUNDAI INSTER 45
3-4 HYUNDAI IONIQ 5 45
5 TESLA MODEL Y 37
6 VOLKSWAGEN ID.4 36
7 HYUNDAI IONIQ 6 35
8 KIA EV3 27
9 VOLKSWAGEN ID.3 26
10-12 BYD ATTO 2 25
10-12 FORD PUMA GEN-E 25
10-12 SKODA ELROQ 25
13-14 BMW IX1 24
13-14 FORD EXPLORER 24
15 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 21
16-17 BYD ATTO 3 19
16-17 HYUNDAI KONA 19
18 OMODA 5 18
19 AUDI Q6 E-TRON 17
20 VOLVO EX30 16
Egyéb: 343
Összesen: 943

Az első tíz hónap listáját továbbra is a Tesla Model Y vezeti, amely 3 százalékra szűkítette év eleji tetemes lemaradását. Elsőségét valószínűleg idén sem veszélyezteti semmi a magyar piacon, de a Kia EV3 első éve mindenképp kiemelkedő eredmény és egyelőre szintén viszonylag biztosnak tűnik a második helye az év végén. Főleg úgy, hogy a harmadik helyezett Tesla Model 3 induló ára ebben a hónapban emelkedett.

A további helyezettek között kiemelkedik még a BMW iX1, amelynek jó számaiban valószínűleg közrejátszik, hogy a korábbi slágertermék iX3 a kínai büntetővámok bevezetése óta eltűnt az európai piacról, így sokan választhatták az eggyel kisebb opciót a bajorok vásárlói közül.

# Típus 2025. január-október Változás
1 TESLA MODEL Y 954 -3%
2 KIA EV3 643
3 TESLA MODEL 3 522 -14%
4 BMW IX1 452 420%
5 BYD ATTO 3 292 -32%
6 BYD SEAL 242 -15%
7 HYUNDAI IONIQ 5 239 68%
8 HYUNDAI KONA 214 -25%
9 FORD EXPLORER 211 252%
10 VOLVO EX30 207 -65%
11 HYUNDAI INSTER 202
12 BYD SEALION 7 195
13 BYD SEAL U 171 61%
14 RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC 166
15 SKODA ELROQ 158
16 BMW I4 150 9%
17 FORD PUMA GEN-E 146
18 FORD CAPRI 136
19-20 VOLKSWAGEN ID.3 130 -4%
19-20 HYUNDAI IONIQ 6 130 13%
Egyéb: 3408
Összesen: 8968 +25%

A két Teslán kívül két BYD modell, az Atto 3 és a Seal eladásai csökkentek idén, de a Hyundai Kona és a Volvo EX30 is sok vásárlót veszített.

Márkák

A márkák havi csatáját a BYD nyerte, mögötte a Hyundai és a Ford végeztek. Utóbbi számaiban már benne vannak az új Puma Gen-e eladásai is.

# Márka 2025. október
1 BYD 188
2 HYUNDAI 146
3 FORD 87
4 VOLKSWAGEN 77
5 BMW 51
6 MERCEDES 50
7 KIA 47
8 TESLA 46
9 SKODA 36
10 VOLVO 29
11 AUDI 27
12 RENAULT 24
13 OMODA 18
14 MAZDA 15
15 OPEL 12
16-17 CUPRA 11
16-17 CITROEN 11
18 LEAPMOTOR 11
19-20 TOYOTA 8
19-20 SUZUKI 8
Egyéb: 41
Összesen: 943

Október végégig közel 1500 Tesla fogyott itthon, ami kilenc százalékkal marad el a tavalyi adattól, de az első helyre egyelőre elégnek tűnik. A BYD erős második 1200 feletti eladott darabszámmal, a BMW pedig kevéssel ezer darab alatt stabilan a harmadik.

A Kia és a Hyundai márkák erős negyedik-ötödik helye már jelzi, hogyan alakulhat a konszernek listája.

# Típus 2025. január-október Változás
1 TESLA 1487 -9%
2 BYD 1269 16%
3 BMW 974 76%
4 KIA 859 364%
5 HYUNDAI 792 46%
6 FORD 594 288%
7 MERCEDES 444 18%
8 VOLKSWAGEN 393 36%
9 VOLVO 353 -50%
10 SKODA 271 92%
11 AUDI 190 51%
12 RENAULT 184 360%
13 MINI 139 56%
14 OPEL 131 77%
15 TOYOTA 125 95%
16-17 CUPRA 109 22%
16-17 CITROEN 109 627%
18 OMODA 98
19 NISSAN 78 -82%
20 PORSCHE 59 168%
Egyéb: 310
Összesen: 8968 +25%

Csoport szinten rendezve az adatokat a Hyunda-Kia van az első helyen, miután a koreaiak két márkája 127 százalékkal növelte eladásait idén. Ez főként a Kia EV3 számlájára írható, amely a cégcsoport villanyautó-eladásainak közel 40 százalékát tette ki. A Tesla a második és tudva, hogy a cég majd csak most fog igazán belehúzni az év végi hajrába, valószínűleg meg is őrizheti majd ezt a helyezést, a BYD viszont elvileg még megcsíphet a harmadik helyet a BMW Csoportól, ha jól sikerült az év vége a kínaiaknak.

# Cégcsoport 2025. január-október Változás
1 HYUNDAI-KIA 1651 127%
2 TESLA 1487 -9%
3 BYD 1269 16%
4 BMW CSOPORT 1113 73%
5 VOLKSWAGEN CSOPORT 1022 53%
6 FORD 594 288%
7 MERCEDES-BENZ 444 13%
8 STELLANTIS 365 91%
9 GEELY 353 -50%
10 RENAULT CSOPORT 198 225%
11 TOYOTA 158 82%
12 CHERY 98
13 NISSAN 78 -82%
14 SAIC 48 -79%
15 MAZDA 30 900%
16 KG MOBILITY 23 -45%
17 HONDA 11 -89%
18 SUZUKI 8
19 DONGFENG 6
20 NIO 5 -38%
Egyéb: 7
Összesen: 8968 25%

Hajtásláncok

Az októberi 10.803 eladott új személyautó 7,7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi adatot, az éves értékesítés pedig pontosan ugyanilyen arányban, közel 107 ezerre növekedett az előző hónap végére.

A tisztán elektromos hajtás piaci részesedése októberben 8,7%, éves szinten pedig 8,4 százalék volt, ami 1,2 százalékpontos emelkedés 2024-hez képest.

 A villanyautók éves értékesítése, most először, minden bizonnyal átlépi majd a 10 ezres határt.

A hagyományos, nem tölthető hibridek és a dízelek részaránya továbbra is enyhe csökkenést mutat idén, míg a plug-in hibridek enyhén növekedve az öt százalékos szint alatt vannak.

Éves viszonylatban a hagyományos benzinesek 24, míg a mild hibridek 36 százaléka sem változott a szeptember végi adatsorhoz képest – továbbra is ez a két legnépszerűbb hajtáslánc.

A szeptemberi eladási adatok ebben a cikkben találhatók:

Szeptemberben a Hyundai-Kia beelőzte a Teslát a magyar piacon

A zöld rendszámok számának októberi alakulása pedig ebben a cikkben:

A magyarok kétharmada használt villanyautót vesz

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás