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 Szépen körvonalazódnak a részletek a CATL németországi akkumulátorgyáráról, melynek megépítését tavaly júniusban jelentette be a kínai vállalat. A világ egyik legnagyobb akkugyártójának európai igazgatója, Matthias Zentgraf akkor annyit árult el, hogy az erfurti helyszín hosszas mérlegelés után lett kiválasztva, köszönhetően a nagy német autógyártók (Volkswagen, BMW, Porsche) létesítményei közelségének. Azt is megtudtuk, hogy jó eséllyel még idén megkezdődik az építkezés, a cellák termelésére viszont leghamarabb csak 2021-től kerülhet sor. Ekkorra már a BMW is elindítja az iNEXT elektromos SUV gyártását, amelybe a CATL készíti majd az aksikat. Hogy mekkora éves kapacitással számolnak a kínaiak a németországi akkugyár kapcsán, arról viszont nem derült ki pontos információ. Egyes híresztelések 14 GWh-ról szóltak, míg mások 24 gigawattórát emlegettek, de hogy mikorra tudná elérni ezt a termelési szintet a vállalat, az nem derült ki egyértelműen. A Battery Forum Germany rendezvényen azonban Zentgraf további tudnivalókat osztott meg a németországi gyárral kapcsolatban, amik arra utalnak, hogy a kínaiaknak sokkal komolyabb terveik vannak Európában, mint amiről eddig beszéltek. Ha megvalósulnak a fórumon elhangzott ígéretek, akkor az Erfurter Kreutz ipari park egy óriási növekedés küszöbén áll. Az igazgató ugyanis 2026-ra 60 gigawattórás éves kapacitást szeretne elérni, ami több mint kétszer akkora, mint amit a Tesla Gigafactory 1 termel egy év alatt (tavaly szeptemberben ez 20 GWh környékén mozgott, amivel a világ leghatalmasabb aksigyárává nőtte ki magát). Mi több, az autógyártók érdeklődéséből kiindulva a CATL szerint a 60 GWh is kevésnek bizonyul majd, és muszáj lesz felpörgetni a termelést. Az akkugyártó vezetői úgy vélik, hogy akár 100 GWh-ig is felmehet a kapacitás, reálisan gondolkodva ugyanis legalább ennyi akkucellára lesz kereslet 2025-re, és ez még mindig csupán a legóvatosabb becslés. A 100 gigawattóra egyébként körülbelül annyi, mint amit Elon Musk a legutóbbi terveivel hosszú távra kitűzött a nevadai gigagyár számára. 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 A CATL két 35 hektáros területet jelölt ki az akkumulátorgyár számára, míg egy további 17 hektáros területen a gyártáshoz elengedhetetlen termékek készítése fog történni. A kezdeti tervek azonban éppen felülvizsgálat alatt vannak, és a vezetőség azon töpreng, hogy mekkora bővítésre lenne szükség a jelentős mértékben megnövelt kapacitás megvalósíthatóságához. Az ambiciózus tervek hátterében pedig az egyre szigorodó szén-dioxid emissziós szabályozás áll, amely lényegesen felgyorsítja az elektromos autók előretörését. Zentgraf azt is kifejtette, hogy miért esett a választás a közép-németországi városra. Elmondása szerint Magyarország, Lengyelország, és Szlovénia is a kiszemelt helyszínek között szerepelt, de nem lett volna értelme az északi-tengeri kikötőkből odáig szállítani a nyersanyagokat, hogy aztán a kész cellákat visszavonatoztassák a nyugat-európai autógyártókhoz. Fontos szempont volt továbbá az is, hogy az említett országokban alig történik megújuló energiatermelés, valamint a munkások képzettsége, hűsége is magasabban értékelt Németországban. A CATL egyébként olyan autógyártókat szemelt ki vásárlónak, mint a BMW, Daimler, a PSA Group, Volvo, Jaguar Land Rover, és természetesen a Volkswagen, tehát gyakorlatilag minden olyan vállalatot, mely mozgolódni kezdett az elektromobilitás területén. A kínai akkuóriás azt ígéri, hogy a lehető legtisztább módon fog történni a cellák termelése, aminek érdekében a szállítást is vasúton végzi teherautók helyett, és új vonalak épülnek kifejezetten erre a célra. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!