Nagyon okosan használja ki a Chevrolet a mexikói üzemanyag-krízist

Az év eleje óta súlyos üzemanyaghiánnyal küzd Mexikó, miután Andres Manuel Lopez Obrador elnök az üzemanyag-maffia elleni fellépésének részeként lezáratott valamennyi vezetéket, mely rendszeresen áldozatul esett az országban tevékenykedő tolvajoknak. A tervek szerint a fontosabb olajipari létesítmények nagyobb katonai védelemben részesülnek, ám amíg ez nem történik meg, addig a napi több millió liter üzemanyag szétosztását tartálykocsik végzik, ami egy jóval drágább, környezetszennyezőbb, és kevésbé hatékony szállítási mód a vezetéknél. Ez az intézkedés azonban azt eredményezte, hogy a mexikói benzinkutak elkezdtek kifogyni a benzinből és a gázolajból, ami számos bezárt töltőállomáshoz, és kígyózó sorokhoz vezetett a még működő kutakon. Nem ritka, hogy az autósoknak több órát kell várniuk, hogy megtankolhassák járműveiket, de a krízis nem csupán a gépjárművel közlekedőket érinti, hanem a termékek forgalmának csökkenése által az egész gazdaságot, hiszen valamennyi vásárló és szállító spórolni akar a hajtóanyaggal.

Csakhogy ami a hagyományos járművek és vezetőik számára válsághelyzet, az az elektromos meghajtásnak egy kitűnő reklámlehetőség. Ezt felismerve a Chevrolet mexikói csapata beült egy tisztán villanyos Boltba, és országos körútra indult azokhoz a benzinkutakhoz, ahol a legtöbben és a leghosszabb ideig várakoznak az üzemanyagra. Az unatkozó tömeg így megtudhatott minden fontos információt az elektromos autókról, és megérthették, hogy sorban állás helyett a családjukkal is tölthetnék az időt, ha elektromos autóval közlekednének.

„Volt egy feltöltött Bolt EV-nk, és úgy döntöttünk a múlt hétvégén, hogy kimegyünk vele az utcára. Az emberek kérdezősködni kezdtek az autóról, a hatótávjáról, az áráról, a karbantartásról, és az akkumulátor élettartamáról” – mondta el Adrián Enciso, a GM de México reklámigazgatója.

Forrás: Twitter/GM de México

A Chevrolet egy egész marketingkampánnyá alakította a helyzetet, a kétségbeesett lakosság által használt #ReporteGas és #DondeHayGas hashtageket felkarolva, ami az igazgató szerint több ezernyi online interakcióhoz vezetett, melyekből az internetezők könnyedén eljuthattak az elektromos Boltról szóló tudnivalókig.

EZT OLVASTAD MÁR?  Elektromos márkaként tör be Kínába a SEAT
Forrás: Twitter/GM de México

A mexikói üzemanyagkrízis tökéletes példája annak, hogy mi történik egy fosszilis üzemanyagra épülő gazdasággal, ha a rendkívül érzékeny elosztóhálózatban valami probléma lép fel. Arra is felhívja továbbá a figyelmet, hogy hány borzasztóan szennyező folyamaton esik át a kőolaj, mire az autóban elégethető üzemanyag lesz belőle, és ezek milyen bonyolult és törékeny rendszeren keresztül csatlakoznak egymáshoz. Milliónyi teherautó égeti az üzemanyagot több ezer kilométeren keresztül országszerte, hogy eljuttassa az üzemanyagot a benzinkutakhoz – ezek után mondja azt bárki, hogy az elektromos autó „csak máshol szennyez”.

Elektromos autót használsz?