PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Már jövőre megkezdődik a CATL németországi akkumulátorgyárának építése

elektromos autó

A világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata, a kínai CATL (Contemporary Amperex Technology) júniusban jelentette be, hogy Németországot választja legelső Kínán kívüli gyárának helyszínéül, és gondos mérlegelés után az erfurti ipari zóna tűnt a legjobb választásnak, amely a nagy német autógyártók közvetlen szomszédságában helyezkedik el: a Volkswagen zwickaui üzeme, valamint a BMW és a Porsche lipcsei gyára is csupán másfél órányi autóútra fekszik Türingia tartomány központjától, valamint a vasúti közlekedés szempontjából is adottak a feltételek, hiszen mind München, mind Berlin közvetlenül és gyorsan elérhető vonattal. A vállalat európai igazgatója, Matthias Zentgraf most néhány részletet is elárult a német villanyautó-gyártás szempontjából páratlan jelentőségű akkumulátorgyár ütemtervéről, többek között azt, hogy a CATL minél hamarabb szeretné megmutatni jelenlétét a területen, így a létesítmény építése már akár 2019-ben elkezdődhet. A legelső munkálatok egy raktárhelyiség felállítását, továbbá egy minőségbiztosítási divízió, és egy prototípus-fejlesztő részleg létrehozását célozzák meg, melynek szervezését már el is indította az akkuóriás. Az igazgató azt is elmondta, hogy a CATL nyitott minden német és európai beszállítóval való tárgyalásra, ugyanis fontosnak tartja, hogy a működéshez szükséges gépeket és felszereléseket helyi gazdasági szereplőktől szerezze be, aminek köszönhetően a gyár által kínált munkahelyeken kívül további legalább 600 ember találhat munkára a kínai vállalat letelepedését követően.

A BMW egyből le is csapott a tökéletes lehetőségre, és rögtön azután, hogy biztossá vált az erfurti helyszín, egy több mint 1 milliárd euró értékű akkumulátor-vásárlásról szóló szerződést írt alá a kínaiakkal. A CATL által gyártott akkucellák az autógyártó dingolfingi üzemébe kerülnek, ahol a következő  generációs, tisztán elektromos iNEXT is készül 2021-től, a jelenlegi tervek szerint azonban a CATL csupán egy évvel később, 2022-től kezdi meg a cellák termelését.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.