A Volkswagen dízelbotrányából született Electrify America tegnap bejelentette, hogy megállapodást kötött a Teslával, melynek értelmében a 42 államon átívelő villámtöltő-hálózatának több mint 100 tagját szereli fel 2019 folyamán a kaliforniai autógyártó energiatárolóival. Valamennyi helyszínen egy 210 kW teljesítményű Powerpack akkumulátor-rendszer kerül felállításra körülbelül 350 kWh kapacitással, a moduláris kialakítás azonban lehetővé teszi a későbbi bővítést. A töltőberendezések lítium-ion akkumulátorral való párosításának gondolata már közel sem újdonság, számos, töltők fejlesztésével (is) foglalkozó vállalat dolgozik olyan töltőoszlopon, mely már képes a hálózattól függetlenül is energiát biztosítani a villanyautók számára. Egy ilyet láthattunk decemberben a Kreisel Electrictől, de a Volkswagen is zöld utat adott saját hordozható, akkumulátoros villámtöltőjének sorozatgyártására. Az aksi jelenléte több szempontból is jót tesz a villamosenergia-hálózatnak, de az üzemeltető és a fogyasztó sem jár vele rosszul. Amikor túl sok elektromos áram áll rendelkezésre a hálózatban, az energiatároló képes ezt felszívni, majd csúcsidőben, mikor az energia termelése nem tud lépést tartani a fogyasztással, az akkumulátor segíthet elkerülni az áramhiányt. Az üzemeltetőknek továbbá számolniuk kell egy úgynevezett demand charge díjjal is, melyet a szolgáltató ró ki rájuk tartósan magas fogyasztás esetén. Ez gyakran nagyobb részét teszi ki a villanyszámlának, mint maga az elektromosság díja. Brendan Jones, az Electrify America igazgatója a Reutersnek elmondta, hogy az üzemeltetők akár rá is háríthatnák ezt a költséget az autósokra, úgy viszont borzasztóan drága lenne a villanyautó-töltés, és senki nem vásárolna elektromos autót. Az akkumulátor azonban segít a fogyasztási csúcsok elsimításában, ami jelentősen alacsonyabb üzemeltetési költséghez vezet. Az Electrify America hálózata A Volkswagen leányvállalata így gyakorlatilag versenybe szállt a Teslával a legelső, Powerpack aksikkal felszerelt töltőhálózatért. Elon Musk ugyanis évek óta emlegeti, hogy a Superchargerek is akkumulátorokkal lesznek kiegészítve, és valójában néhány villámtöltőnél ez már meg is történt, ez viszont egyelőre alulmarad az Electrify America terveivel szemben. Az ez év elejére ígért V3-as Superchargerek viszont valószínűleg már alapból Powerpackkel érkeznek. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!