Máris akcióba lendült a Volkswagen Csoport a Los Angeles-i Autószalon előestéjén, az Audi e-tron Sportback után a VW ID. Space Vizzion koncepcióautó is bemutatásra került, mely a német autógyártó hetedik modellje a tisztán elektromos meghajtású ID.-családban az ID. 3, ID. Crozz, ID. Buzz, ID. Vizzion, ID. Buggy és ID. Roomzz után. A formatervezők kihasználták alkotói szabadságukat, ami egy tanulmány megrajzolásánál adódik, és az aerodinamika tökéletesítésére helyezték a hangsúlyt, ez indokolja például a kilyuggatott első lökhárítót és a hosszan hátranyúló tetővonalat. A koncepció légellenállási tényezőjét így sikerült 0,24-re csökkenteni, miközben a Space Vizzion dizájnját tekintve teljes mértékben beleillik az ID.-sorozat tagjai közé.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 Az igazi látványvilág az utastérben tárul elénk, ahol egy 15,6 colos érintőképernyő „lebeg” a műszerfal közepén, ami teljesen indokolatlanná teszi mindenféle más vezérlőt elhelyezését a modern beltérben. Csak egy kisebb kijelző került még a kormány mögé, ami a legfontosabb információkat vetíti a sofőr elé. A Volkswagen igyekezett fenntartható módon megépíteni a tanulmányt, így például az úgynevezett AppleSkin műbőr alapanyagát részben az almalégyártás egy mellékterméke adja, króm pedig a krómszerű betétek ellenére sincs az utastérben. Az ID. Space Vizzion MEB padlólemezébe egy 250 kW teljesítményű hátsókerekes hajtásrendszer lett beépítve, amivel alig 5,4 másodperc alatt eléri a 100 km/h-t az autó. Az akkumulátor bruttó kapacitása 82 kWh, ami a WLTP szerint 590 kilométert jelent, míg a pontosabb amerikai EPA szerint 480 kilométeres hatótávra számíthatunk. A töltésében nem tört nagyra a VW, egy szerény 150 kW-os DC töltési teljesítménnyel ruházta fel a villanyautót. A gyártásra érett verziót 2021 végén mutatja be a Volkswagen, utána pedig Európában, Észak-Amerikában, és Kínában is elérhetőek lesznek a különböző változatai. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!