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
auto
2024. 04. 26. péntek

Már szállít a kínai Tesla gyár

elektromos autó

Nagyjából egy éve, hogy az első kapavágásoktól kezdve követjük a sanghaji Gigafactory 3 történetét – és most 11 hónappal az alapkőletétel után eljutottunk, oda, hogy megkezdődtek a Model 3 SR+ MIC (Made in China) kiszállításai.

A gyár már a nyár elejére elérte a szerkezetkész állapotot, és kora őszre beszerelték a legelső gépsorokat is. Az elmúlt hetekben és hónapokban már javában folyt a próbagyártás a cég pedig várt arra, hogy a kínai hatóságok kiadjanak minden szükséges engedélyt a forgalmazás megkezdéséhez.

Több száz Model 3 parkol már a gyár udvarán. Csak az engedélyre vártak. Forrás: Jason Yang / Youtube

Kicsit talán furcsa is volt, hogy a bürokrácia ennyi ideig húzódott egy olyan projekt esetén, amely mögé teljes mellszélességgel felsorakozott a kínai állam és minden hatóság, állami cég és szerv. A legutolsó lépések a helyben gyártott autók bevizsgálását igényelték, de pénteken úgy tűnik elhárult az utolsó akadály is.

Helyi Tesla követők jelezték a hivatalos állami oldalakra hivatkozva, hogy a típus felkerült a támogatott villanyautók listájára, ami segít a helyieknek a vételár kifizetésében. Nemsokkal később pedig megjött az engedély a helyben gyártott autók forgalmazására is. Amolyan Teslás iramban, nem is nagyon szórakoztak tovább a cég képviselői – drónvideókon hetek óta figyelhettük, hogy gyűlnek a kész autók az erre kialakított, nagyjából 500 férőhelyes parkolóban, de még azon melegében megindultak az első trélerek a helyi kereskedések felé.

Nemrég azt is megtudtuk, hogy a már szint szerkezetkész második ütem, az akkumulátorgyár után, folynak a földmunkák a gyár harmadik fázisa kapcsán is. Erről a bővítésről eddig nem hallottunk, úgyhogy indulhat a találgatás mi is készül majd itt.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.