Hivatalos megerősítés és fotók: pörög a kínai Tesla gyár

A pletykák, szivárgó infók, drónfelvételek és csacsogó beszállítók mind egy irányba mutattak, de most hivatalosan is megerősítették: 10 hónappal az első kapavágás után már gyártja is az autókat a Tesla Gigafactory 3.

Még várnak pár engedélyre, hogy át is adhassák az első autókat, de addig is folyik a gyártás. Kínában a helyben gyártott SR+ belépő modell az állami támogatások és a kalkulált üzemeltetetési megtakarítások nélkül is a benzines versenytársakkal van egy árban, így a Tesla szerint az ázsiai ország lehet majd a Model 3 legnagyobb piaca.

A remek negyedéves pénzügyi jelentés gyakorlatilag faltól falig a kínai gyár képeivel volt kitapétázva, így mi sem kézenfekvőbb, minthogy mi is megmutatjuk – mindet. De a fotók előtt gyorsan pár érdemi infó amiket a cég tegnap éjjel megerősített:

  • A Gigafactory 3-ban már a próbagyártás folyik. Soha nem épült fel még autógyár ilyen sebességgel.
  • Készen van a présüzem, a festőüzem, a karosszéria és a végszerelő sor, gyakorlatilag minden kivéve a saját aksi gyártás.
  • Az általunk pontosan erre, a 2170-es cellák gyártására prognosztizált második fázis épületei valóban ezt a célt szolgálják – erősítette meg Elon Musk.
  • Az év végéig kiderül hol lesz Európában a Gigafactory 4.
  • A GF 3 és a GF4 is Model 3-akat és Model Y-t fog gyártani.

És akkor a képek:

Gigafactory 3 présüzem
Gigafactory 3 karosszéria sor
Gigafactory 3 karosszéria sor
Gigafactory 3 karosszéria sor
Gigafactory 3 festő üzem
Gigafactory 3 végszerelő sor

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.