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
auto

Kizárólag tiszta elektromosságot használ a Volvo kínai gyára

energia

Egy újonnan aláírt szállítási szerződéssel 100%-ra nőtt a megújuló forrásból származó elektromosság aránya a Volvo legnagyobb kínai gyárát működtető energiamixben, évi mintegy 11 000 tonna szén-dioxid kibocsátását megelőzve a járművek termelése során. A csengtui létesítmény eddig sem tartozott a legszennyezőbb autógyárak közé, hiszen a mostani megállapodásig 70%-ban támaszkodott tiszta elektromosságra, ám a kínai kormány eltökélt szándéka csökkenteni az iparhoz köthető üvegházhatású gázok emisszióját, és a Volvo klímavédelmi intézkedési között is jól mutat a maradék 30 százalék megtisztítása. Az elektromosság körülbelül kétharmada a közeli vízerőműből érkezik, míg a maradék napelemekből, szélturbinákból, és más megújuló forrásokból származik.

A kínai tulajdonban lévő svéd autógyártó 2025-re teljes egészében klímabarát módon szeretné előállítani autóit, s már jó úton halad ezen célkitűzés teljesítése felé, hiszen a mostani mérföldkővel a globális gyártóhálózatát 80%-ban megújuló energia táplálja. A Volvo állítása szerint Európában már nincs is olyan gyára, melynek termelése az áramellátáson keresztül hozzájárulna az éghajlatváltozáshoz.

A 2040-re kitűzött teljes vállalati klímasemlegesség azonban még odébb van, hiszen ahhoz az is szükséges, hogy a járművei életciklusának egyetlen szakaszához se tartozzon kibocsátás, azaz a Volvonak le kell mondania a belsőégésű motor használatáról. Hosszú távon ez is tervbe van véve, de 2025-re egyelőre csak az összes értékesítés felét teszik majd ki a tisztán elektromos meghajtású modellek.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.