Így tölt a Porsche Taycan

A Fastned nevű holland elektromobilitás szolgáltató rendszeresen teszteli az új típusok töltési sebességét és ezeket a hasznos információkat általában a honlapjukon közzé is teszik. Ezúttal a Porsche Taycan töltési diagramját osztották meg. Sokáig azt reméltük, hogy a Taycan lehet az első típus, amely képes kihasználni az Ionity töltőállomások 350 kW maximális teljesítményét. Egyelőre ezt nem sikerült elérni, de így is a leggyorsabb töltésre képes elektromos autó lett a kínálatban. A 800 Voltos rendszerének köszönhetően a maximális töltési teljesítmény 270 kW.

Porsche Taycan

A Fastned mérései szerint erre a teljesítményre csak a nagyobb akkus változat képes. A kisebb, 79,2 kWh akkuval szerelt Taycan 4S maximális töltési sebessége a Fastned 300 kW-os töltőoszlopán 225 kW. A 93,4 kWh akkuval szerelt 4S Plus/Turbo/Turbo S típusok azonban elérik a 270 kW töltési teljesítményt. Persze nem a teljes tartományon képes erre a Porsche. Manapság a legtöbb elektromos autó lépcsőzetesen csökkenti a töltési teljesítményt, ahogy növekszik az akku töltöttsége.

A nagyobb akkus Porsche Taycan töltési karakterisztikája 300 kW és 175 kW maximális teljesítményű töltőoszlopon (forrás: Fastned)

A Fastned töltési görbéjén láthatjuk, hogy a 93,4 kWh akkuval felszerelt Taycan kb. 25%-os akku töltöttségi szintig tudja tartani a 270 kW körüli teljesítményt, ezután 33%-ig kb. 200 kW-tal tölt az autó. Itt újabb ugrás következik, 150 kW környékére, amit kb. 67%-ig tart az autó. 70-75% között 75 kW körül halad tovább a töltési görbe, majd fokozatosan csökkenni kezd a teljesítmény, 80%-nál már 50 kW alá esik.

EZT OLVASTAD MÁR?  A Porsche meg akarja duplázni a Taycan gyártását?

Elektromos autót használsz?