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
auto
2024. 04. 27. szombat

Maximális támogatását fejezte ki a Volkswagen Csoport felügyelőbizottsága Herbert Diess vezérigazgató iránt, a hétfői ülést követően erről egy sajtóközleményt is kiadott a német autógyártó konszern. A bizalmi szavazásra azután került sor, hogy a VW-vezér agresszív elektromobilitási és digitalizációs reformjainak megvalósítása érdekében már két évvel a határidő előtt vezérigazgatói munkaszerződésének meghosszabbítását kérte, valamint a vállalatcsoport főbb igazgatói pozícióira olyan embereket nevezett ki, akiket hozzá hasonlóan elkötelezettnek tartott az elektromosítás iránt. Ugyan a felügyelőbizottság egyelőre nem járult hozzá a szerződés meghosszabbításához, ám a személyzeti átszerveződést jóváhagyta.

Mekkora a baj a Volkswagennél?

Egy korábbi cikkünkben részletesen beszámoltunk a Volkswagen Csoportnál tornyosuló problémákról, és a belső hatalmi harcokról, amelyek következtében Diess helyére Ralf Brandstätter került a Volkswagen márka vezérigazgatói posztjára. A felügyelőbizottság ezen döntése egy figyelmeztetéssel ért fel Diess számára, aki folyamatos cégen belüli ellenállásba ütközött a villanyautózást előnyben részesítő intézkedéseiért.

Az elektromos autók fejlesztésére és gyártására való átálláshoz például erőteljes költségcsökkentést célzott meg az igazgató Németországban, ráadásul a gyárak átkonfigurálása villanyautókra a szakszervezetek szerint munkahelyek elvesztését jelentené. A hétfői gyűlésen a következő két évre 5%-os fixköltség-csökkentést, és 7%-os anyagköltség-csökkentést hagyott jóvá a felügyelőbizottság, melynek tagja Bernd Osterloh, aki az IG Metall szakszervezeti megbízottjaként korábban élesen bírálta Diess-t. (Ez az a szakszervezet, amely nemrég a Daimler egyik gyárigazgatóját is szép szavakkal illette, miután a Berlin mellett építkező Teslához jelentkezett munkára.)

„Herbert Diess 2015 óta jelentős hatást gyakorol a Volkswagenre. Elkötelezettsége nélkül a vállalat átalakulása nem lett volna ennyire következetes és sikeres. A felügyelőbizottság értékeli azt az elszántságot és kitartást, amely nemcsak Herbert Diess technológiai változtatásaiban és a klímacélok eléréséhez való hozzájárulásában, hanem a vállalat pénzügyi eredményeiben is megnyilvánul. Az elkövetkezendő években a Volkswagen AG igazgatósága Herbert Diess-szel az élen hajtja végre a stratégiát. Az igazgatóság elnöke, és új igazgatótanácsa a felügyelőbizottság teljes körű támogatását élvezi nemcsak az elektromobilitás és a digitalizáció új orientációja tekintetében, hanem a hatékonyság és a jövedelmezőség növelésének szempontjából is a vállalatcsoport összes márkáján és részén keresztül” – írja a Volkswagen.

Herbert Diess, Forrás: Volkswagen AG

Megállapodás született emellett a Lamborghini és a Ducati sorsáról is, melyek a VW Csoport részei maradnak, míg a Bentley az Audi vezetése alá kerül, hogy a két prémium márka elektromobilitási tevékenységeit összehangolhassák.

Történt még egy, a villanyautózás szempontjából rendkívül fontos bejelentés, melyről egy másik cikkünkben írunk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.