PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Olajcég fejleszti NIO akku-csere állomását

elektromos autó

A kínai Nio továbbra is a váltott lovak, azaz a töltés helyett az akkumulátorcsere megoldásra voksol. A cég már több mint 2 millió akkumulátor cserét végzett az autósok számára, most pedig bemutatták a második generációs akkumulátor cserélő állomásukat, ami tovább gyorsítja a folyamatot.

Az új állomásokban 14 akkumulátor számára van hely, amelyből egynek mindig szabadon kell lenni, hogy a rendszer ki tudja venni az autóban lévő lemerült akkut. Egy ilyen állomáson tehát 13 akku folyamatosan töltődhet. A Nio szerint a naponta 312 teljesen automatikus akkumulátorcsere végezhető el az új állomásokon, ami azt jelenti hogy egy akkucsere 4,6 percet vesz igénybe a jármű be- és kiparkolásával együtt.

Kínában működhet az akku-cserés modell?

Az akkucsere folyamatához szükséges idő rutintalan járművezető esetén sem növekszik, ugyanis nem csak maga az akkucsere, de már az állomásra történő beállás, és onnan kiparkolás is teljesen automatikusan történik, miután a járművezető egy gombnyomással jóváhagyta az akkumulátorcsere folyamat megkezdését.

Az automatikusan végrehajtott beparkolás után a berendezés kissé megemeli a teljes autót, majd kiveszi a lemerült akkumulátort, és egy feltöltöttet tesz a helyére. A Nio és stratégiai partnere, az állomás fejlesztését végző Sinopec, a következő néhány évben összesen 5000 akkucsere állomást tervez telepíteni.

Úgy tűnik, hogy az olajipari óriások Kínában is belátták, hogy az elektromobilitás a jövő, ha nem szeretnének lemaradni, akkor váltaniuk kell. Mi sem példázza ezt jobban, mint az, hogy a 2. genercáiós Nio akkucsere állomást fejlesztő Sinopec Kína legnagyobb olaj- és gázszolgáltatója, valamint az ország második legnagyobb petrolkémiai termék beszállítója.

A friss hírekből úgy tűnik, hogy a Nio végre sínen van, de nem volt ez mindig így a közelmúltban. 2019-ben a Tesla pénze menthette meg a vállalatot a csődtől, ám az amerikai cég segítsége sem volt teljesen önzetlen…

A Tesla mentette meg a Niót?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.