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 A Volkswagen csoport számára kezd beérni a MEB-platform fejlesztésébe fektetett rengeteg pénz és energia, végre színesedik az elektromos autó kínálat. A korábbi hírek alapján egyre nehezebb volt összeszámolni, hogy csoport szinten mekkora éves termelésre számíthatunk. A zwickau gyárról a kezdetektől ismert, hogy ott évi 330.000 tisztán elektromos, MEB padlólemezre épülő autó gyártását tervezik, de Drezdában is készül ID.3, az üvegfalu látványgyárban, a szintén MEB platformos Škoda ENYAQ iV gyártása Csehországban, Mlada Boleslavban folyik, és Pozsonyban is készül még a Volkswagen e-UP!, sőt, talán még a SEAT és Škoda márkajelzéssel ellátott unokatestvérei is. Automatizált akku gyártás a Volkswagen ID.3 és ID.4 számára (fotó: Volkswagen Group Components Braunschweig) A VW csoport friss sajtóközleménye segít számunkra az összegzésben. Megtudthattuk ugyanis, hogy a cég belső alkatrészgyártója, a Volkswagen Group Components egy második gyártósor üzembe állításával felpörgeti az akkumulátorgyártást. Az évente eddig gyártott 250.000 ezer helyett már félmillió akku készül majd Braunschweig-ben a MEB padlóra épülő modellek, azaz az ID.3, az ID.4, az ENYAQ és immáron az Audi Q4 e-tron alá, de a sort hamarosan a Cupra Born modell is színesíti. Spanyol villanyautó is épül idén a Volkswagen német gyárában Ezen kívül további 100.000 akku készül a hármasikrek (e-UP, Citigo és Mii) gyártásához, valamint ebből jut a Golf GTE plug-in hibridbe is. A sajtóközleményből az is kiderült, hogy 2023-ig további bővítést is terveznek, így a jelenleg több mint 50.000 hibrid számára gyártott akkumulátor száma eléri majd a 300.000-et. A Volkswagen MEB platform akkumulátorának felépítése A MEB platform számára akkumulátorokat gyártó teljesen automatizált 40.000 négyzetméteres csarnok létrehozásába több mint 300 millió eurót fektetett be a vállalat, ami jól példázza, hogy valóban komolyak az elektromobilitás iránti szándékai. Talán mégsem kizárólag áprilisi tréfa volt a cég új neve, a Voltswagen. Áprilisi tréfa a Voltswagen márkanév Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!