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
auto
2024. 04. 23. kedd

Már a legelső futamán győzni tudott a DS új versenyautója

elektromos motorsport

A múlt hétvégén megrendezett római E-Prix egy különleges alkalom volt a DS TECHEETAH csapat számára, mivel itt versenyeztek először a teljesen megújult hajtáslánccal felszerelt DS E-TENSE FE21 versenyautóval, ami a Formula E előző szezonjának bajnokát, az FE20-at váltotta. A francia autógyártó elmondása szerint az új modellbe a legújabb technológiákat szerelték be, és szinte teljes egészében új, fejlettebb erőforrást kapott, ám hogy ez pontosan milyen fronton mutat javulást a pályán, azt nem részletezte.

Mindenesetre a DS Performance mérnökei által, és a Total szakembereinek közreműködésével fejlesztett új hajtásrendszer méltó módon debütált, hiszen az FE21 már legelső versenyén győzedelmeskedett Jean-Éric Vergne irányítása alatt. A versenyhétvége nehezen indult a DS TECHEETAH számára: a francia pilótának a szabadedzések második felét egy baleset miatt ki kellett hagynia, de miután a csapat sikeresen megjavította az autót, az időmérőt és a futamot már gond nélkül teljesítette. A másik versenyző, António Félix Da Costa már nem volt ilyen szerencsés, ő egy defekt miatt nem tudta befejezni a szombati viadalt.

A első nap esős időjárása nem segítette a versenyzőket, a biztonsági autónak többször is a pályára kellett gurulnia, és a helyzet a vasárnapi versenynapra sem sokat javult. Pontszerzés szempontjából a csapat két pilótája helyet cserélt, Vergne a 11. pozíciójáért nem kapott pontot, Da Costa azonban hatot is besepert a 7. hellyel.

A Formula E 2020/2021-es szezonjának negyedik versenynapját követően a Jaguar pilótája, Sam Bird foglalja el a táblázat legtetejét 43 ponttal, őt a szintén jaguaros Mitch Evans követi, a harmadik pedig Robin Frijns az Envision Virgin Racingtől. Jean-Éric Vergne a nyolcadik 25 ponttal, Da Costa pedig a tizedik 21 ponttal. Az elektromos versenysorozat következő eseményére április 24-én és 25-én kerül sor Valenciában.

Érdekesség, hogy római futamon mutatkozott be a biztonsági autóvá alakított Mini Cooper SE.

A MINI diktálja a tempót a versenypályán

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.