PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Már hosszú ideje, több forrásból is érkeztek pletykák arról, hogy a Bugatti és a Rimac közösen folytatja az autógyártást, tegnap azonban a hivatalos bejelentés is megérkezett végre: az ikonikus hiperautógyártó és a horvátok feltörekvő villanyautógyártó start-upja megalapítja a Bugatti Rimac céget, mely a szintén frissen alakult Rimac Csoporton belül helyezkedik el.

A Rimac Csoport létrehozására azért volt szükség, mert a Bugattival közös autógyártás mellett a Rimac egy külön egységbe, a Rimac Technology vállalatba szervezi át azon tevékenységét, mellyel világhírnévre tett szert, azaz az elektromos hajtásláncok fejlesztését és gyártását saját felhasználásra, valamint autóipari partnerei számára.

Kíméletlenül lealáz minden hiperautót a Rimac Nevera

A tulajdonosi struktúra meglehetősen bonyolult: míg a Rimac Technology 100%-ban a Rimac Csoport leánya, addig a Bugatti Rimac a Porsche (45%), és a Rimac Csoport (55%) közös tulajdona. A Rimac Csoport működését szintén több szereplő tartja fent, 37%-kal Mate Rimac a többségi tulajdonos, de a Porsche, a Hyundai, és más befektetők is kihasítottak maguknak egy-egy szeletet.

Mate Rimac, a Rimac Automobili alapítója és vezérigazgatója vezeti majd mind a két vállalatot a Rimac Csoporton belül, a cégek főhadiszállása pedig a nemrég bejelentett Rimac Campus lesz 2023-as megnyitását követően. Az együttműködés azt jelenti, hogy a Rimac hozzáférhet a Bugatti 110 éves története alatt felhalmozott mérnöki és formatervezési tudáshoz és tapasztalatokhoz, míg a Bugatti számára a Rimac extrém magas teljesítményű elektromos technológiája válik elérhetővé. A házasság ellenére azonban a két cég továbbra is külön márkaként működik tovább, megőrizve saját gyártóhálózatukat és értékesítési csatornáikat.

A hivatalos közleményből egyelőre nem derült ki, hogy pontosan mit is jelent majd az együttműködés a Bugatti modellkínálatára nézve, de a Bugatti Rimac megalapítása az első nagy lépés az elektromos meghajtású Bugattik felé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.