Vége a belsőégésű motoros Bugattiknak?

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója ma végre megtörte a csendet a Bugatti jövőjét illetően. Tavaly óta számtalanszor olvashattunk olyan pletykákról, hogy a német konszern megválik hiperautó-gyártójától, melynek eredményeképp az a Porschével szoros együttműködésben dolgozó horvát villanyautó-gyártóhoz, a Rimachoz kerül.

A mai sajtótájékoztatón Diess elárulta, hogy szó sincs arról, hogy a konszern teljesen eladná a Bugattit, de a mostani helyzet sem marad változatlan. Jelenleg a márka felügyeletét a Porschéhez irányítják át, mert, ahogyan a vezérigazgató fogalmazott, ott erősebb környezetbe kerülhet a cég, mint a tömegpiacon tevékenykedő VW irányítása alatt Wolfsburgban. Ez alatt olyan szinergiákat ért, mint például a szénszálas, extrakönnyű karosszéria, és a magas teljesítményű akkumulátorok.

Habár egyelőre nem született meg a végleges megállapodás, a legvalószínűbb szcenárió az, hogy a Porsche és a Rimac egy közös vállalkozásként irányítja majd a Bugattit, amelynek többségi tulajdonosa az utóbbi lesz. Ez pedig nagy valószínűséggel azt fogja jelenteni, hogy a belsőégésű motorral szerelt Bugatti hiperautóknak végük, és helyüket a Rimac elektromos technológiájával működő villanyos szupersportautók veszik át. A végleges döntést korábban 2021 első felére ígérte a Porsche.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.