Több mint 2 éve, 2019 májusában számoltunk be róla, hogy a Tesla megvásárolta az elsősorban kondenzátorairól ismert Maxwellt. Akkor is sokan kapiskálták már, hogy itt azonban a cég más szabadalmai, az ultrakapacitásoktól eltérő technológia érdekelheti elsősorban a villanyautós vállalatot. Jelentős javulás előtt a Tesla akkumulátorai Tavaly szeptemberben aztán, a Tesla akkunapja alkalmával lehullt a lepel, és kiderült, hogy igaza volt azoknak, akik a szárazelektródás szabadalmakat és fejlesztéseket sejtették az üzlet hátterében, hiszen ez lett a Tesla új, 4680-as celláinak egyik fő pillére. Roadrunner 4680 – minden amit megtudtunk a Tesla új aksijáról Most mégis arról számolunk be, hogy a Tesla eladta a Maxwell Technologies vállalatot. Mi áll ennek a hátterében? Esetleg befuccsolt a szárazelektródás fejlesztés? Elosztották Az UCAP nevű, ultrakapacitásokkal, avagy más néven szuperkondenzátorokkal foglalkozó vállalat július 14-i sajtóközleményében jelentette be, hogy megvásárolta a Maxwell koreai gyártóbázisát, számos szabadalmát és termékvonalát, illetve a márkanévhez és arculati elemekhez kapcsolódó jogokat a Teslától. Az üzlet azonban nem érinti a szárazelektródás technológiát, valamint a cég amerikai telephelyeit – ezek maradnak a villanyautógyártónál. Forrás: InsideEVs / Maxwell Technologies A Maxwell egy nagyon jól csengő márkanév volt a kondenzátorok világában, ultrakapacitásaikat használták szélerőművekben, energiatárolókban, és az autóiparban is. A technológia egyik legnagyobb előnye az akkumulátorokkal szemben, hogy nagy mennyiségű energiát tud fogadni és leadni rövid idő alatt, kevésbé érzékenyek a hőmérsékletre, rendkívül hosszú az élettartamuk (akár milliós ciklusszám), nincsenek bennük nehezen beszerezhető vagy mérgező anyagok – sokáig a villanyautók jövőjének is tekintették ezeket az eszközöket. Egyelőre azonban az akkumulátorokkal nem versenyképesek pár kulcsterületen, így az energiasűrűségben, árban és az önkisülésben. A két technológia egyébként számos felhasználási területen remekül kiegészíti egymást, így sokakban felmerült, hogy a Teslát ez az üzletág is érdekli – ez Musk egyik korábbi kutatási területe volt, ebből írta volna a PhD-ját, mielőtt otthagyta a Stanfordot. Most azonban úgy tűnik, hogy a két évvel ezelőtti 218 millió dolláros felvásárlásból a Tesla lehalászta, ami neki kellett, ami pedig nem szükségszerűen az ő területük, azt eladták. A vételár egyelőre nem ismert. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!