Több mint 2 éve, 2019 májusában számoltunk be róla, hogy a Tesla megvásárolta az elsősorban kondenzátorairól ismert Maxwellt. Akkor is sokan kapiskálták már, hogy itt azonban a cég más szabadalmai, az ultrakapacitásoktól eltérő technológia érdekelheti elsősorban a villanyautós vállalatot. Jelentős javulás előtt a Tesla akkumulátorai Tavaly szeptemberben aztán, a Tesla akkunapja alkalmával lehullt a lepel, és kiderült, hogy igaza volt azoknak, akik a szárazelektródás szabadalmakat és fejlesztéseket sejtették az üzlet hátterében, hiszen ez lett a Tesla új, 4680-as celláinak egyik fő pillére. Roadrunner 4680 – minden amit megtudtunk a Tesla új aksijáról Most mégis arról számolunk be, hogy a Tesla eladta a Maxwell Technologies vállalatot. Mi áll ennek a hátterében? Esetleg befuccsolt a szárazelektródás fejlesztés? Elosztották Az UCAP nevű, ultrakapacitásokkal, avagy más néven szuperkondenzátorokkal foglalkozó vállalat július 14-i sajtóközleményében jelentette be, hogy megvásárolta a Maxwell koreai gyártóbázisát, számos szabadalmát és termékvonalát, illetve a márkanévhez és arculati elemekhez kapcsolódó jogokat a Teslától. Az üzlet azonban nem érinti a szárazelektródás technológiát, valamint a cég amerikai telephelyeit – ezek maradnak a villanyautógyártónál. Forrás: InsideEVs / Maxwell Technologies A Maxwell egy nagyon jól csengő márkanév volt a kondenzátorok világában, ultrakapacitásaikat használták szélerőművekben, energiatárolókban, és az autóiparban is. A technológia egyik legnagyobb előnye az akkumulátorokkal szemben, hogy nagy mennyiségű energiát tud fogadni és leadni rövid idő alatt, kevésbé érzékenyek a hőmérsékletre, rendkívül hosszú az élettartamuk (akár milliós ciklusszám), nincsenek bennük nehezen beszerezhető vagy mérgező anyagok – sokáig a villanyautók jövőjének is tekintették ezeket az eszközöket. Egyelőre azonban az akkumulátorokkal nem versenyképesek pár kulcsterületen, így az energiasűrűségben, árban és az önkisülésben. A két technológia egyébként számos felhasználási területen remekül kiegészíti egymást, így sokakban felmerült, hogy a Teslát ez az üzletág is érdekli – ez Musk egyik korábbi kutatási területe volt, ebből írta volna a PhD-ját, mielőtt otthagyta a Stanfordot. Most azonban úgy tűnik, hogy a két évvel ezelőtti 218 millió dolláros felvásárlásból a Tesla lehalászta, ami neki kellett, ami pedig nem szükségszerűen az ő területük, azt eladták. A vételár egyelőre nem ismert. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!