A GM is akkut cserél a tűzveszélyes autókban

Nagyjából egyszerre jelentek meg (2020 őszén) a sajtóban a Chevrolet Bolt (Opel Ampera-e) és Hyundai Kona Electric tűzesetek. A közös pont az LG Chem (azóta LG Energy Solution névre átnevezett) akkumulátorbeszállító volt. Eleinte mindkét gyártó szoftverfrissítéssel próbálta kezelni a problémát, megváltoztatva az akkumulátortöltés logikáját. A GM első szoftverfrissítése ideiglenesen 90%-ra korlátozta a maximális töltöttségi szintet, és a manuális korlátozást javasolta azoknak a tulajdonosoknak is, akik valamiért még nem kapták meg a szoftverfrissítést. A Hyundai egy kb. 10 perces tesztciklust alkalmazott, amelynek feladata az akkumulátor tűzveszélyességének detektálása és az érintett járművek használatának letiltása volt.

Tavasszal jelentette be a Hyundai, hogy az érintett járművekben akkumulátort cserélnek. Ezzel párhuzamosan a GM egy végleges szoftverfrissítésről adott hírt, amely várakozásaik szerint képes volt akkucsere nélkül kezelni a problémát. Sajnos a következő hónapokban bebizonyosodott, hogy a szoftverfrissítés nem lesz elegendő, ugyanis több olyan Ampera-e és Bolt is kigyulladt, amelyre már telepítették a végleges(nek vélt) szoftverfrissítést. Ezt követően a GM közleményben arra kérte az érintett autók tulajdonosait (mintegy 50.000 jármű), hogy lehetőleg ne parkoljanak autójukkal garázsban vagy éghető anyagok közelében.

Tegnap (2021. július 23-án) a GM egy újabb közleményt adott ki, amelyből kiderül, hogy végül náluk is az akkumulátorok cseréje lesz a megoldás. Az ügyfeleket értesítik majd, amikor a cserealkatrészek készen állnak a beépítésre. Amíg a csere megtörténik a következő lépéseket kérik ügyfeleiktől:

  1. Függetlenül attól, hogy megkapták-e a legutolsó szoftverfrissítést, állítsák a maximális töltöttségi szintet 90%-ra. A 2017-2018 modellévben gyártott autók esetén ezt a Hilltop Reserve móddal, a 2019-es modelleknél a Target Charge Level opcióval tehetik meg. Aki nem tudja saját maga elvégezni a beállítást, a kereskedésekben segítenek.
  2. Azt is kérik a tulajdonosoktól, hogy minden használat után töltsék fel az akkumulátort, és kerüljék az akkumulátor teljes lemerítését. Lehetőleg ne engedjék 70 mérföld (112 km) alá csökkenni a hátralévő hatótávot.
  3. Töltés után lehetőleg szabad téren parkoljanak az autókkal, ne éjjel töltsék az autókat.
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.