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 A múltheti cikkben azt írtuk, hogy a Lavurso csapata megkezdi a taxi belső takarítását, az élet – és a szervizek rendelkezésre állása – azonban közbeszólt, így az autó a karosszériajavítással foglalkozó MŰ-HEGE Kft. szervizébe került, ahol alaposan szétkapták, figyelmes olvasóink pedig azt is észreveszik majd, hogy a legmakacsabb matricák is eltűntek az autóról. Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot. Csupa lyuk… Kilátások… Foltozva… Befoltozzák az autó tetejére barbár módon felszerelt taxis szabadjelző helyén a lemezcsavarok által ütött lyukakat, és ha már foltozás, az extra antennák helyére is folt kerül. Utóbbiakkal együtt lehetett volna élni, hiszen problémát (beázást) nem okoztak, de az elöl lévő furatokkal mindenképp kezdeni kellett valamit, mivel az ott beszivárgó víz a tetőkárpiton is nyomot hagyott. Ha már alapvetően műanyagos munkákra specializálódott vállalkozás dolgozik az autónkon, a bal első lámpa letörött rögzítőfüleit is visszahegesztették. A kárpitok bontása, visszaszerelése, a lámpa hegesztése és a tető foltozása, festése kb. 150.000 forintos tétel. Ilyen volt… Ha már karosszéria javításra került az autó, a középkori domborműnek is beillő első lökhárító helyett is másikat szerelnek fel. Egy új első lökhárító ára 200.000 forint a régi LEAF-re, a bontott kínálat pedig nem túl nagy, mivel ez az az alkatrész, amely már egy kisebb koccanásnál is sérül. Az interneten komolyabban sérültet már 10-20 ezer Ft között is árulnak, a javított vagy enyhén sérült példányok 30-50 ezer közötti árfekvésben vásárolhatók meg, egy sérülésmentes példányt pedig 80.000 forintért sikerült vásárolni. A fényezés ezen is sérült, de a színe úgysem stimmel, tehát mindenképp festeni kell. Sajnos a sérült lökhárító leszerelése után kiderült, hogy alatta sincs minden rendben, így egy lakatosnak okoz majd még néhány kellemetlen percet a hibátlan lökhárító felszereléséhez szükséges alkatrészek helyreállítása. Ja, és vettünk egy hibátlan, de bontott jobb hátsó lámpát is a ragasztott helyett, 50.000 forintért. Még a karosszériajavítás előtt elkészült a Nissan Centrumos átvizsgáláson felvetett mindkét oldali lengőkar csere és hátsó fék felújítása. Utóbbi a féktárcsák, a fékbetétek és a rögzítőfék szerkezetének cseréjét tartalmazta. Megbontás után kiderült, hogy a kutyacsontok is cserélendők. Márkafüggetlen szervizben 250.000 forintos árajánlatot kaptunk a komplett javításra, ha mindenből a minőségibb alkatrészeket választjuk. Ez az ár tartalmazta a futómű beállítást is, ami egy ilyen javítás után szükséges. Az alkatrészek árában elég nagy a szórás, van olyan utángyártott alkatrész amit féláron is be lehet szerezni, ha engedünk a minőségből. Ha valaki rendelkezik autószerelői tapasztalatokkal és felszerelt műhellyel, akkor az alkatrészeket kb. 70-80.000 forintból tudja beszerezni, de a futómű beállításért valószínűleg neki is fizetni kell majd egy 10-20 ezer Ft közötti összeget. Az életveszélyes gumik helyett kapott az autó 4 db Kleber Quadraxer 2 vadiúj négyévszakos gumit is, hiszen futóműállításra nem ésszerű selejtes gumikkal menni. A gumik ára 78.000 Ft volt. A hajtóműolaj-cserével ellentétben ez a javítás szerencsére hozta, amit vártunk tőle, megszűnt az autó gyorsításra, lassításra, kátyúra jobbra húzása és a vas-a-vason fékhang is. Ha már a költségeket is elkezdtem sorolni, álljon itt az is, hogy az olajcseréhez két liter olajra és a csavarokra új alátétekre volt szükség, 5000 Ft-ért. A rossz hír, hogy Villanynepper Norbi leszűrte a hajtóműből leeresztett olajat, amiben nem csak fémreszeléket, de néhány nagyobb, valószínűleg csapágyból származó maradványt is talált, így érthető miért nem csendesedett el a hajtómű az olajcserét követően. A honosítás előtt megoldandó két probléma még tehát a hajtóműből származó zaj orvoslása, illetve előre indulva az autó nagyot csattan, egyelőre csak reméljük, hogy utóbbit is megoldja majd a hajtómű cseréje. A motortartó gumibakok cseréje sajnos nem volt elég erre, de sérültnek tűntek, filléres tétel volt, ezért kicseréltük azokat is. A hajtómű cserét a tervek szerint az E-Service csapata végzi majd, reméljük újabb, eddig nem ismert problémát ők sem találnak már. A nagy taxi dilemmáról szóló cikkünkben úgy becsültük, hogy a működőképesség helyreállítása kb. fél milliós, az esztétikai hibák orvoslása további fél milliós tétel lesz. Azonban úgy tűnik nem csak a hagyományos autók üzemanyaga drágul, az alkatrészek és munkadíjak sem olcsók manapság. A taxi számára még mindig csak távolinak tűnő cél a magyar zöld rendszám megszerzése, a költségek sajnos kezdenek elszállni. Nézzük meg, hogy is állunk most. Az autó ára 2.415.000 Ft (6900 EUR) Aukciós díjak + hazaszállítás 346.500 Ft (990,1 EUR) Lengőkarok, kutycsontok cseréje, hátsó fék javítása, futómű beállítás 250.000 Ft Hajtóműolaj-csere 5000 Ft Bontott hátsó lámpa 50.000 Ft Bontott első lökhárító 80.000 Ft Új gumik (Kléber Quadraxer 2, négyévszakos) 78.000 Ft Tető foltozás, festés, lámpa fülek hegesztése 150.000 Ft Összesen 3.374.500 Ft További várható költségek az első lökhárító alatti lakatosmunka, illetve a hajtómű cseréje, majd az autó honosítása. Ezután kezdődhet az autó kizárólag esztétikai célból történő fejlesztése. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!