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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Fogadkozik a Škoda: egyedi lesz az új kisautójuk

elektromos autó

A VW csoport MEB platformja egyelőre nem lépett még be az ID.3 alatti árkategóriákba, de köztudott, hogy a vállalat dolgozik az olcsóbb, MEB Entry nevű változaton, amelyet a kisebb autóiba szán.

Most a Škoda osztott meg valami meglepőt a platformra készülő autójukról.

Egyedi

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, az ID.Life nevű prototípust elvetették a wolfsburgiak, és új formaterven dolgoznak, de ettől függetlenül a konszern tervei szerint továbbra is a 2025-ben debütáló ID.2 nevű szériaváltozat lesz az első típus az MEB Entry platformon. A második autó, ami az új alapokra épül, a Cupra UrbanRebel lesz, de ezt követően, nagyjából egy év késessel megérkezik Škoda saját változata is.

VW ID.3 és Cupra Born. Itt senki nem fog apasági vizsgálatot követelni.

A VW Csoport híres arról, hogy a különböző márkák hasonló méretű típusai rengeteg alkatrészt megosztanak egymással, ami viszont sajnos azzal is jár, hogy az autóknak ritkán van a konszernen belüli testvértől markánsan eltérő karaktere. Jó példa erre a VW e-up!, Škoda Citigo, Seat Mii trió, amelyek gyakorlatilag csak pár apró dizájnelemben és az emblémában térnek el egymástól.

A cseh márka azonban most azt mondja, hogy ők nem egy Škoda emblémás ID.2-t, hanem egy egyedi, jól elkülönülő autót fejlesztenek a platformra. Thomas Schäfer, aki jelenleg a cseh vállalat vezetője, idén április 1-től pedig a VW márkáért felel majd, a brit Autocarnak nyilatkozva ezt mondta:

A Seatnál, a Cupránál, és a Volkswagennél dolgozó kollégáink egy kicsit előrébb tartanak ezen a téren… Hamarosan azonban lesz egy bejelentésünk ebben a kategóriában, és biztosíthatom önöket, hogy egy igazán gyönyörű prototípussal készülünk, ami jól illeszkedik a márka arculatába és a testvérmárkáktól különböző lesz.

Ég veled ID.Life: újra kell tervezni a VW szuperolcsó villanyautóját

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.