PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Rekordmagas áron adtak el egy eredeti Tesla Roadstert, tudta meg az Electrek hírportál a különleges elektromos sportautók adásvételére létrehozott internetes portált üzemeltető Gruber Motor Company igazgatójától. A tulajdonos eredetileg 250.000 dollárért hirdette meg a járművet, ami már önmagában egy kiemelkedően magas vételár egy első generációs Tesla Roadsterért, csakhogy a vásárlók ennél is többet voltak hajlandóak kínálni a Lotus Elise alapján épült 2008-as modellért. A Gruber nem árulta el, hogy végül pontosan mennyiért kelt el az autó, de azt igen, hogy az eredeti árnál sokkal többért. Összehasonlításképpen, a Roadster következő generációja, ami jelen állás szerint 2023-ban kerül a piacra, 200.000 dollárnál fog kezdődni Elon Musk ígéretei szerint, és 50.000 dolláros pluszt kell fizetni a gyűjtői kiadásért. Első generációs Tesla Roadster, Forrás: Gruber Motors A rekordáron értékesített 14 éves eredeti Roadster VIN013-as alvázszámmal rendelkezik, és mindössze 840 mérföldet, azaz körülbelül 1350 kilométert pakoltak bele, ez indokolhatja a szokatlanul magas árát. De általánosságban is megfigyelhető a modell folyamatos és nagymértékű drágulása, ami arra utal, hogy egyre inkább gyűjtői darabként tekintenek a Tesla első elektromos autójára. Ebben közrejátszhat az, hogy a Roadster az egyik első jól használható villanyautó volt a piacon, ezáltal sokak szemében az elektromobilitás egyik szimbólumává vált, de az is, hogy egyre kevesebb van belőle az utakon. 11 éves akkumulátorral indul 1400 kilométeres útra egy Tesla Becslések szerint a 2008-tól 2012-ig tartó gyártása alatt nagyjából 2400 darab készült belőle, de manapság aligha van kétezernél több példány forgalomban. Néhányat a Tesla vásárolt vissza, néhány pedig a tűz áldozatává vált, miután a Gruber Motor Company javítóműhelye kétszer is kigyulladt. Néhány éve még jellemzően 50-70 ezer dollárért árulták a használt Roadstereket, azaz körülbelül a feléért, mint amennyiért újonnan meg lehetett venni. Tavaly már volt néhány példány, amelynek ára 180 ezer dollár fölé szökött, jelenleg pedig nem ritkák a 200 ezer felettiek, de egészen 1,8 millió dollárig nyújtózik a kért összeg. Drámai felvétel: 30-nál is több ritka Tesla veszett oda egy tűzben Címlapkép forrása: Wikipedia Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!