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 A Lucid idén harmadszor csökkenti jelentősen 2022-es prognózisát, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy sikerülne jelentősen növelniük a termelés ütemét. Nem volt túl sok jó hír a második negyedéves jelentésben. Vége az álmoknak? A Lucid Air kétség kívül egy rendkívül tetszetős, lenyűgöző teljesítmény és hatótáv adatokkal bíró luxusautó, amelyre folyamatosan nő a kereslet – mostanra már 37 ezer megrendelésnél tart a fiatal márka. A probléma tehát nem a termékkel, vagy a kereslettel, hanem a gyártás ütemével van. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a vállalatnak túl nagy feladat a gyártás felfuttatása. A Lucid 20.000 autó legyártását tervezte 2022-re, azonban februárban ezt jelentősen, 12.000-14.000 közé csökkentette. A friss, második negyedéves jelentés legfájóbb pontja az volt, hogy ezt a célt ismét megfelezték, és már csak 6000-7000 autó legyártását prognosztizálják. Ez az eredeti éves terv harmada. Az első negyedévben a vállalat mintegy 700 darabot gyártott le a több, mint 150 ezer dolláros luxusautójából, és ebből 360-at szállítottak le a vásárlóknak. Lucid Air Május elején, a Q1-es pénzügyi jelentést követő konferenciahíváson még bizakodóak voltak, és arról beszéltek, hogy áprilisban már több mint 300 autót szállítottak le, ami majdnem annyi mint az első negyedéves teljes mennyiség volt, azonban a második negyedévben végül csak 679 autót sikerült átadniuk. A vállalat az évet 6,2 milliárdos készpénztartalékkal kezdte meg, az első negyedév végén ez 5,4 milliárdra apadt, most pedig már csak 4,6 milliárdról számoltak be. Természetesen ez a pénzmennyiség még sokáig kitart, ráadásul egy a gyártás felfuttatásának kezdeti fázisában lévő újoncnál nem is elvárás, hogy profitot mutasson fel. Az azonban nem jó jel, hogy a gyártás üteme nem tud növekedni, és az első negyedéves „közel 700” autó után a második három hónapban is nagyjából ennyi készült csak - összesen 1405 legyártott példánynál jártak június végén. A vállalat az autóiparban ismert ellátási lánc-problémákat okolja a gyenge számokért, de vajon ez mennyire elfogadható kifogás havi 230 darabos gyártási tempónál? Jó hír viszont, hogy a cég most úgy látja, hogy megtalálta a problémák forrását, és a megoldás a logisztika házon belülre költöztetése. Ehhez felvettek három új szakembert is, így július végén az átalakítás levezénylésére felkérték Evelyn Chiangot, aki 2007 és 2010 között a Tesla ellátási láncáért felelt alelnöki titulussal, a logisztika vezetője pedig Walter Ludwig lett, aki korábban a Mercedes-Benz argentin leányvállalatánál töltött be hasonló pozíciót. A Stellantistól is érkezett egy új vezető, Steven David aki az amerikai-európai autógyártó egyik vezető beosztású munkatársa volt mostantól a Lucid gyártási, logisztikai és minőségbiztosítási alelnöke lesz. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!