Tovább rontotta a Lucid az idei kilátásokat

A Lucid idén harmadszor csökkenti jelentősen 2022-es prognózisát, és egyelőre nem tűnik úgy, hogy sikerülne jelentősen növelniük a termelés ütemét.

Nem volt túl sok jó hír a második negyedéves jelentésben.

Vége az álmoknak?

A Lucid Air kétség kívül egy rendkívül tetszetős, lenyűgöző teljesítmény és hatótáv adatokkal bíró luxusautó, amelyre folyamatosan nő a kereslet – mostanra már 37 ezer megrendelésnél tart a fiatal márka. A probléma tehát nem a termékkel, vagy a kereslettel, hanem a gyártás ütemével van. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a vállalatnak túl nagy feladat a gyártás felfuttatása.

A Lucid 20.000 autó legyártását tervezte 2022-re, azonban februárban ezt jelentősen, 12.000-14.000 közé csökkentette. A friss, második negyedéves jelentés legfájóbb pontja az volt, hogy ezt a célt ismét megfelezték, és már csak 6000-7000 autó legyártását prognosztizálják. Ez az eredeti éves terv harmada.

Az első negyedévben a vállalat mintegy 700 darabot gyártott le a több, mint 150 ezer dolláros luxusautójából, és ebből 360-at szállítottak le a vásárlóknak.

Lucid Air

Május elején, a Q1-es pénzügyi jelentést követő konferenciahíváson még bizakodóak voltak, és arról beszéltek, hogy áprilisban már több mint 300 autót szállítottak le, ami majdnem annyi mint az első negyedéves teljes mennyiség volt, azonban

a második negyedévben végül csak 679 autót sikerült átadniuk.

A vállalat az évet 6,2 milliárdos készpénztartalékkal kezdte meg, az első negyedév végén ez 5,4 milliárdra apadt, most pedig már csak 4,6 milliárdról számoltak be.

Természetesen ez a pénzmennyiség még sokáig kitart, ráadásul egy a gyártás felfuttatásának kezdeti fázisában lévő újoncnál nem is elvárás, hogy profitot mutasson fel. Az azonban nem jó jel, hogy a gyártás üteme nem tud növekedni, és az első negyedéves „közel 700” autó után a második három hónapban is nagyjából ennyi készült csak - összesen 1405 legyártott példánynál jártak június végén.

A vállalat az autóiparban ismert ellátási lánc-problémákat okolja a gyenge számokért, de vajon ez mennyire elfogadható kifogás havi 230 darabos gyártási tempónál?

Jó hír viszont, hogy a cég most úgy látja, hogy megtalálta a problémák forrását, és a megoldás a logisztika házon belülre költöztetése. Ehhez felvettek három új szakembert is, így július végén az átalakítás levezénylésére felkérték Evelyn Chiangot, aki 2007 és 2010 között a Tesla ellátási láncáért felelt alelnöki titulussal, a logisztika vezetője pedig Walter Ludwig lett, aki korábban a Mercedes-Benz argentin leányvállalatánál töltött be hasonló pozíciót. A Stellantistól is érkezett egy új vezető, Steven David aki az amerikai-európai autógyártó egyik vezető beosztású munkatársa volt mostantól a Lucid gyártási, logisztikai és minőségbiztosítási alelnöke lesz.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.