Az LG akkumulátor gyártásának problémái sok fejfájást okoztak a Hyundai és a GM illetékeseinek – utóbbi reagált a problémára talán a leghatározottabban, amikor az összes Chevy Bolt akkumulátorának cseréjét rendelte el. Bár ennek nem jelentéktelen költségei az elérhető információk alapján az akkugyártót terhelik, a blama óriási volt az autógyártók oldalán is, hiszen a vásárló, részben joggal, őket hibáztatja a történtekért. A GM ráadásul hónapokra kénytelen volt teljesen leállítani a Bolt gyártását, hogy a beérkező akkupakkok a csereprogramba mehessenek. A cég most némi pénzel igyekszik elejét venni újabb botrányoknak. A hallgatás aranyat ér Egy villanyautó biztonsága kapcsán leginkább a tűzesetektől tartanak a vásárlók. A félelem persze nagyrészt alaptalan, hiszen minden ismert adatsor azt mutatja, hogy az elektromos járművek kevésbé hajlamosak a kigyulladásra, mint a belsőégésű motoros társaik. Másrészt viszont nagyon is érthető, ha valaki tart ettől, hiszen ha egy lítiumos akkupakk mégis kigyullad, a tűz önmagát táplálja oxigénnel és rendkívül nehéz eloltani. Ezért aztán az autógyártók is leginkább a tűzesetektől tartanak, hiszen még egy-egy elszigetelt incidens is rendkívül nagy károkat tud okozni a márka, vagy a típus imázsának, amin sok millió dollárnyi reklámkampány is nehezen segít. A GM is valószínűleg így gondolkodik, hiszen a Bolt eladásai amúgy is alulmúlták a várakozásokat, a gyártási hibából adódó tüzek és az azokat követő, az összes eddig legyártott példányt érintő akkucsere program pedig nem segítették az autó eladásait. Leállt a GM egyetlen villanyautójának gyártása Olyannyira nem, hogy miközben minden autó ára folyamatosan emelkedik, a Boltnál kénytelenek voltak egy jelentős, 6000 dolláros árengedményt adni idén, hogy új életet leheljenek az értékesítésbe. Ez viszont nem igazán tetszett azoknak a tulajdonosoknak, akik ennél drágábban vették a kocsijukat és kénytelenek hónapokat várni az akkucserére, miközben egy potenciálisan veszélyes kocsival közlekednek. Ezért a vállalat úgy döntött, hogy a korábbi vásárlóknak is felajánlja az utólagos 6000 dolláros, nagyjából 2,3 millió forintos kedvezményt, azaz visszautal nekik nagyjából 16%-ot a kocsi egykori vételárából. Mindezért cserébe csak egy apró szívességet kérnek: a tulajdonosnak le kell mondani minden, a Bolt akkumulátor bajait érintő további követelésről, peres eljárásról, vagy kártérítési igényről mind maga, mind örökösei és képviselői nevében. A Jalopnik cikkére válaszul az autógyártó kiemelte, hogy ez egy standard jogi formula és nem jelenti azt, hogy az autóval kapcsolatban ne lehetne további garanciális, vagy későbbi visszahívásokból eredő igényeket érvényesíteni – úgy néz ki tehát, ez csak a jelenlegi akkuvisszahívásra vonatkozik. A GM-nek is nyögvenyelősen megy ez a villanyautó-gyártás Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!