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
auto

Öntöltő villanyautót mutatott be a Nissan is

elektromos autó
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

Bemutatkozott a negyedik generációs Nissan X-Trail, hét személyes szabadidő autó – az újdonság kiszállítása már ősszel megkezdődik Európában. A népszerű SUV először 2000-ben jelent meg a palettán, és eddig közel hét millió darab talált belőle gazdára.

A Nissan szerint a kocsi egyik nagy előnye, hogy nem kell feltölteni.

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

Batár nagy és praktikus

A közel 4,7 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,7 méter magas SUV három sor üléssel rendelkezik – ebből az utolsóban található két fotelt a gyártó 160 centis magasságig ajánlja.

A csomagtartó még felhajtott ülések mellett is 560 literes, és a második sor közepén síalagút is van, így a téli sportok kedvelőire is gondoltak.

A második sorban ülőknek saját USB töltőik, és külön szabályozható klímájuk van, és ők is könnyen hozzáférnek a pillangószárny mintájára nyúló első kartámasz-fedél alatt található rekeszhez.

Legalább ennyire praktikus, hogy a hátsó ajtó közel 90 fokban nyílik, így nemcsak a ki és beszállás könnyű, de egy gyerekülést is sokkal egyszerűbb beszerelni.

A mai trendnek megfelelően a fizikai gombok mellett egy 12,3 colos TFT kijelző áll a sofőr és az utasok rendelkezésére, de felszereltségtől függően HUD, azaz a sofőr elé vetített vezetési információk, valamint a Pro Pilot legújabb verziója is elérhető, amely olvassa a sebességhatároló táblákat is.

A digitális premiert kísérő videó szerint minden felszereltségi szinten standard lesz a mátrix fényszóró – de, hogy ez minden piacon így lesz-e, arról egyelőre még nincs információnk

Lágy-hibrid és öntöltő meghajtás

Az autó premierje előtt olyan hírek láttak napvilágot, miszerint Európában csak az e-POWER hajtáslánccal lesz elérhető a típus, de mint most kiderült lesz belőle egy lágy-hibrid is.

Utóbbival kezdve a sort, az MHEV változat első tengelyét egy 163 lóerős 1,5 literes benzinmotor hajtja a megszokott módon, de egy 12 voltos akkuba vissza tudja tölteni a fékezési energiát, ami azután akár 6 Nm extra nyomatékot is adhat gyorsításkor.

Az autógyártó ezzel együtt is arra számít, hogy a soros hibrid változat adja majd az eladások zömét. Ebben az energiaforrás szintén egy benzinmotor, azonban ez nem tudja közvetlenül hajtani a kerekeket, hanem generátorként működve termeli az áramot a villanymotornak. Az alapváltozatban egy villanymotor jár az autóhoz, de az e-4ORCE verzióban mindkét tengelyt egy-egy elektromos erőforrás forgatja meg. Előbbi 150 kW/204 lóerő, utóbbi változat pedig 157 kW/213 lóerő teljesítményre képes – itt egy 94 kilowattos hátsó hajtómű is megtalálható az autóban.

A hagyományos hibridekkel szemben a soros megoldásnál a benzinmotor egyenletesen, mindig az optimális fordulatszám tartományban üzemel, ami javítja a fogyasztást és csökkenti a károsanyag kibocsátást.

A Nissan-Renault szövetség CMF-C platformjára épülő autó soros rendszere kapcsán a gyártó kiemeli annak számos előnyét. Mivel a kerekeket mindig a villanymotorok hajtják, így a vezetési élmény hasonló az elektromos autókéhoz, azaz azonnali, hatalmas nyomaték és váltó nélküli folyamatos gyorsulás érhető el.

Emellett az összkerékhajtású verziónál sincs szükség a mechanikus AWD rendszerekben megszokott kardánalagútra, ami szűkíti a hátsó utasok lábterét. A Nissan elhozta a villanyautóból ismert e-pedál rendszert az X-Trailbe, így lehetőség van az egypedálos vezetésre is.

A bemutató során a cég többször is kiemelte, hogy az autó egyik előnye, hogy nem szükséges annak elektromos töltése.

A lágy hibrid változat valamivel 10, a soros hibridek pedig 7-8 másodperces gyorsulással rendelkeznek. A fogyasztás előbbinél 7, utóbbiaknál 6 liter körül alakul, a WLTP szabvány szerint.

Az autók magyar ára egyelőre nem ismert, de Németországban a legolcsóbb, Visia felszereltségű lágy-hibrid 35 ezer eurótól indul, míg a fullextrás Tekna+ összkerékhajtású verziója 56 ezer euróig nyújtózkodik. Ez 15-22 millió forint közötti ársávot valószínűsít.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.