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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ahogy arról nemrég írtunk, nem csak a kínai és német cégek tudnak elektromos buszokat gyártani. Igazi kelet-európai sikertörténet a lengyel Solaris esete, amely már több mint ezer megrendelést kapott csak a csuklós villanybuszára, és ma már a negyedik generációnál tart.

Most itthon is tesztelik ezeket a járműveket.

Ingyen lehet használni

Szeptember 1. és 26. között Solaris Urbino 15 LE típusú elektromos buszokat tesztel a Volánbusz – adta hírül az MTI.

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

A budapesti Kelenföld vasútállomásról Érd, Pusztazámor, valamint Százhalombatta viszonylatában, Érden belül pedig a legtöbb városi vonalon ki lehet majd próbálni ezeket a járműveket, mégpedig ingyen. A menetrend a Volánbusz honlapján érhető el, de az egyszerűség kedvéért beszúrjuk ide is.

A tesztüzem nemcsak a lakosság, a Volánbusz szakemberei számára is remek lehetőség a valós körülmények közötti tapasztalatszerzésre. A cég azt tervezi, hogy a jövőben több elektromos buszt is beszerez majd.

A Solaris U15 LE solo busz a cég egy új fejlesztése, a negyedik generációt 2020 októberében mutatták be, és van belőle városi illetve elővárosi forgalomba tervezett változat is. A 15 méteres, 65 ülőhelyes járművet egy 300 kW (408 LE) maximális teljesítményű motor hajtja, és maximum hat akkucsomagot kaphat összesen 470 kWh kapacitással. Ezek közül négy a padló alatt, kettő pedig a tetőn kap helyet. A buszok töltése történhet CCS aljzaton, maximálisan 260 kW teljesítménnyel, vagy opcionálisan pantográfon keresztül is.

A motorokat és a tengelyeket a német ZF gyártja, és elérhető hozzá számos vezetéstámogató rendszer, így a fék és stabilitás asszisztensek mellett a Mobileye Shield+ ütközéselkerülő automatikája is. Ez utóbbi monitorozza a holtteret és megakadályozza a frontális ütközéseket, figyelmeztet a sávelhagyásnál, felismeri a bicikliseket és a gyalogosokat, megakadályozza a ráfutásos baleseteket és figyelmezteti a sofőrt a sebességhatárokra is.

Az utasok kényelmét az opcionális légkondicionáló mellett kérésre energiatakarékos hőszivattyús fűtés, valamint szériában légrugó által könnyített fel- és leszállás szolgálja.

Varsónak elfelejtettek szólni, hogy tévút az elektromos busz

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.