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
auto

Több kínai autógyár elkezdte felajánlani a vásárlóinak, hogy frissebbre cserélik az autójukban található infotainment rendszer lelkét, a számítógép vezérlőegységét.

A Ford érdekes megoldást választott ehhez.

Plug & Play?

Miközben a legtöbb forgalomban lévő autó egyik gyenge pontja az egyre fontosabb szerepet betöltő központi kijelzőt meghajtó hardver gyenge teljesítménye, egyes újabb generációs típusokba most már a mobileszközök világából ismert Qualcomm vezérlőegységét szerelik. Az SoC, azaz System-on-Chip több mint egyszerű processzor, ugyanis legtöbbször tartalmazza a grafikus magot, illetve a hálózati kapcsolathoz szükséges LTE, WiFi és Bluetooth hardverelemeket is.

Kínában most még egy szinttel feljebb léptek, ugyanis vannak olyan helyi márkák, amelyek akár ingyen is a legújabb generációs Qualcomm Snapdragon 8155-ös vezérlőegységre kezdték cserélni a korábban eladott autók hardverét. Ez a szilícium lapka egyébként már nem egy a mobiltelefonokból kölcsönzött darab, hanem kifejezetten az autóipar számára lett kifejlesztve.

A Ford most első nyugati gyártóként csatlakozott ehhez a trendhez, amikor ingyenes cserét hirdetett meg a Mustang Mach-e kínai vásárlói számára. A cég szerint a Snapdragon 820A-t váltó 8155-ös sokkal jobb felhasználói élményt tesz lehetővé és a vezeték nélküli frissítések is gyorsabbak lesznek általa.

Az amerikai gyártó nagyvonalú ajánlatának azonban van egy apró betűs része is. Eszerint aki élni kíván a lehetőséggel, annak be kell szerveznie legalább öt ismerősét a Ford Mach-e programjába és egynek tesztvezetésen is részt kell vennie.

A vásárlók egy része ezt eléggé rossz néven vette és piramisjátékhoz hasonlította, különösen azért, mivel ez nem csak a régi, hanem az új autókra is vonatkozik, amelyeket változatlanul a régi hardverrel szállítanak ki – számolt be róla a CnEVPost kínai villanyautós oldal.

A csere egyébként a NIO-nál 550 és 740 ezer forint közötti összegbe kerül, annak függvényében, hogy a 4G-s, vagy 5G-s változatot kérjük, míg a Dongfeng Voyah márkája 760 ezer forintnak megfelelő jüant kér érte. A Geely új prémium ZEEKR márkája viszont teljesen ingyen cseréli a hardvert.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.