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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Európába érkezett az első MG4 szállítmány

elektromos autó

Múlt pénteken megérkezett a belgiumi Zeebrugge kikötőjébe az MG új, tisztán elektromos járműveinek első szállítmánya, melyet nálunk MG4-nek, az anyaországban azonban Mulannak neveztek el. Júliusban több mint 1000 db MG4 indult el a sanghaji Haitong kikötőből, mivel a tervek szerint szeptember 13-án mutatják be Kínában és közel 20 európai országban.

Fotó: Xinhua/Pan Geping

Az MG4 az első MG modell a SAIC új, MSP (Modular Scalable Platform) padlólemezén. Az autó 4287 mm hosszú, 1836 mm széles, és 1504 mm magas, az akkumulátorpakk egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy mindössze 110 mm vastag, így kevésbé emeli meg az autó padlólemezét, ami a laposabb építésű elektromos autóknál gyakran magasra húzott lábakat jelent a hátul ülő utasoknak. Az MG4 kétféle akku kapacitással kerül piacra, az 51 kWh-s csomag WLTP ciklus szerint 350 kilométerre, a 64 kWh-s pedig 450 kilométeres hatótávra elegendő.

A villanymotor a hátsó tengelyt hajtja, teljesítménye a kisebb akkuval maximum 125 kW, a nagyobbal 150 kW. A későbbiekben összkerekes változatot is tervez a gyártó.

Kiderült, milyen tudással jön hazánkba az új kínai villanyautó

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.