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 A Renault is stratégiát vált, ahogy fogalmaznak tömeggyártóból a jó ár-érték arány képviselőjévé akarnak előre lépni. Az átalakulás részeként új alapokra kívánják helyezni a kereskedői szerződéseiket is, de a feltételek egyelőre elfogadhatatlanok a német partnerek számára. Tényleg kenyértörésre viszik a dolgot? A teljes hálózat Az Automobilwoche német szaklap híre szerint komolyan az a veszély fenyeget, hogy a Renault a teljes német értékesítési hálózatával szerződést bonthat. A VDRP nevű szervezetbe tömörült német Renault illetve Dacia kereskedések és a cég között már nyár eleje óta folynak a tárgyalások, de a partnerek most arról beszéltek a sajtónak, hogy könnyen lehet, hogy a kereskedők elbúcsúznak a két márkától. Egy anonimitásba burkolódzó kereskedő szerint például a gyártó követelései annyira elfogadhatatlanok, hogy ők új szerződést így semmiképpen nem írnak alá. A franciák ugyanis, többek között, meg akarják felezni a partnereik haszonkulcsát, és azt is feltételnek szabták, hogy a szövetségük több megszerzett jogáról mondjon le. A változások olyan messze mennének, hogy a VDRP teljesen elveszítené a befolyását. Számítások szerint a szerződések felbontása 100 millió euro feletti kártérítést vonna maga után a gyártó számára, de a felek még ebben az összegben sem tudtak megegyezni. A francia vállalat ugyanis autónként 1200 eurót fizetne a távozó kereskedések Renault eladásai és 800 eurót a Daciák értékesítése után, de azok ezt keveslik és perrel fenyegetnek. A francia gyártó egyébként már a Kadjar utód Austral piaci bevezetése kapcsán kihúzta a gyufát a VDRP-nél. Az ősszel debütáló típus kapcsán nem konzultált a szervezettel, és egyoldalúan a felére csökkentette a kereskedők hasznát. A szövetség úgy véli , hogy már ez a lépés is jogi következményekkel járhat. A VDRP szerint heteken belül megszűnhet a szerződés a Renault csoport és jelenlegi német viszonteladói között. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!