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
auto

Elstartolt a legerősebb olasz szupersportautó sorozatgyártása

elektromos autó

Megkezdődött az 1900 lóerős Pininfarina Battista elektromos szupersportautó sorozatgyártása az Automobili Pininfarina dizájn-, mérnöki, és fejlesztési központjának egy erre a célra kialakított területén az olaszországi Cambianóban. Mindössze 150 darab készül a különleges álomautóból, de olyan mértékű személyre szabást ígér a gyártó, hogy aligha készül két ugyanolyan példány.

A Battista még 2019-ben mutatkozott be a valaha készült legerősebb, sorozatgyártási szándékkal készített olasz hiperautóként. A hajtáslánc fejlesztésénél az volt a cél, hogy a villanyautó kétszer olyan erős legyen, mint bármely Formula 1-es versenyautó, ebben pedig az a vállalat segített, amely szintén most kezdte meg forradalmi szuperautójának sorozatgyártását: a horvát Rimac.

Az olasz formatervezők mesterműve: megmutatta villany-sportautóját a Pininfarina

A Pininfarina járműve 1900 lóerőt hordoz a szénszálas váz alatt 2300 Nm nyomaték mellett, a százas sprintet állítólag 1,9 másodperc alatt lefutja. Végsebessége 350 km/h, az elektromosság tárolásához pedig egy 120 kWh-s akkupakkot helyeztek el az autó aljában T-alakban, amivel elvileg 500 kilométer is megtehető egy töltéssel.

Az elektromos GT-t kézzel szerelik össze egy 2300 négyzetméteres területen, ahol 14 gyártási és minőségellenőrzési zónán halad végig. Minden példány összeszerelése 10 hetet vesz igénybe, kivéve az első 5 darabot, a Battista Anniversario kiadás kézzel festett felülete ugyanis meghosszabbított, 18 hetes folyamatot igényel. Az ügyfelek szinte végtelen konfigurációs lehetőséget kapnak, választhatnak külső festések, anyagminták közül, átszínezhetik a féknyerget, felnit és egyéb alkatrészeket. Az autók külsején elvégezhető személyre szabás állítólag 13,9 kvintillió (1030) változatban lehetséges. Belül ennél visszafogottabbak a lehetőségek, minden apróságot összeszámolva „csupán” 128 millió összeállítást kínál az utastér.

A Battista legelső sorozatgyártott darabját augusztusban, Kaliforniában mutatják be, a kiszállítás a vásárlókhoz még a nyáron megkezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.