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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Elstartolt a legerősebb olasz szupersportautó sorozatgyártása

elektromos autó

Megkezdődött az 1900 lóerős Pininfarina Battista elektromos szupersportautó sorozatgyártása az Automobili Pininfarina dizájn-, mérnöki, és fejlesztési központjának egy erre a célra kialakított területén az olaszországi Cambianóban. Mindössze 150 darab készül a különleges álomautóból, de olyan mértékű személyre szabást ígér a gyártó, hogy aligha készül két ugyanolyan példány.

A Battista még 2019-ben mutatkozott be a valaha készült legerősebb, sorozatgyártási szándékkal készített olasz hiperautóként. A hajtáslánc fejlesztésénél az volt a cél, hogy a villanyautó kétszer olyan erős legyen, mint bármely Formula 1-es versenyautó, ebben pedig az a vállalat segített, amely szintén most kezdte meg forradalmi szuperautójának sorozatgyártását: a horvát Rimac.

Az olasz formatervezők mesterműve: megmutatta villany-sportautóját a Pininfarina

A Pininfarina járműve 1900 lóerőt hordoz a szénszálas váz alatt 2300 Nm nyomaték mellett, a százas sprintet állítólag 1,9 másodperc alatt lefutja. Végsebessége 350 km/h, az elektromosság tárolásához pedig egy 120 kWh-s akkupakkot helyeztek el az autó aljában T-alakban, amivel elvileg 500 kilométer is megtehető egy töltéssel.

Az elektromos GT-t kézzel szerelik össze egy 2300 négyzetméteres területen, ahol 14 gyártási és minőségellenőrzési zónán halad végig. Minden példány összeszerelése 10 hetet vesz igénybe, kivéve az első 5 darabot, a Battista Anniversario kiadás kézzel festett felülete ugyanis meghosszabbított, 18 hetes folyamatot igényel. Az ügyfelek szinte végtelen konfigurációs lehetőséget kapnak, választhatnak külső festések, anyagminták közül, átszínezhetik a féknyerget, felnit és egyéb alkatrészeket. Az autók külsején elvégezhető személyre szabás állítólag 13,9 kvintillió (1030) változatban lehetséges. Belül ennél visszafogottabbak a lehetőségek, minden apróságot összeszámolva „csupán” 128 millió összeállítást kínál az utastér.

A Battista legelső sorozatgyártott darabját augusztusban, Kaliforniában mutatják be, a kiszállítás a vásárlókhoz még a nyáron megkezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.