Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvaycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtNjAweDUwMC0yMDI1LTEyLTA4LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtMTMwMHg2MDAtMjAyNS0xMi0wOC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzEyL2tpYS1wdjUtY2FyZ28tZGVjLTEzMDB4NjAwLTIwMjUtMTItMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szinte pontosan egy évvel ezelőtt, 2022 október közepén írtuk meg, hogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azt fontolgatta, hogy vállalata teljesen kivonulhat Kínából – legalábbis ami a helyi gyártást illeti. De mivel az ázsiai ország a világ legnagyobb autópiaca, azért nem ették annyira forrón azt a kását. Most új stratégiát találtak ki, egy helyi villanyautó gyártóban vettek 21 százalék részesedést. Nagy lépés A Stellantis még tavaly döntött úgy, hogy megszünteti a kínai Guangzhou Automobile Grouppal kötött együttműködését, és az alacsony eladási számok miatt felhagy a Jeep márka helyi gyártásával. Kiakadt a Stellantis vezére Ekkoriban az is felmerült, hogy másik, a Dongfenggel üzemeltetett vegyesvállalatukat is beszántják, és a továbbiakban nem készül majd se Citroën se Peugeot az országban, hanem mindent importálnak – ha egyáltalán maradnak. Most éles irányváltással mégis a kínai jelenlét mellett döntöttek, amikor bejelentették, hogy 1,6 milliárd dollárért 21 százalékot vásárolnak a Leapmotor kínai villanyautó gyártóban. A tárgyalások tényéről először augusztusban írtunk, és úgy néz ki az akkori pletykák beigazolódtak. A Leapmotor egy eléggé kis szereplő a 27 milliós kínai autópiacon, tavaly csak 111 ezer járművet értékesített, de korábban állítólag a Volkswagen is érdeklődött iránta. Leapmotor C01 (forrás: autohome.com) Az új megállapodás részeként a két cég létrehoz egy holland bejegyzésű leányvállalatot is, amelyben a Stellantis 51 százalékkal bír majd, és exkluzív jogokat kap a Leapmotor termékeinek exportjára, valamint Kínán kívüli gyártására. Balra Carlos Tavares a Stellantis, jobbra pedig Zhu Jiangming, a Leapmotor CEO-ja. Forrás: Stellantis. Egyébként hivatalosan az amerikai, francia, német és olasz márkákat egyesítő Stellantis is holland központtal rendelkezik, így a döntés logikus, közel tartja az új céget a konszern felsővezetéséhez. A kínai jelenlét kapcsán Tavares őszintén fogalmazott: Nem voltunk eddig túl sikeresek Kínában, ezért inkább egy kínai partnerre támaszkodunk. Akkor van a legjobb esélyed Kínában nyerni, ha azt egy kínai céggel közösen próbálod meg – nyilatkozta a Stellantis vezére. A kínai autók exportja 2024 második felében kezdődhet meg, és a Stellantis azt várja, hogy ez a lépés segít teljesíteni európai elektromos célkitűzéseit – írja az Automotive News Europe. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!