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 Szinte pontosan egy évvel ezelőtt, 2022 október közepén írtuk meg, hogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azt fontolgatta, hogy vállalata teljesen kivonulhat Kínából – legalábbis ami a helyi gyártást illeti. De mivel az ázsiai ország a világ legnagyobb autópiaca, azért nem ették annyira forrón azt a kását. Most új stratégiát találtak ki, egy helyi villanyautó gyártóban vettek 21 százalék részesedést. Nagy lépés A Stellantis még tavaly döntött úgy, hogy megszünteti a kínai Guangzhou Automobile Grouppal kötött együttműködését, és az alacsony eladási számok miatt felhagy a Jeep márka helyi gyártásával. Kiakadt a Stellantis vezére Ekkoriban az is felmerült, hogy másik, a Dongfenggel üzemeltetett vegyesvállalatukat is beszántják, és a továbbiakban nem készül majd se Citroën se Peugeot az országban, hanem mindent importálnak – ha egyáltalán maradnak. Most éles irányváltással mégis a kínai jelenlét mellett döntöttek, amikor bejelentették, hogy 1,6 milliárd dollárért 21 százalékot vásárolnak a Leapmotor kínai villanyautó gyártóban. A tárgyalások tényéről először augusztusban írtunk, és úgy néz ki az akkori pletykák beigazolódtak. A Leapmotor egy eléggé kis szereplő a 27 milliós kínai autópiacon, tavaly csak 111 ezer járművet értékesített, de korábban állítólag a Volkswagen is érdeklődött iránta. Leapmotor C01 (forrás: autohome.com) Az új megállapodás részeként a két cég létrehoz egy holland bejegyzésű leányvállalatot is, amelyben a Stellantis 51 százalékkal bír majd, és exkluzív jogokat kap a Leapmotor termékeinek exportjára, valamint Kínán kívüli gyártására. Balra Carlos Tavares a Stellantis, jobbra pedig Zhu Jiangming, a Leapmotor CEO-ja. Forrás: Stellantis. Egyébként hivatalosan az amerikai, francia, német és olasz márkákat egyesítő Stellantis is holland központtal rendelkezik, így a döntés logikus, közel tartja az új céget a konszern felsővezetéséhez. A kínai jelenlét kapcsán Tavares őszintén fogalmazott: Nem voltunk eddig túl sikeresek Kínában, ezért inkább egy kínai partnerre támaszkodunk. Akkor van a legjobb esélyed Kínában nyerni, ha azt egy kínai céggel közösen próbálod meg – nyilatkozta a Stellantis vezére. A kínai autók exportja 2024 második felében kezdődhet meg, és a Stellantis azt várja, hogy ez a lépés segít teljesíteni európai elektromos célkitűzéseit – írja az Automotive News Europe. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!