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 Bő egy évvel az alapmodell piaci bevezetése után tegnap elstartolt a Xiaomi SU7 teljesítménycentrikus változatának értékesítése Kínában. Tíz perc alatt több mint 6900 megrendelés futott be rá. Az SU7 Ultra tavaly októberben debütált, azóta pedig ügyesen fenntartotta az érdeklődést a gyártó: egy sportgúnyába öltöztetett prototípus két versenypályán is megmutatta, hogy nem dísznek hurcolja magával a három villanymotort. Sőt, azóta egy harmadik rekord is összejött: februárban a Shanghai International Circuit aszfaltján vette el a koronát a Porsche Taycan Turbo GT-től, és lett a pálya leggyorsabb széria autója. Megmutatta a Xiaomi, mire képes ultraerős villanyautója a pályán A sportszedán brutális teljesítményt és szédítő gyorsulást ad a vásárlói kezébe: az első tengelyen 288 kW (386 LE) dolgozik, a hátsó tengelyt pedig két 425 kW-os (570 LE-s) motor hajtja, így a rendszer összteljesítménye eléri az 1138 kilowattot (1526 lóerőt), 1770 Nm csúcsnyomaték mellett. Aki nem fél a sebességtől, az egészen 359 km/h-ig tud gyorsulni, álló rajtból 100-as tempóra pedig 1,98 másodperc alatt lő ki az autó. Aki kifejezetten versenypályán akarná használni az Ultrát, megvásárolhatja a Racing kiegészítő csomagot, ami sportosabb felfüggesztést, abroncsokat, és fékbetéteket tartalmaz. Emellett egy különleges, kétszemélyes Nürburgring Limited Edition verziót is bejelentett a Xiaomi. A CATL által gyártott, Qilin 2.0 NMC kémiás, 93,7 kWh kapacitású akkumulátorral mintegy 620 km a jármű hatótávja a CLTC szabvány szerint. Az aksi akár 11 perc alatt feltölthető 10%-ról 80%-ra. Az utasteréből nem sajnálták a szénszálas elemeket, összesen 17 helyen, 3,74 négyzetméteren használták ezt a könnyű, de rendkívül erős és tartós anyagot. Ha a külső alkatrészeket is hozzáadjuk, 5,5 négyzetméternyi szénszál borítja be az Ultrát. A pilótafülkében Alcantara kárpitozást használtak a tervezők, amely elmondásuk szerint megoldást nyújt a fényvisszaverődés problémájára, ráadásul 50%-kal könnyebb a hagyományos bőrkárpitnál. Külsőre a megnagyobbított lökhárítók, a féknyereg, és a hátsó szárny különbözteti meg az Ultrát az alap SU7-től. S bár ránézésre aligha látható, a karosszéria módosításai miatt hosszabb és szélesebb is az újdonság. Emellett egyedi színeket is bevezetett hozzá a vállalat. Az SU7 Ultra 529.900 jüanról indul, ami 28,1 millió forintnak felel meg. A tegnap bejelentett ár kellemes meglepetés lehetett a vásárlóknak, októberben ugyanis még 35%-kal drágábban, 814.900 jüanos áron lehetett előrendelni a villanyautót. A legelső vásárlók már márciusban átvehetik az autót, a tömeges kiszállítás áprilisban indul, és a Xiaomi biztos benne, hogy az év végéig sikerül 10.000 példányt átadni a vásárlóknak. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!