Bő egy évvel az alapmodell piaci bevezetése után tegnap elstartolt a Xiaomi SU7 teljesítménycentrikus változatának értékesítése Kínában. Tíz perc alatt több mint 6900 megrendelés futott be rá.
Az SU7 Ultra tavaly októberben debütált, azóta pedig ügyesen fenntartotta az érdeklődést a gyártó: egy sportgúnyába öltöztetett prototípus két versenypályán is megmutatta, hogy nem dísznek hurcolja magával a három villanymotort. Sőt, azóta egy harmadik rekord is összejött: februárban a Shanghai International Circuit aszfaltján vette el a koronát a Porsche Taycan Turbo GT-től, és lett a pálya leggyorsabb széria autója.
Megmutatta a Xiaomi, mire képes ultraerős villanyautója a pályán
A sportszedán brutális teljesítményt és szédítő gyorsulást ad a vásárlói kezébe: az első tengelyen 288 kW (386 LE) dolgozik, a hátsó tengelyt pedig két 425 kW-os (570 LE-s) motor hajtja, így a rendszer összteljesítménye eléri az 1138 kilowattot (1526 lóerőt), 1770 Nm csúcsnyomaték mellett. Aki nem fél a sebességtől, az egészen 359 km/h-ig tud gyorsulni, álló rajtból 100-as tempóra pedig 1,98 másodperc alatt lő ki az autó.
Aki kifejezetten versenypályán akarná használni az Ultrát, megvásárolhatja a Racing kiegészítő csomagot, ami sportosabb felfüggesztést, abroncsokat, és fékbetéteket tartalmaz. Emellett egy különleges, kétszemélyes Nürburgring Limited Edition verziót is bejelentett a Xiaomi.
A CATL által gyártott, Qilin 2.0 NMC kémiás, 93,7 kWh kapacitású akkumulátorral mintegy 620 km a jármű hatótávja a CLTC szabvány szerint. Az aksi akár 11 perc alatt feltölthető 10%-ról 80%-ra.
Az utasteréből nem sajnálták a szénszálas elemeket, összesen 17 helyen, 3,74 négyzetméteren használták ezt a könnyű, de rendkívül erős és tartós anyagot. Ha a külső alkatrészeket is hozzáadjuk, 5,5 négyzetméternyi szénszál borítja be az Ultrát. A pilótafülkében Alcantara kárpitozást használtak a tervezők, amely elmondásuk szerint megoldást nyújt a fényvisszaverődés problémájára, ráadásul 50%-kal könnyebb a hagyományos bőrkárpitnál.
Külsőre a megnagyobbított lökhárítók, a féknyereg, és a hátsó szárny különbözteti meg az Ultrát az alap SU7-től. S bár ránézésre aligha látható, a karosszéria módosításai miatt hosszabb és szélesebb is az újdonság. Emellett egyedi színeket is bevezetett hozzá a vállalat.
Az SU7 Ultra 529.900 jüanról indul, ami 28,1 millió forintnak felel meg. A tegnap bejelentett ár kellemes meglepetés lehetett a vásárlóknak, októberben ugyanis még 35%-kal drágábban, 814.900 jüanos áron lehetett előrendelni a villanyautót. A legelső vásárlók már márciusban átvehetik az autót, a tömeges kiszállítás áprilisban indul, és a Xiaomi biztos benne, hogy az év végéig sikerül 10.000 példányt átadni a vásárlóknak.