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
auto

Még mindig nyereséges a Stellantis, de nagyot esett a profit

üzlet

Ahogy arra számítani lehetett, nem sikerült túl jól a Stellantis előző éve.

Az eladási darabszámokhoz képest azonban jóval nagyobb mértékben csökkent a nyereség.

Kevés jó hír

A Stellantis gyakorlatilag a 2021-es megalapítása óta egy pénznyomda volt, 2023 végéig összesen közel 50 milliárd eurónyi adózott nyereséget termelt, ám 2024-ben nagyot fordult a világ a céggel.

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

Tavaly az eladási darabszám 12, az árbevétel 17, míg a nyereség 70 százalékkal csökkent az előző évhez képest.

Így 157 milliárd eurós árbevétel mellett mindössze 5,5 milliárdos adózott eredményt tudtak felmutatni. A működési eredmény 64 százalékkal romlott, míg a cég által fontosnak tartott ipari tevékenységből származó free cash flow (ebben nincs benne a pénzügyi, lízing részleg) negatív hatmilliárd euró volt.

A rossz hírek mellett azért néhány pozitívumot is meg tudott osztani a vállalat, így például a főleg Észak-Amerikában komoly problémákat okozó felgyűlt eladatlan raktárkészletet 20 százalékkal 304 ezerre csökkentették a kijelölt a 330 ezres céllal szemben.

A cég kiemelte az STLA Medium és STLA Large platformok gyártásának megkezdését, amelyekre olyan autók érkeztek, mint a Peugeot e-3008, e-5008, vagy az Opel Grandland, de fontos a Smart Car platform is, amire az ë-C3, Frontera és Grande Panda modellek érkeztek és érkeznek.

A Stellantis 2025-ben 10 új termék piaci bevezetését tervezi.

A vállalat adósságállománya 2024 végén 37 milliárd, készpénztartalékai és egyéb értékpapírjai azonban ennél 2,4 milliárd euróval magasabb összeget tettek ki.

12 százalékkal csökkentek tavaly a Stellantis eladásai

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.