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 Több európai nagyvárosban is megkezdődött a Renault Csoport és a WeRide együttműködésében fejlesztett teljesen önvezető elektromos minibusz tesztelése. A 4-es szintű autonómiával rendelkező jármű legelső éles bevetésére tavaly tavasszal került sor, amikor emberi beavatkozás nélkül, a Roland Garros teniszbajnokság látogatóit fuvarozta a parkoló és a stadion között. A francia autógyártó közleménye szerint akkor mintegy 1000 kilométert tett meg a szolgálatba állított két minibusz, és közel 700 ember tapasztalhatta meg, hol tart jelenleg az önvezető technológia. Önvezető kisbuszokkal szállítják a teniszrajongókat Párizsban A tavalyi sikeres bevetést követően most újabb projektekre került sor. Barcelonában március 10. és 14. között jelöltek ki egy 2,2 kilométeres kört a város szívében, ahol az érdeklődők láthatták, hogyan boldogul a minibusz a komplex városi környezettel. Március 10-én a franciaországi Valence-ben is elindult egy kísérleti projekt, amely április 19-ig tart, ezt követően pedig – a tervek szerint 2025 júliusától – már egy kereskedelmi szolgáltatás keretein belül fognak utasokat szállítani a járművek. A Lyon és Marseille között, a Rhône partján fekvő településen a helyi TGV állomást, és az azt körülvevő 162 hektáros ipari park szereplőit köti majd össze az autonóm közlekedési szolgáltatás. A Renault és a WeRide január óta Zürichben is jelen van, itt a nemzetközi repülőtér dolgozóinak biztosítanak fuvarokat a terminálok között. A Renault megjegyzi, hogy a sikeres demonstrációs projektek újabb és újabb mobilitási szereplők (helyi hatóságok, közlekedési szolgáltatók, magánterületi vezetők) érdeklődését keltik fel, így hamarosan még több projekt bejelentése várható. A Renault és a WeRide autonóm minibuszainak biztonságos működéséről távfelügyelet gondoskodik, a fedélzeten nem utazik biztonsági személyzet. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!