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 A DS Automobiles bemutatta legújabb modelljét, a DS N°4-et, amellyel a francia vállalat a prémium kompakt ferdehátú kategóriában igyekszik új mércét felállítani. Az újdonság valójában az eddig DS4 néven ismert jármű megújult változata, de nem csupán névváltásról és vizuális frissítésről van szó: ezentúl teljesen elektromos hajtással is elérhető lesz a modell. A Stellantis EMP2 platformjára épített DS N°4 sportos, mégis elegáns megjelenését különleges arányainak köszönheti: 4,40 méteres hosszúságával, 1,87 méteres szélességével és 1,47 méteres magasságával karakteres, dinamikus kiállású kompakt modellt faragtak belőle. Az áramvonalas, feszített vonalakkal formált karosszéria és a síkba simuló kilincsek a letisztult dizájnt hangsúlyozzák, miközben a 720 mm átmérőjű kerekek és az alacsony, sportos sziluett erőt és dinamizmust sugároznak. Minden hajtáslánchoz alapáron 19 colos felnik járnak, míg a plug-in hibrid változathoz opcionálisan 20 colos kerékszett is választható.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 Az autó orrkialakítása teljesen új: a laposabb frontrész látványos, fekete, széles hűtőrácsot kapott, amelybe integrálták az E-TENSE Performance tanulmányon és a DS N°8 szériamodellen is látható LED-es fénygrafikát. A nappali menetfények szegmensei a lökhárító két szélétől indulva a megvilágított DS-emblémáig futnak, egyedi, magabiztos arculatot adva a modellnek. A motorháztető 12 milliméterrel meghosszabbított kialakítása tovább erősíti a szélességérzetet, a fekete hűtőrács speciális, fényes lakkbevonata pedig tartósságot és prémium megjelenést biztosít. Az utastérben a vezető előtt egy új, 10,25 colos, nagy felbontású digitális műszeregység kapott helyet, ehhez társul a DS Extended Head Up Display is, továbbá a műszerfal közepén egy második, 10 colos érintőképernyőn keresztül kezelhető a DS Iris System infotainment rendszer. A tisztán elektromos változat 213 lóerős és 343 Nm nyomatékú, nettó 58,3 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, a WLTP szerinti hatótáv akár a 450 kilométert is elérheti. Váltóáramú hálózaton 11 kW-tal, egyenáramú töltőoszlopon pedig maximum 120 kW teljesítménnyel lehet tölteni, így egy 20-80%-os töltés körülbelül fél órát vesz igénybe. A DS N°4-gyel egy új plug-in hibrid hajtásláncot is bevezet a vállalat, amely 30%-kal nagyobb elektromos hatótávot kínál az előző generációhoz képest. A rendszer egy 180 lóerős, turbós négyhengeres benzinmotort és egy 125 lóerős villanymotort kombinál, amelyeket egy új fejlesztésű, eDCT7 duplakuplungos automata váltó kapcsol össze. A kombinált teljesítmény 225 lóerő és 360 Nm nyomaték, amivel az autó 7,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – 0,3 másodperccel gyorsabban, mint korábban. A 14,6 kWh kapacitású akkumulátorral a DS N°4 akár 81 kilométert is megtehet tisztán elektromosan (WLTP szerint), mielőtt hibrid üzemmódba váltana. Alapfelszereltségként 3,7 kW-os fedélzeti töltőt kap, de elérhető egy 7,4 kW-os változat is a gyorsabb töltés érdekében. A teljesen elektromos és a plug-in hibrid változatok mellett sima hibrid hajtású típus is megtalálható lesz a portfólióban. A N°4 csomagtartója a hibrid változat esetében 430 literes, a plug-in hibrid verziónál 360 literes, a tisztán elektromos N°4 E-TENSE esetében pedig 390 literes kapacitást kínál. A praktikus méretű, alacsonyan kialakított rakodóperemmel rendelkező csomagtér könnyedén megpakolható, a csomagtérajtó pedig akár érintésmentes, láblendítéssel vezérelt nyitással is elérhető. Az autó számos új összekapcsolt szolgáltatást kínál, amelyek megkönnyítik a töltést és javítják a felhasználói élményt. Az EV Routing funkció valós idejű adatokat figyelembe véve tervezi meg a hosszú utak töltési megállóit. Az e-Routes alkalmazás az utazás előtt és közben is kiszámítja a teljes menetidőt és javasolhat alternatív útvonalakat. A töltés előtti akkumulátor-előmelegítés csökkenti a hidegben a töltési időt. Az e-Remote funkcióval távolról figyelhető az akkumulátor töltöttsége, szabályozható a fűtés, és beállítható egy 80%-os töltési limit az akku élettartamának védelmére. A V2L (Vehicle to Load) funkcióval az autó külső eszközöket is tud árammal ellátni. A DS N°4 piaci bevezetése várhatóan a nyáron indul, az ára egyelőre nem ismert. Rendelhető Európában a DS nagy hatótávú villanyautója 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!