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 A DS Automobiles bemutatta legújabb modelljét, a DS N°4-et, amellyel a francia vállalat a prémium kompakt ferdehátú kategóriában igyekszik új mércét felállítani. Az újdonság valójában az eddig DS4 néven ismert jármű megújult változata, de nem csupán névváltásról és vizuális frissítésről van szó: ezentúl teljesen elektromos hajtással is elérhető lesz a modell. A Stellantis EMP2 platformjára épített DS N°4 sportos, mégis elegáns megjelenését különleges arányainak köszönheti: 4,40 méteres hosszúságával, 1,87 méteres szélességével és 1,47 méteres magasságával karakteres, dinamikus kiállású kompakt modellt faragtak belőle. Az áramvonalas, feszített vonalakkal formált karosszéria és a síkba simuló kilincsek a letisztult dizájnt hangsúlyozzák, miközben a 720 mm átmérőjű kerekek és az alacsony, sportos sziluett erőt és dinamizmust sugároznak. Minden hajtáslánchoz alapáron 19 colos felnik járnak, míg a plug-in hibrid változathoz opcionálisan 20 colos kerékszett is választható. Az autó orrkialakítása teljesen új: a laposabb frontrész látványos, fekete, széles hűtőrácsot kapott, amelybe integrálták az E-TENSE Performance tanulmányon és a DS N°8 szériamodellen is látható LED-es fénygrafikát. A nappali menetfények szegmensei a lökhárító két szélétől indulva a megvilágított DS-emblémáig futnak, egyedi, magabiztos arculatot adva a modellnek. A motorháztető 12 milliméterrel meghosszabbított kialakítása tovább erősíti a szélességérzetet, a fekete hűtőrács speciális, fényes lakkbevonata pedig tartósságot és prémium megjelenést biztosít. Az utastérben a vezető előtt egy új, 10,25 colos, nagy felbontású digitális műszeregység kapott helyet, ehhez társul a DS Extended Head Up Display is, továbbá a műszerfal közepén egy második, 10 colos érintőképernyőn keresztül kezelhető a DS Iris System infotainment rendszer. A tisztán elektromos változat 213 lóerős és 343 Nm nyomatékú, nettó 58,3 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, a WLTP szerinti hatótáv akár a 450 kilométert is elérheti. Váltóáramú hálózaton 11 kW-tal, egyenáramú töltőoszlopon pedig maximum 120 kW teljesítménnyel lehet tölteni, így egy 20-80%-os töltés körülbelül fél órát vesz igénybe. A DS N°4-gyel egy új plug-in hibrid hajtásláncot is bevezet a vállalat, amely 30%-kal nagyobb elektromos hatótávot kínál az előző generációhoz képest. A rendszer egy 180 lóerős, turbós négyhengeres benzinmotort és egy 125 lóerős villanymotort kombinál, amelyeket egy új fejlesztésű, eDCT7 duplakuplungos automata váltó kapcsol össze. A kombinált teljesítmény 225 lóerő és 360 Nm nyomaték, amivel az autó 7,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra – 0,3 másodperccel gyorsabban, mint korábban. A 14,6 kWh kapacitású akkumulátorral a DS N°4 akár 81 kilométert is megtehet tisztán elektromosan (WLTP szerint), mielőtt hibrid üzemmódba váltana. Alapfelszereltségként 3,7 kW-os fedélzeti töltőt kap, de elérhető egy 7,4 kW-os változat is a gyorsabb töltés érdekében. A teljesen elektromos és a plug-in hibrid változatok mellett sima hibrid hajtású típus is megtalálható lesz a portfólióban. A N°4 csomagtartója a hibrid változat esetében 430 literes, a plug-in hibrid verziónál 360 literes, a tisztán elektromos N°4 E-TENSE esetében pedig 390 literes kapacitást kínál. A praktikus méretű, alacsonyan kialakított rakodóperemmel rendelkező csomagtér könnyedén megpakolható, a csomagtérajtó pedig akár érintésmentes, láblendítéssel vezérelt nyitással is elérhető. Az autó számos új összekapcsolt szolgáltatást kínál, amelyek megkönnyítik a töltést és javítják a felhasználói élményt. Az EV Routing funkció valós idejű adatokat figyelembe véve tervezi meg a hosszú utak töltési megállóit. Az e-Routes alkalmazás az utazás előtt és közben is kiszámítja a teljes menetidőt és javasolhat alternatív útvonalakat. A töltés előtti akkumulátor-előmelegítés csökkenti a hidegben a töltési időt. Az e-Remote funkcióval távolról figyelhető az akkumulátor töltöttsége, szabályozható a fűtés, és beállítható egy 80%-os töltési limit az akku élettartamának védelmére. A V2L (Vehicle to Load) funkcióval az autó külső eszközöket is tud árammal ellátni. A DS N°4 piaci bevezetése várhatóan a nyáron indul, az ára egyelőre nem ismert. Rendelhető Európában a DS nagy hatótávú villanyautója 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!