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 Eredetileg a Sanghaji Autószalonon tervezte leleplezni vadonatúj elektromos autómodelljét a Xiaomi, ám egy halálos baleset, és az azt követő rendőrségi nyomozás végül arra késztette, hogy elhalassza a YU7 premierjét. Tegnap este azonban hivatalosan is bemutatkozott a márka legelső tisztán elektromos meghajtású szabadidő-autója, ami legalább ugyanakkora sikernek ígérkezik, mint az SU7 elektromos szedán. Gyorsul a villanyautók gyártása, megemelte éves célkitűzését a Xiaomi A YU7 nem csupán az SU7 magasított változata: egy teljesen új fejlesztésű, prémium SUV, amely a technológiai fejlettséget, luxust, és a teljesítményt egyesíti egy sportosan elegáns formaterv alatt. A modell 4999 mm hosszú, 1996 mm széles és 1600 mm magas, kereken 3 méter a tengelytávja, így az autó sziluettje egyszerre alacsony és széles, ami dinamikus és erőteljes megjelenést kölcsönöz neki mindössze 0,245 Cd légellenállási együtthatóval. Az YU7 678 literes hátsó csomagteret kínál, amely a hátsó ülések lehajtásával akár 1758 literre bővíthető. Elöl egy 141 literes frunkot is kialakítottak a tervezők, amely akár nyolc különböző módon nyitható. A dizájn különlegességei közé tartoznak a kihúzható, síkba simuló ajtókilincsek, a vízcsepp formájú, szellőzőcsatornákkal ellátott első fényszórók, valamint a prémium ultra-vörös fényű hátsó lámpák, amelyek különösen éjszaka kölcsönöznek látványos, egyedi karaktert az autónak. Az utastérben a Dual-Zone Surround Luxury Cabin koncepció tárul elénk, ami a vezetői élmény, a kényelem és a prémium minőség tökéletes egyensúlyára épít. A Nappa bőrrel borított ülések nullgravitációs pozícióba dönthetők, masszázsfunkcióval és memóriahabbal rendelkeznek. A hátsó ülések 135°-os dőlésszöggel elektromosan állíthatók, a térérzetet pedig 1,7 m²-es panorámatető fokozza. A középpontban a Xiaomi HyperVision Panoramic Display áll – egy többképernyős, mini LED-es, ívelt kijelzőrendszer, amely 1,1 méteres szélességével a szélvédő alsó részére vetíti az információkat. 108 PPD felbontással és 1200 nites fényerővel rendelkezik, tükröződésmentes, testre szabható, és a sofőr látóteréhez alkalmazkodik. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2025/05/2025-05-23-xiaomi-yu7-01.mp4 A hajtásláncokat tekintve a Xiaomi YU7 három különböző konfigurációban lesz elérhető: YU7 Standard RWD: egyetlen, 235 kW teljesítményű hátsó villanymotorral szerelt változat, amely 528 Nm nyomatékot biztosít. A 0–100 km/h-s gyorsulást 5,88 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 240 km/h. YU7 Pro AWD: két villanymotorral felszerelt összkerékhajtású modell, amely összesen 365 kW teljesítményt és 690 Nm nyomatékot nyújt. A 0–100 km/h-s sprinthez 4,27 másodpercre van szüksége, végsebessége szintén 240 km/h. YU7 Max AWD: a csúcsváltozat két villanymotorral, amelyek együttesen 508 kW teljesítményt és 866 Nm nyomatékot adnak le. A gyorsulása 0–100 km/h-ra mindössze 3,23 másodperc, végsebessége pedig eléri a 253 km/h-t. A Standard RWD változatot 96,3 kWh kapacitású LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorral szerelik, amely akár 835 km hatótávolságot biztosít a kínai CLTC szabvány szerint. A Pro AWD változat szintén 96,3 kWh-s LFP akkumulátorral rendelkezik, de az összkerékhajtás miatt a hatótávolság körülbelül 770 km. A Max AWD verzió nagyobb, 101,7 kWh-s NCM (lítium-nikkel-kobalt-mangán) akkumulátort használ, ami 760 km hatótávolságot eredményez. Mindegyik típus 800 V-os szilícium-karbid rendszerű villámtöltésre képes, így akár 12 perc alatt teljesíthető a 10–80% töltés. A teljes YU7 széria LiDAR-ral, 4D milliméteres hullámhosszúságú radarral, 11 kamerával és 12 ultrahangos érzékelővel érkezik, teljes körű vezetéstámogatást nyújtva városi és autópályás környezetben is. Kínában a piaci bevezetés júliusban kezdődik, de vételárat egyelőre nem jelentett be a Xiaomi. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!