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 Kell a pénz a lóvéra, tartja a mondás, ami esetünkben annyit tesz, hogy egy hosszabb távon a spórolást szolgáló átalakításnak is vannak néha magas azonnali költségei. Erre gyűjt most a Nissan. Ghosn felhőkarcolója A Nissan még 2009-ben, Carlos Ghosn vezetése alatt költözött be új székházába és ezzel visszatértek Yokohamába, a cég szülőföldjére. A lépést szimbolikusnak is szánták, a cég akkori közleménye egy új korszakról beszélt, amelyet a Nissan Leaf bemutatójával koronáztak meg az épületben. 16 évvel később azonban a vállalat nehéz pénzügyi helyzetben van, amelyet egy új CEO Ivan Espinosa próbál megoldani. Elődje eredeti megtakarítási tervét alaposan feltubrózva, Espinosa egy olyan átalakítási-csomagot tett le az asztalra, amelynek célja, hogy 20 ezer álláshely, valamint 7 üzem megszüntetésével és a platformok megfelezésével évi 3,3 milliárd dollárt spóroljanak meg a cégnek. A Nissan globális központja. Forrás: Nissan. Ennek része a vállalat ingatlanjainak áttekintése is, hogy megnézzék, mitől tudnának megválni. Erre már csak azért is szükség van, mert mint minden átalakítás, ez is pénzbe kerül. A csavar a történetben az, hogy a cég nem akar kiköltözni székházából. Ehelyett azt tervezik, hogy a nagyjából 670 millió dollárt érő épületet eladják, majd visszabérlik – írja az Automotive News. A terv még nem végleges és a cég kommentálni sem akarta. A helyi média azt is tudni véli, hogy tervezik a Tokió észak részén található Tochigi összeszerelőüzemet és tesztpályát is részben értékesíthetik. Ezt nemrég alakították át, mielőtt megkezdték az elektromos Ariya gyártását, de több Infiniti modell és sportautó szülőhelye is volt a gyár. A világ legnagyobb autógyártója akarta megmenteni a Nissant Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!